happybaby79 Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Jeg er igang med ivf for første gang. Har 2 barn fra før, unnfanget på naturlig måte. Har masse spørsmål og tanker, kanskje noen kan komme med innspill? Jeg har sprayet Suprecur siden 6 desember, (måtte spraye en uke lengre, pga juleferie på aleris) Begynte på Gonal F og blodfortynnende 30 desember. Skal på ul 7 januar for å fastsette dato for uttak. Er det noen her som har lykkes første gang med ivf? Noen som har barn fra før naturlig, også deretter forsøk med ivf? Noen som har Leiden mutasjon som er igang med ivf? Noen som har vært hos Aleris og har noen tanker rundt den klinikken? Jeg har hatt humørsvingninger fra H*****, og fryktelig deprimert til tider. Etter jeg startet med spøryter fikk jeg sinnsykt hodepine, leddsmerter i nesten alle ledd, og smerter bak på ryggen, under lungene. Hmm... Kjenner jeg er litt engstelig. Kjenner at jeg ikke er forberedt på at det ikke skal gå bra. Dessverre, jeg har ikke tenkt i de baner. Det er nok fordi jeg er så heldig at jeg har fått barn tidligere, tilogmed blitt gravid med spiral... Men nå, når det er så nærme, kjenner jeg at jeg er spent og litt redd. Vel, dette er mitt aller første innlegg og aller første gang med ivf. Håper jeg kan være her med dere i lang tid fremover Lykke til alle sammen. Jeg skjønner nå hvordan det er å vente og være redd og alle mulige følelser på en gang. Jeg har tatt det for gitt tidligere at jeg bare kunne få barn uten problemer. All ære til alle dere som prøver og prøver. Ønsker dere masse lykke til.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Da blir det spennende fremover! Vi som driver/har drevet med dette er vel alle enige om at det er det å vente som er det verste. Selve behandlingen opplevde hvertfall jeg som noe veldig konstruktivt - og på et vis deilig at ansvaret viler på legene og ikke bare på oss. Det er vel ca 55% som lykkes i løpet av de 3 første forsøkene. Og da trur jeg forsøk med frosne embryon ikke regnes som egne forsøk (?). Vi var veldig heldige og lyktes på første forsøk. Jeg møtte flere jenter i gangen på Riksen som var i gang med sitt andre prøverørsbarn og hadde lyktes på første forsøk forrige gang - så det er mulig. Lykke til!
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Håper du slipper å henge rundt så lenge her inne ) Livet blir satt på vent mens man holder på med forsøk og det er ingen selvfølge at man vil lykkes. Humørsvingninger er dessverre noe som hører med i denne prosessen og man kan aldri forberede seg godt nok uansett hvor mange forsøk man har hatt. Lykke til!
norcathy Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Hei hei Ønsker deg lykke til Du skal nok se dette går bra, tror tom vi kjenner hverandre Prøv så godt du kan og slappe av. Er det noe jeg vet noe om er det dette, etter 14 runder, det er tungt. Håper på selv å være igang igjen om ikke lenge. Stå på, du er snart ruger Ha en fin fin dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå