Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Skal gifte oss og vil ikke bruke så sinnsykt mye penger. Mannen innsisterer på koldtbord og jeg lurer derfor på hva jeg skal lage til koltdbordet og hvor mye det va vil koste og lage til 30 personer, noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Vi gjorde det til dåpen. Husker ikke i detalj alt vi hadde, men husker dette: Hjemmebakte rundstykker (grove og fine) Hjemmebakt brød Kokte egg Eggerøre Diverse kjøttpålegg/spekepølser Kyllinglår Kyllingvinger Karbonader Ost (gul og brun) Grønn salat Potetsalat Det jeg kommer på i farta, mulig noe vesentlig jeg har glemt. Ble ikke så dyrt, husker ikke akkurat prisen det kom på. Tenkte å gjøre det samme til neste dår til våren
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 HAHAHA, for en "meny"!! GULOST OG BRUN OST PÅ ET KOLDTBORD I EN DÅP?!?! hvor lite penger har dere egentlig?! hjelpes... jeg hadde vært flau og jeg serverte denne "menyen"
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Haha, ler tilbake. Osten var der fordi det var 12 stk barn fra 7 år og nedover, og vi tok hensyn til at disse også skulle få spise noe de likte
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Jeg laget enkelt koldtbord til 30 til navnedag, jeg brukte ca 2500 inkl kaker og enkle blomster til bordene. Svær grønn salat med bl.a aspargesbønner, soltørka tomat og parmesan Svær, god pastasalat Marinerte svinefileter, surret i bacon, stekt og servert kaldt i skiver Hjemmelaget tapenade hjemmelaget pesto tunfisksalat grillede flådde paprika Røkelaks Eggerøre Noen gode oster Fruktfat Deilig landbrød og olivenbrød fra Åpent bakeri Pølser og lomper til barna Gulrotkake Sjokoladekake Eplekake og vaniljekesam is Foreldrene mine bidro med kransekake, brus og to kartonger vin
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Hjelpes... forstår godt at de hadde ost på menyen. Vi har fem barn og alle ELSKER ost og barn er veldig fornøyd med å få noe de liker. Le du, jeg syns det var et godt tips... Dette handler ikke om penger men å gjøre både barn og voksen til lags....!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Glemte hjemmelagd aioli! Dette bordet hvis du legger til f.eks Gambas al ajillo (marinerte scampi), noen store tortilla española og en kjøtt-tapas til burde vel gå bra til bryllupstapas? :-) annie 21:22
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Jeg pleier å lage dette: Fruktsalat potetsalat pastasalat evt en grønn salat eller en tomatsalat Kalkunbryst delt i skiver laks/eggerøre ørret en eller flere stek i skiver (elg, skinkestek, oksestek etc) - alt etter hva jeg har eller hva som f.eks finnes på tilbud. forskjellig spekemat ost og kjeks Godt brød eller rundstykker, lefser og flatbrød
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Vi giftet oss i utlandet uten venner til stedet, så derfor hadde vi en middag/fest for dem hjemme hos oss noen uker senere. Vi var vel 28 personer, og vi serverte spekemat. Hadde vært en tur i Danmark i forveien, slik at vi handlet inn all spekematen der. Massevis av forskjellige pølser. I tillegg lagde vi hjemmelaget potetsalat, grønn salat, eggerøre og kjøpte litt forskjellige typer brød hos bakeren. Hadde også småting som aioli, marinerte hvitløk, dressinger, oliven osv ved siden av. Kjøpte inn brus/øl/annen alkohol i Sverige. I tillegg bakte både naboen og jeg flere kaker, og skar opp frukt til noen store fruktfat. Tror vi betalte omkring 5000 kr for alt sammen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Vi var vel 40 og laget alt selv og de ble temmelig billig:) Eggerøre Røyka laks Reker Krabber (kan selvsagt ta hummer eller kreps og) Hjemmelagede kabonader med løk Spekemat Potetsalat Waldorfsalat Pastasalat Cabaret med reker/crabstics hjemmelaget loff og hjemmelagde rundstykker Laget karbonadene og stekte løken/ loffen og rundstykkene lenge før og fryste de, slik vi slapp å ta alt dagen før:) Hadde selvsagt mange kaker også. Frys kakebunnene og gjør unna så mye en kan, slik det ikke blir slikt stress:)
Gjest amandine Skrevet 4. januar 2011 #11 Skrevet 4. januar 2011 Lagde en bråte med tapasretter av ymse slag til mannens 15 sultne venner i bursdagslag, det kom på ca 700 kroner i råvarer. Potetsalat med honningvinaigrette Salat med couscous Scampi med serranoskinke Greske kjøttboller Tapasboller med chorizo Kalde kyllingruller med chili og feta Krydret ostedip Tomatsalat Festris Snøfrisk og honningdip Godt grovt brød og baguetter, ailoli til dypping Det deilige med sånn mat er jo at mesteparten er klart på forhånd, og du slipper stress, det er sosialt å spise og smaker supert.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Mmmm, ble sulten jeg nå *tusler ut på kjøkkenet og lager meg en blings..* ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2011 #13 Skrevet 5. januar 2011 Hvordan klarer dere som har brukt 2000 for koldtbord til 30-40 pers å gjøre det så billig???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå