MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Kan ikke se det står noe på pakkene. Hvertfall ikke på 1ern.. der står det bare "fra fødselen av", ikke noe om hvor lenge man skal bruke den. På barsel sa jordmoren til meg at man trengte ikke bytter over til 2ern.. både når det gjaldt nan/hipp eller hva som helst. Hun mente at man kunne bruke 1ern så lenge man skulle gi mme. Hun hadde en lang og logisk forklaring på dette, men kan ikke huske hva hun sa nå Bare husker jeg tenkte "åååja, det høres jo fornuftig ut..". Men i det siste (lillegull er 3,5 mnd) syns jeg har spiser så veldig mye! Er på litt over 1l i døgnet, noe som ikke er bra. Så jeg tenkte kanskje at det er derfor man bytter til 2ern på mme? Metter den mer, slik at han ikke trenger spise så store måltider om gangen? ER DET DERFOR MAN BYTTER FRA HIPP1/NAN1 TIL HIPP2/NAN2?
newone Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 vet ikke om det stemmer men jeg fikk beskjed om å bytte fra MM1 til MM2 når jeg slutta å amme ved siden av. Og gå over til MM3 som tillegg til fast føde når hun blir større..
2010 Mammaen Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Nei, det er ikke derfor man bytter. Hipp 2/Nan 2 inneholder mer tilsatte vitaminer og mineraler fordi større babyer har behov for med jern blant annet. Den metter ikke mer.. Jeg bruker Hipp 2 til min baby fordi det er mer mineraler og vitaminer som babyen min trenger i den. Hipp 2 er fra 4 mnd. Det er ikke nødvendig å bytte før det. Det med 1 liter mme i døgnet er gammelt nytt. Det er ikke noe problem dersom han spiser mer enn det, så gi han det han trenger/vil ha. Du finner en utfyllende tråd her inne om det et sted...
Hanna30 Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Jo, Hipp2 metter mer enn Hipp1 (det er Nan2 som ikke metter mer enn Nan1), og så inneholder den mer jern. Det er ikke nødveldgi å gå over fra 1 til 2 fordi grøtene fra Hipp og Nestle også inneholder mye jern, så om babyen spiser i tillegg, får den uansett i seg nok jern. Men siden den metter mer (inneholder mer stivelse), kan det likevel være lurt å gi Hipp2 hvis babyen spiser mye.
Hanna30 Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Her er forresten tråden om mengde mme: http://www.dinbaby.com/forum/thread/142675046
Nynte Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har valgt å fortsette med 1, han er 7.5 mnd nå. Dette fordi han ikke er så glad i mme lenger og han trenger væske, så da tenker jeg at det heller er bra den ikke metter for mye sånn at han drikker nok. Og så får han aldri bare mme til et måltid lenger, men i tillegg til grøt og brødskive, så da håper jeg han får i seg det han trenger... Men kanskje jeg burde tenkt motstatt, siden han ikke drikker så mye...hmm.. Vi bruker Holle mme og de har bare noe som heter tilskuddsblanding etter den mme 1 vi bruker nå. Vet rett og slett ikke helt hva det er heller, så da bare fortsetter jeg med mme1. Hvis noen vet om den tilskuddsblandingen fra Holle tilsvarer Nan 2 eller Nan3, så si i fra!!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå