anonym87 Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Jeg er i en litt kjinkig situasjon. jeg har hatt samleie med en som har samboer med ett barn og ett på vei. etter noen uker viser det seg at jeg har blitt gravid. Jeg vil beholde, men han ber på sine knær om at jeg skal ta abort. Jeg føler meg helt rådvill. skal jeg virkelig la hans redsel for å bli "tatt på fersken" går utover det jeg vil? Jeg har sagt til han at jeg ikke forventer noe av han, men om han noen gang ombestemmer seg så er det ikke for sent å komem tilbake. det siste jeg vil er å ta abort...
Undretrollet Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Vanskelig situasjon... Kan ikke gi deg noe råd, og det siste du vil er vel og bli dømt for det du har gjort. Var du klar over at denne mannen var blivende far til to? FYYYYYY for en mann!!
*Ønskergjerne* Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Syns synd på både samboeren til denne mannen og deg jeg. Men noen råd har jeg ikke. Dessverre...
anonym87 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2011 Det er helt i orden at du spør, jeg må stå for hva jeg har gjort. og ja, jeg var klar over det. selv om det var feil av meg, så har jeg vært veldig svak for han, ikke at det er en unnskyldning, men heller en årsak. Jeg vil ikke ha et forhold med han, pga hvordan han er.. så føler meg så utrolig egoistisk for at jeg vil beholde. men tviler ikke på at jeg kan gi barnet mitt et godt hjem selv om... føler meg så dratt!
Gjest En til 2011 <3 Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Dette er ingen enkel situasjon! Misunner deg så absolutt ikke. Tipper du har det skikkelig vanskelig akkurat nå,jeg føler med deg på alle måter. En ting er sikkert,konsekvenser blir det om du beholder,det er du tydligvis klar over med tanke på hans situasjon, men har du lyst å beholde så tar du det som kommer både positivt og negativt. Man er tross alt 2 om å ha sex, hans avgjørelse på å ligge med deg når han har familie og barn på vei viker ikke som noe stjerne avgjørelse akkurat, men her er det vell snakk om et sidesprang rett å slett, å det har fått følger. Han må akseptere ditt valg å ender han opp med å miste sin familie pga deg og barnet du venter er det hans tap, man ligger da ikke med andre når man har dame+familie vell ?? Hard lærdom for han dessverre. ( det er jo ikke pappa`n som velger om barnet blir satt til verden ) Hvordan du føler det ovenfor hans situasjon blir jo en helt annen sak, men du kan ikke basere DINE valg på at han skal ha det bra ?? Virker ikke helt logisk på meg hvertfall... Det blir litt sånn "ok,jeg skal være snill meg deg og ta abort!". Regner uannsett med at du ikke er helt blottet for hannes mening,selv om den til syvende og sist ikke kan bestemme utfallet. Han kan jo bare si hva han synes å ikke noe mer..... Her er det uannsett viktig å tenke seg nøye om før du tar valget,det er du som bestemmer når alt kommer til alt. Mye å tenke på,helt klart.... Lite råd å komme med dessverre, vanskelig å skulle sette seg inn i din situasjon Ønsker deg uannsett lykke til på ferden...
Misa+spire i magen<3 Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Nå skal jeg være ærlig mot deg :-) Jeg har selv vært i den situasjonen som hans samboer. Jeg satt hjemme med et barn på 1 år, mens min mann var ute og hadde et lite sidesprang. Han var ærlig fra første sekund om at han hadde vært dum og jeg gikk fra han.. En stund... Vi fant tilbake til hverandre. Når vi fant tilbake til hverandre, kom denne jenta og sa hun snart var 3 mnd på vei. Å være meg i den situasjonen var helt grusomt, ikke minst det sviket med at han var utro - men så for å få vite at han skulle ha barn med en annen. Mitt barn skulle få et halv søsken. Hva ville barnet tro da om oss som rollemodeller? Med en far som har sidesprang? Det er et valg man må leve med resten av livet, noe man også må forsvare seg for senere. Det var det verste for meg.. halvsøsken. Men når dette er sagt, så var heldigvis mannen min ærlig hele tiden, og jeg tok til slutt kontakt med denne jenta. Jeg møtte henne og vi pratet sammen.. Jeg personlig er veldig i mot abort, så jeg sa til henne at vi støtter henne. Dette var et valg og en feil de må leve med. Hvis dette barnet skulle frem ville mitt barn få et halvsøsken og de SKAL ha kontakt. Jeg ville ikke ha det sånn at de skulle hate hverandre. Selv ønsket jeg jo inni meg at det ikke ble noe barn..Dette var tungt. Jenta tok abort, noe som er trist. Et barn mistet sjansen til å leve pga foreldrenes dumhet og egoisme.
Undretrollet Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Jeg er nok litt lett å fyre opp når det gjelder slike saker, da jeg i mitt forrige forhold var gravid (mistet ganske sent) og ble bedratt samtidig... Skjønner ikke mennesker som gjør slikt, verken han som berdro elle du som visste at det satt en gravid dame i den andre enden. Behold barnet om du vil, la henne få vite om dette og hold deg på matta heretter! Så får vi håpe hun andre har vett til å sparke mannen sin langt avgårde.Hun fortjener å vite dette. Håper inderlig du har lært av dette, for dette kommer til å bli inderlig vondt for den andre dama, myye vondere enn du har det nå. Hun har nemlig ikke valgt å havne i denne situasjonen, det har faktisk på en måte du... Sex kan føre til barn, uansett hvilket forhold sexen pågår i Lykke til med valget ditt.
Misa+spire i magen<3 Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Helt enig undretrollet. Men det finnes de som kan tilgi, sånne som meg.. Men skjønner virkelig hva du mener. Lykke til med valget ditt! Men mitt råd er å stå fram, vær ærlig, IKKE ta et barn til verden uten å la denne samboeren hans få vite det! Det må være grusomt for henne den dagen det kommer slengt i ansiktet hennes. Hun fortjener å få vite alt her, og deretter ta et standpunkt etter dette. Og barnefaren må nesten bare ta ansvar her eller ei, han hadde sex med deg og det får konsekvenser.
Meg og lillespiren <3 Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Dette er en trist situasjon nå, men et barn som kommer til er ikke trist, det er et fantastisk mirakel!! Man har ingen garantier i livet, du er gravid nå og om du vil beholde barnet så må du gjøre det. Jeg må si at jeg beundrer henne over her som har vært så klok og så raus, det er stort, all ære til deg ) Lykke til, ta godt vare på deg og lillemagen din ) Inni der ligger en skjønn og nydelig liten uskyldig skapning som vil elske deg over alt på jord når h*n kommer, og du vil elske tilbake <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå