Gå til innhold

Argf!! Guttungen våkner 1 time etter leggetid hver dag, fordi han må bæsje!! Er det på noen måte mulig å forandre bæsjemønsteret hans....?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Han hadde forstoppelse før jul, men da det løste seg så har han bæsjet 3 ganger hver dag etterpå og den 3. bæsjebleia kommer altså 1 time etter han har lagt seg. Vi ga sviskemos til kveldsgrøten de første dagene, men den gir vi om formiddagen nå... Han spiser 2-3 måltider hver dag.

Hvor lang tid tar det før magen stabiliserer seg egentlig? Begynte med første grøtmåltid da han var 5,5 mnd, han er 6,5mnd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vage minner fra denne tida med eldstemann. Mener å huske at avføringsmønsteret endret seg ca annenhver uke, dvs hver gang jeg trodde han hadde fått en fast rutine på dette! Har ikke opplevd at det var mulig å påvirke mønstert på noen måte - så jeg tror at det vil endre seg av seg selv for dere.

Skrevet

Hehe.. Vi hadde det sånn med førstemann, bortsett fra at bæsjen kom kl 6, og da lå han gjerne våken en time i forkant. Vi prøvde det meste, men han bæsjet likevel kl 6.

Lilletuppa her har samme tendenser, skal bæsje tidlig morgen. Det er greit nok, men greia er at hun strever en del og våkner 1-2 timer før hun skal bæsje.

Det er ikke konsekvent, og har hun bæsjet en ettermiddag er natta ofte mye bedre. Hun er 7 mnd og spiser 2 måltider + litt brødskive.

Skrevet

Hehe.. sånn hadde vi det også.. vår gutt får bare mme, og må ha litt malt i hver flaske for at han skal få bæsje 1 gang per dag. Han bæsjet alltid etter han hadde lagt seg for kvelden.

Så en dag bestemte jeg meg for å ta litt mer malt enn vanlig i den nest-siste flasken før kvelden, og da kom bæsjen da, istedenfor etter den siste flasken. Og slik fikk vi endret bæsjetiden her i huset ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...