Gå til innhold

Noen her som har laget koldtbord til ca 30 personer? Hva slags mat hadde dere og hvor mye kostet det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte oss og vil ikke bruke så sinnsykt mye penger. Mannen innsisterer på koldtbord og jeg lurer derfor på hva jeg skal lage til koltdbordet og hvor mye det va vil koste og lage til 30 personer, noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi gjorde det til dåpen.

Husker ikke i detalj alt vi hadde, men husker dette:

Hjemmebakte rundstykker (grove og fine)

Hjemmebakt brød

Kokte egg

Eggerøre

Diverse kjøttpålegg/spekepølser

Kyllinglår

Kyllingvinger

Karbonader

Ost (gul og brun)

Grønn salat

Potetsalat

Det jeg kommer på i farta, mulig noe vesentlig jeg har glemt. Ble ikke så dyrt, husker ikke akkurat prisen det kom på. Tenkte å gjøre det samme til neste dår til våren :)

Skrevet

HAHAHA, for en "meny"!! GULOST OG BRUN OST PÅ ET KOLDTBORD I EN DÅP?!?! hvor lite penger har dere egentlig?! hjelpes... jeg hadde vært flau og jeg serverte denne "menyen"

Skrevet

Haha, ler tilbake.

Osten var der fordi det var 12 stk barn fra 7 år og nedover, og vi tok hensyn til at disse også skulle få spise noe de likte ;)

Skrevet

Jeg laget enkelt koldtbord til 30 til navnedag, jeg brukte ca 2500 inkl kaker og enkle blomster til bordene.

Svær grønn salat med bl.a aspargesbønner, soltørka tomat og parmesan

Svær, god pastasalat

Marinerte svinefileter, surret i bacon, stekt og servert kaldt i skiver

Hjemmelaget tapenade

hjemmelaget pesto

tunfisksalat

grillede flådde paprika

Røkelaks

Eggerøre

Noen gode oster

Fruktfat

Deilig landbrød og olivenbrød fra Åpent bakeri

Pølser og lomper til barna

Gulrotkake

Sjokoladekake

Eplekake og vaniljekesam

is

Foreldrene mine bidro med kransekake, brus og to kartonger vin

Skrevet

Hjelpes... forstår godt at de hadde ost på menyen. Vi har fem barn og alle ELSKER ost og barn er veldig fornøyd med å få noe de liker. Le du, jeg syns det var et godt tips...

Dette handler ikke om penger men å gjøre både barn og voksen til lags....!

Annonse

Skrevet

Glemte hjemmelagd aioli!

Dette bordet hvis du legger til f.eks Gambas al ajillo (marinerte scampi), noen store tortilla española og en kjøtt-tapas til burde vel gå bra til bryllupstapas? :-)

annie 21:22

Skrevet

Jeg pleier å lage dette:

Fruktsalat

potetsalat

pastasalat

evt en grønn salat eller en tomatsalat

Kalkunbryst delt i skiver

laks/eggerøre

ørret

en eller flere stek i skiver (elg, skinkestek, oksestek etc) - alt etter hva jeg har eller hva som f.eks finnes på tilbud.

forskjellig spekemat

ost og kjeks

Godt brød eller rundstykker, lefser og flatbrød

Skrevet

Vi giftet oss i utlandet uten venner til stedet, så derfor hadde vi en middag/fest for dem hjemme hos oss noen uker senere. Vi var vel 28 personer, og vi serverte spekemat. Hadde vært en tur i Danmark i forveien, slik at vi handlet inn all spekematen der. Massevis av forskjellige pølser. I tillegg lagde vi hjemmelaget potetsalat, grønn salat, eggerøre og kjøpte litt forskjellige typer brød hos bakeren. Hadde også småting som aioli, marinerte hvitløk, dressinger, oliven osv ved siden av. Kjøpte inn brus/øl/annen alkohol i Sverige. I tillegg bakte både naboen og jeg flere kaker, og skar opp frukt til noen store fruktfat.

Tror vi betalte omkring 5000 kr for alt sammen.

Skrevet

Vi var vel 40 og laget alt selv og de ble temmelig billig:)

Eggerøre

Røyka laks

Reker

Krabber (kan selvsagt ta hummer eller kreps og)

Hjemmelagede kabonader med løk

Spekemat

Potetsalat

Waldorfsalat

Pastasalat

Cabaret med reker/crabstics

hjemmelaget loff og hjemmelagde rundstykker

Laget karbonadene og stekte løken/ loffen og rundstykkene lenge før og fryste de, slik vi slapp å ta alt dagen før:)

Hadde selvsagt mange kaker også. Frys kakebunnene og gjør unna så mye en kan, slik det ikke blir slikt stress:)

Gjest amandine
Skrevet

Lagde en bråte med tapasretter av ymse slag til mannens 15 sultne venner i bursdagslag, det kom på ca 700 kroner i råvarer.

Potetsalat med honningvinaigrette

Salat med couscous

Scampi med serranoskinke

Greske kjøttboller

Tapasboller med chorizo

Kalde kyllingruller med chili og feta

Krydret ostedip

Tomatsalat

Festris

Snøfrisk og honningdip

Godt grovt brød og baguetter, ailoli til dypping

Det deilige med sånn mat er jo at mesteparten er klart på forhånd, og du slipper stress, det er sosialt å spise og smaker supert.

Skrevet

Mmmm, ble sulten jeg nå *tusler ut på kjøkkenet og lager meg en blings..* ;-)

Skrevet

Hvordan klarer dere som har brukt 2000 for koldtbord til 30-40 pers å gjøre det så billig???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...