Jenny-penny Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Samboeren vil ha snitter, men jeg synes det er så traust.. Hva skal dere ha og hvor mye penger legger dere i dåpen? Mange gjester forresten;) ?
2010 Mammaen Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Vi ville gjøre det til overkommelig pris, samtidig som vi ønsket "middag" uten å gjøre for mye selv... Vi hadde derfor koldtbord fra catering. Traust det også, men det var veldig godt og greit fordi alle finner noe de liker. I tillegg hadde vi laget selv en stor gryte med biff Stroganoff og ris sånn at det ble servert noe ordentlig varm mat også (ikke bare lunkne karbonader). Funket greit det :-) Vi var forresten 28 personer + noen små :-)
Snupi27 Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 vi lagde gryterett med 3 forskjellige salater, hvitløks baguetter og vanlige baguetter til. pluss forskjellig tilbehør som f.eks dressinger, krutonger osv. vi var 22!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Vi har på de to eldste bestilt ordentlig middag og kaker. Forret har vi laget selv. Var da bare 15-20 stk. Blir å bestille denne gangen også fra samme sted. Bestiller til mindre enn hva som kommer da det er gode porsjoner. Hadde masse til overs sist:) kom oss på 3500 kr. Men tenkte at det blir ikke så mye billigere om man skal handle inn selv og gjøre alt selv. Syntes det var utrolig godt å få det på døren en halvtime før vi skulle spise:)
maya666 Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 vi var ca 20. pers i min datters dåp.. kun voksne, pluss min datter da og mine to fettere på 8 og 9 år da... vi hadde koldtbord... laget alt selv.. med hjelp fra svigermor da.. ble veldig godt, og alle finner noe dem liker.. litt varm mat pluss kald.. ble ikke så ille dyrt heller...
Mammahjertet <3 Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Vi hadde rundt 20 gjester i dåpen. Vi bestilte maten Det ble en miks av tapas og koldtbord. Tror det ble i ca 250 kr per person. Hadde to lange nydelige dekorasjoner midt på begge bordene(500 kr pr stk). Ellers hadde jeg lite pynt siden jeg syntes dekorasjonene skulle være hovedfokus. Til sammen kanskje 1500 kr på pynt(dekorasjonene inkludert). Lykke til med dåpen!
<3guttemamma<3 Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Noen i familien din som har hjortekjøtt liggende? Hjortegryte ble virkelig en slager i barnedåpen vår:)
MissVaiper Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Jeg hadde elgsteik til middag og sjokoladefondant til dessert i dåpen til min datter. Vi var 10 voksne og 4 barn. Steiken fikk vi i dåpsgave fra min svigerbror og fondanten lagde min svigersøster. Ellers så ordnet vi selv med tilbehør som salater og drikke.
Rose69 Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Vi betalte 2750,- for 40 lekre,store smørbrød.Slipper pes med matlaging.Vi var 20 gjester. Hvis man vil lage selv er jo gryterett en enkel sak.Kan evt lages dagen før og varmes opp.Server med loff og smør f eks.
Nikkamoren Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Jeg driver og tenker på hva jeg skal lage også. Dere som lager gryterett, bruker dere pose eller gjør dere alt fra bunn? Jeg hadde tenkt å lage et bord hvor folk kan forsyne seg av: Spanske kjøttboller (kjøttboller i tomat), scampi, kokt laks, kyllinglår, salat, mandelpoteter, kyllingsalat og elgsteik. Skal ha det hjemme og kan tenke meg at vi blir 20 stk. Men jeg tenker litt på det, kanskje enklere med en gryterett..
Nat27 Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 Vi har planer om å bestille koldtbord. Vi blir 22 pers. inkl 4 barn. Tenkte å bestille til ca 17 pers., og i tillegg lager jeg jegergryte med hjortekjøtt siden vi har 20 kg av det liggende. Samboeren min har skutt selv, så det blir en sånn liten personlig greie med det Tenkte å ha dåpen hjemme, og inkl. pynt budsjetterer vi med ca kr 5000,-. Totalt. Syns det er overkommelig. Blir jo litt styr med vasking av hus og forberedelser med å ha det hjemme, men jeg syns det er helt ok egentlig. Får god hjelp av mamma og svigermor+ pluss at sambo tar seg av hjortegryten. Hadde kostet oss 2000,- ekstra å leie et lokale, men det er nesten like mye styr med det og dessuten er det litt mer avslappende å være her hjemme i forhold til dåpsbarnets soving, bleieskift og amming. Så jeg er glad vi har muligheten til det Når døper dere barna, og hvor gammel er de da? Selv har vi dåp 30. januar, lillebror er vel 3 mnd da. Kunne tenkt meg å ha det litt tidligere, men det var den eneste ledige datoen i kirken..
<3Minesmå<3 Skrevet 5. januar 2011 #12 Skrevet 5. januar 2011 Vi gjorde det veldig enkelt å bestillte sodd :-) Det er godt, mettende og ALLE liker det :-) Vi var 25 stk i dåpen men bestillte til 27 så vi hadde litt ekstra, men etter alle hadde forsynt seg 2 runder så var det en del igjen :-) Betalte 1600 kr for soddet :-)
Steget Skrevet 5. januar 2011 #13 Skrevet 5. januar 2011 Vi bestilte lasagne og det slo an! Mange som skulle reise langt hjemover igjen, så de synes det var fint med noe skikkelig mat. Dagen går fort, så dessert er ikke helt nødvendig om man ikke har veldig lyst til å lage det. Vi hadde godt med kaker istedet.
*LillaMeg* Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 Vi hadde koldtbord. Er nesten billigere med koldtbord enn snitter.. (kommer litt an på antallet da) Vi var 30stk, og brukte ca.4000kr på ren mat. Utenom kom drikke som juice, brus og kaffe. Nå hadde vi egen fisket laks da. Men syns ikke 4000var så dyrt for mat og kaker. Lagde all maten selv, med hjelp av øvrig familie.
Ronja&Odin Skrevet 5. januar 2011 #15 Skrevet 5. januar 2011 på første hadde jeg koldtbord og med andrte grytrett.. grytrett var genialt og mye billigere
Mamma's Magic Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 Vi går for snitter, men "luxus"-versjonen, hehe:) Enig i at det kan være litt traust, men Samsons dyreste versjon virker kjempegode synes jeg, men scampi, aioli, serranoskinke, brie, gravlaks osv. Enkelt og greit, og dessuten forholdsvis rimelig, rundt 150 kr per pers.
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 6. januar 2011 #17 Skrevet 6. januar 2011 Vi får hjelp av mamma pappa og bror som gir et billigere tilbud enn på nett hehe. Skulle egentlig ha snitter, men bror foreslo noe som heter krostini (eller noe) sprø loff med hvitløk og olje med ulike ting på: oliventapenade, røkelaks og eggerøre o.l. Igrunnen en mer luksusvariant av snitter som er nettopp litt mindre traust blir billigere enn nettet også hehe. På nett fant jeg 5 snitter pr person til 118 kr som ville blitt 3500 til 30 personer som vi blir. Vi skal forøvrig bare sette opp to sofagrupper hjemme hos oss selv og ha krostini og hvitvin og brus og så ulike kaker som vi får folk til å ta med, og kaffe og te som man forsyner seg selv med på kjøkkenet gleder meg til dåp! vi ombestemte oss nettopp mtp dåp i det hele tatt så hun blir nok den eldste (5 mnd) men det gjør ikke noe. det blir gøy!
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 6. januar 2011 #18 Skrevet 6. januar 2011 Vi har vært rundt 15 stk i dåpene til begge ungene. Til førstemann spiste vi ute, og hadde med kaker selv. Betalte vel rundt 5000 for det. Til 2.mann holdt vi hjemme, bestilte koldtbord og hadde kaker selv fra familien. Koldbordet kosta vel litt over 2000 mener jeg å huske.. Snitter blir litt traust, ja- og metter egentlig ikke så mye heller..
Nybakt mamme til prins<3 Skrevet 6. januar 2011 #19 Skrevet 6. januar 2011 Hvis du har storforlangende familie så blir sikkert snitter litt traust, men det har heldigvis ikke jeg! Min familie setter pris på hva de får uansett hva d skulle være innen mat. Det er jo ikke alle som servere mat i det hele tatt en gang, så jeg ser ikke problemet med snitter:) her blir d spising i 12 tiden , snitter er jo en ypperlig lunsj;) men hadde blitt noe annet viss vi skulle spise rundt middagstider. Da hadde jeg vurdert noe varmt kanskje. Men her et d minst mulig stress, mest mulig kos som teller. Derfor gidder ikke jeg og stå å lage mat eller få andre til å gjøre d, minst mulig og tenke på
Mamma`N Skrevet 6. januar 2011 #20 Skrevet 6. januar 2011 vi hadde spekemat...kjøpte kjøttet i kjøttdisken(ikke ferdig skjært og pakket) mamma lagde eggerøren, jeg lagde potetsalat, en veninne bakte loff osv....og så bestilte vi dåpskaken ellers bakte noen av gjestene. kom billig ut av det ja:) anbefales...godt og enkelt
Terese med to jenter Skrevet 6. januar 2011 #21 Skrevet 6. januar 2011 Vi var 25 til middag og jeg lagde en stooor gryte med biff stroganoff, en veldig god salat og bakte foccachia brød. Gryten ble veldig god, kjøttet var så mørt at det datt fra hverandre, så tror alle var veldig fornøyd Litt ekstra spennende pga salaten som ikke var "kinakål-salat" og brødet.... Det koster selvfølgelig en del likevel, kom vel på 1500-2000 kr kan jeg tenke meg, og det ble jo en del stress, så sikkert ikke så dumt å få levert mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå