Gå til innhold

Baby 6 mnd med flere oppvåkninger om kvelden..noen flere med babyer som ikke er gode på søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessuten så våkner han etter 30 min om dagen.Da er det slutt.Hvis jeg triller litt er jeg heldig om han sover tilsammen 1 1/2 time.

Noen hotte tips? Vi har bestilt homeopatisk middel pluss prøve fotsone.Alt skal prøves!Og imorgen starter den berømte Gråtemetoden...er spent kan jeg si :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også en gutt på 6 mnd som har mange oppvåkninger på kvelden. i tillegg er han vanskelig å legge på kvelden, bruker ca 1 time. Også våkner han igjen etter en halv time - time, å det eneste som hjelper er puppen for å få han rolig. Vet ikke hva vi skal gjøre med det! Har ikke prøvd gråtemetoden, synes han er så liten..

Heldigvis sover han godt på dagen, så skjønner ikke hva det er på kvelden.

Skrevet

Ja, min har flere oppvåkninger på kvelden, og sover bare 30 min. om dagen. Da virker han faktisk våken og glad også, så tror han er fornøyd med dette. Han våkner i perioder mye om natten også, gråter veldig. Han får mat i 23-24- tiden, og vil som regel ikke ha noe mat eller pupp før kl 06 ca. Jeg tror han kan ha mareritt. Ellers, så kan han våkne i 3- tiden, pludre og tro det er dagen, men legger seg å sove etter en stund.

Han kan også gråte en del før han finner roen på kvelden. Da stryker jeg på han og tar han gjerne opp og bysser litt, legger han så ned, og etter en stund er han rolig.

Har aldri vurdert å bruke noe gråtemetode. Synes ikke noe om denslags. Er overbevist om at min gutts tårer gråtes for en grunn fordi han har ubehag, og tror ikke at det å gråte seg i søvn har noe for seg.

Han bruker vel smokk babyen din? Har han koseklut? Om ikke vil jeg anbefale det, veldig effektivt her.

Ellers så har jeg ingen råd, de kommer ikke med bruksanvisning og er alle forskjellige. Tror det beste er å se om det går over når de blir litt eldre. Søvn er jo inndelt i faser, og noen babyer har lettere for å våkne når de går fra en fase til en annen. Vi våkner også en del, men har vett til å legge oss å sove igjen :P

Sjekk ut

http://www.sovlillebaby.com/

om du ikke allerede har gjort det :)

Skrevet

Hei:-) Slik var lillemor for en stund siden. Han sover ganske lite på dagen, så det kan være at han er overtrett. Da våkner de ofte etter en liten stund og ikke får til å sove igjen. Lillemor var slik at hun sov 30 min 2-3 ganger om dagen, og våknet etter 1/2-1 time etter at hun var lagt om kvelden. Jeg kjørte på med at vi skal sove om dagen! Jeg la henne ut i vogna og vugget opptil flere ganger! Til slutt fikk jeg henne til å sove rundt 2 timer og en liten dupp senere på dagen.

I tillegg kommer det kanskje an på hva han spiser på kvelden, kanskje er magen for mett. Lillemor får grøt kl 19 og melk rett før hun legger seg. Legges da kl 20. Hvis hun får grøt og melk samtidig blir det bare skriking...

Bare noen tips fra hvordan jeg måtte gjøre det.

Skrevet

Takk for fine tilbakemeldinger :-)

Fikk det homeopatiske middelet i posten igår (Brekstad apotek sender på en dag) Virbucol.Og jaggu virka det!Sov fra 19.30-01.Pupp.Sov videre til kl 06.

Fantastisco!Bare det varer.R spent på ikveld.

Men han gråter før han sovner da.Helsesøster sier at det er hans måte å sove inn, så j stresser ikke mer m det.Han sovner jo tross alt ila kort tid.

Kjenner til www.sovlillebaby.com

Kjempefin side :-)

Dessverre liker han ikke smokken.Har prøvd alle typer smokker.Også Trøst.

Men koseklut liker han.

Og som derer skriver; det går seg nok til :-)

Ha en fin dag!

Skrevet

Virbucol, hva er det og hvordan virker det?

Høres jo fantasktisk ut.

Jeg har en gutt på snart 7 mnd, og han får grøt på formiddagen og kvelden + middag. Alikevel skal han ha mat opptil 3 ganger om natten. Sånn kan vi ikke ha det så jeg skjønner at noe må gjøres, jeg er bare så usikker på hvordan jeg skal gå fram.

Om kveldene som sovner han stort sett greit, men våkner igjen etter 30 min og er da vanskelig å få til å sovne igjen.

Hvis Virbucol virker så vil jeg virkelig gjerne prøve det!

Skrevet

Ikke nok med at han sov godt i natt; han sov 1 1/2 time i vogna ute.UTEN å trille/rugge!

Juhu! Løp og kjøp! Virbucol er i ampuller som de får i munnen.Enkelt.

Ring Brekstad apotek tlf 73 90 05 50

http://www.homeopatiforalle.no/

og du får det i posten dagen etter.

Koster ca 220 for 15 ampuller.Vi skal 1 morgen og 1 kveld.

Det er verdt hver eneste krone!

Skrevet

Virbucol er bestilt, de skulle sende det i dag!

Så da krysser vi fingrene for at det virker like bra her også.

Hun jeg snakket med anbefalte meg å gi han en "dose" ca i time før legging og så en "dose" idet han legger seg.

Tusen tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Leste på nettet at Virbucol sammenlignes med Paraet, og brukes ved uro, feber etc. Så spørs om det bør brukes bare på oss som har "halvtimesbabyer" som ikke er spes. urolige ellers?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...