Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har alltid hatt fantasifulle og virkelighetsfulle drømmer, men nå den siste tiden, så har drømmene mine begynt å forandre seg til å bli enda mer virkelig. Det har kommet til et punkt hvor når jeg sover og drømmer,så drømmer jeg at jeg våkner opp i senga og tror at jeg er våken. Jeg står opp og gjør "normale" ting, tenker-setter meg ned et. Så går jeg og legger meg i drømme, og våkner opp og skjønner at det bare har vært en drøm. Jeg har og pleid å drømme at jeg drømmer at jeg drømmer. Altså at jeg våkner opp 3-4 ganger i hver drøm-altså som en slags drømme"lag". Og hver gang jeg våkner i drømme så er jeg sikker på at jeg er våken..helt til jeg våkner på ordentlig og ser at alt jeg har opplevd har vært en drøm. Noen som kan hjelpe meg ? Begynner å bli skremt av meg selv.. Som i dag tidlig,så hadde jeg fri. Så da bestemte jeg meg for å legge meg igjen etter at jeg hadde sendt barna avgårde. Jeg slet med å få sove, selvom jeg var trøtt. Så tenkte jeg at jeg bare skulle ta og stå opp likvel, så jeg stod opp og gikk for å stelle meg. Kom tilbake på soverommet, og hele kommoden var flyttet på seg, tenkte at dette måtte njeg ha gjort i halvsøvne. Flyttet på den og gikk på stua for å hente noe, kom inn på soverommet og da var vinduet åpent. Nå var jeg sikker på at det spøkte her, og flere sånne ting skjedde.. Så bestemte jeg meg for at jeg skulle legge meg igjen, så da gjorde jeg det, og da våknet jeg og skjønte at alt var en drøm :S HJELP??
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Du går vel inn i parallele verdener. Universet i naboveggen altså.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Hahaha.. Beklager at jeg ler av noe som tydeligvis går virkelig innpå deg, men kunne ikke la være! Du drømmer at du drømmer at du drømmer:P Tror dette blir årets morsomste for min del:D Kanskje du kan få hjelp av en søvnekspert istedetfor ukvalifiserte her inne? Dette høres jo ut som noe du bør ta opp med legen, kanskje hn kan henvise deg til søvnterapeut e.l.?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Det er ikke uvanlig i Tommy og Tigern. Vi ser at Tommy står opp av senga, kler på seg, spiser og går glad og fornøyd ut døra for å gå til skolen. Men så i siste bilde ser vi at han ennå ligger i senga... Han hadde bare drømt, og har kjempedårlig tid!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Akkuratt det har faktisk hendt meg i ungdommen. Jeg sto opp, kledde meg og gjorde alle morgen ritualene før jeg gikk til skolen. Plutselig våkner jeg i senga og skjønner ingenting. Det hele var en drøm. Gjett om det var kjipt å måtte kle seg og gjøre alt på nytt Ikke hi.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Du må slutte å røyke sokker før du legger deg:-), da blir nok alt så mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Kom på enda en ting. Når jeg var lita så våknet jeg en natt og måtte på do. Reiste meg, gikk gjennom gangen og inn på do, satte meg ned, tisset, trakk i snoren, og gikk å la meg igjen. I det jeg la meg i sengen så våknet jeg. Jeg hadde aldeles ikke stått opp og gått på do, men satt på sengekanten og hadde tisset i senga. Lurer egentlig også på hva slike drømmer er. For selv om begge deler er mange år siden, så husker jeg det veldig godt. Det er liksom ekte minner, selv om jeg vet at jeg har drømt det. 19:10
ConsuelaBananaHammock Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Hehe, jeg har hatt det slik i perioder før. Spesielt om barna har våknet kl 05 om morningen, f.eks for å få flaske. Så har jeg drømt at jeg sto opp, kokte vann, lagde til flaske osv osv. Gjorde alt jeg skulle før jeg plutselig våknet skikkelig og fant ut at jeg hadde ikke bevegd en tå utenfor senga.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har det også sånn ofte. Drømmer at jeg drømmer, eller har særdeles livaktige drømmer om at jeg står opp osv. I tillegg vet jeg veldig ofte at jeg drømmer- altså, jeg kan feks ha en vond drøm, men er ikke redd, fordi jeg samtidig vet (mens jeg drømmer dette) at det bare er en drøm. Til sist kan jeg ofte, gjerne på morgenkvisten, "kontrollere" mine egne drømmer, dvs bestemme meg for hva jeg skal drømme om. Det er ikke dagdrøm, derimot, for jeg sover. Og de skiller seg fra dagdrømmer ved at de er veldig livaktige og fysiske, helt like vanlige drømmer. Jeg aner ikke hvorfor jeg har det sånn, eller hva det kommer av.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Lilleva; ja det er akkurat sånn jeg har det og, det med vonde drømmer og at jeg vet at jeg drømmer! En drøm jeg hadde her om dagen så spolte jeg tilbake i drømmen for å forandre på det som ikke stemte, mannen min var med i drømmen..og jeg sa til han "desverre så kan jeg ikke forandre på det du drømmer,bare på mine egne drømmer":P Så enten så er jeg helt bevisst på at jeg drømmer,eller så er det stikk motsatt. Skulle ønske jeg kunne si at det kommer av stress eller andre problemer, men jeg har det fint jeg..ikke stressa eller noe. Har forresten heller ikke røyka sokkene mine som en sa lenger oppe her selvom det kanskje høres sånn ut ja. Jeg elsker å drømme jeg,og husker alltid hva jeg drømmer nesten ned i hver minste detalje, men disse "tror jeg er våkendrømmer" er forferdelig slitsomme.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå