Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Lilleloppa på 3 mnd har visst fått sin første tann idag- en av fortennene nede. Storesøster fikk sin første tann akkurat like gammel, men hadde liksom håpet at det skulle drøye litt mer med lilleloppis, siden jeg fullammer og vet at min mor måtte legge amminga på hylla da jeg var 4,5 mnd gammel fordi jeg beit sånn i puppen :/ Noen som har erfaring her; tenner MÅ vel ikke bety at de bruker puppen som bitering også?? Håååper ikke det altså... For dem som lurer på symptomer kan jeg si at det skjedde på akkurat samme måte som med storesøstern; 3 mnd gammel, samme dag som hun fikk 3 mnds-vaksina og rød og varm på det ene kinnet, pluss noen urolige netter i det siste. Litt artig at det skjedde helt likt med dem begge, og jeg sa det til mannen igår kveld da jeg så det røde kinnet hennes, at nå kommer tanna. Og det gjorde den gitt. Jaja. Ikke merket noe økt sikling eller noe mer gnaging på hendene enn vanlig (hun gnager generelt mye, og det har hun gjort lenge), og humøret hennes har vært like godt som det pleier å være heldigvis. Det er nettene som har vært verst, akkurat slik det var med størstejenta også når hun fikk tenner; urolig/ lys våken og hyppig "kose-amming".
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Hei du:) Min gutt på 3 år nå fikk tenner tidlig. 1. Tann allerede som 3 Mnd gammel. Jeg ammet han helt fint frem til han var nesten året, veldig lite biting:) det eneste jeg opplevde som kunne være vondt var når han var litt eldre og hele tiden skulle ha med seg ting snudde han seg og dro med seg puppen. Det hadde kanskje vært minde vondt uten tenner. He he Men sånn alt i alt gikk det kjempefint/) Tror lille kopla her begynner å få noen tenner også. Sikler, gnager og er litt sutrete. Blir spennende å se når hun får sin 1. Tann:)
Mammahjertet <3 Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Vesla mi fikk sin første tann før hun var 4 mnd(og tann nummer to kom en uke etterpå der igjen). Tanna brukte hun litt til ugang en uke eller to. Men jeg vrælte til hver gang hun beit litt til og da skjønte hun ganske fort at puppen ikke var bitering. Nå går det helt fint :-)
LilleBanan blir storebror Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Snuppelure fikk første tann da a var 3 mnd og tre till rimelig kjappt etterpå... Ikke noe problem med amming av den grunn. Storebror var 6 mnd da tennene kom, heller ikke der var det problemer. Det som kan betraktes som problem med tanke på tenner nå er tannpussen, helt umulig!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2011 hehe, ja tannpuss er noe herk, det vet vi alt om dessverre, spesielt på trassete 2-åring som stritter imot alt hun bare kan hehe. Men uansett godt å høre deres positive erfaringer om dette- etter nok en søvnløs natt pga urolig bebis som klør i munnen gjør det godt å lese!
Oktobergutt2010:) Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 På sykehuset da vi var der var det ei jente som ble født med 3 tenner faktisk, og da hun var 1,5 uke gammel kom nummer 4. Så det er ganske utrolig hvordan vi fungerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå