juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Hva gjør man i såfall? noe program eller er det bare som et vanlige lite selskap? Har termin 2 mars og tenkte ha babyshower i slutten av denne mnd. Koslig å samle alle venninner en siste gang før babytid. Jeg orker neppe å ha alle på besøk samtidig i barsel så fint med en siste samling tenkte jeg. Noen med erfaringer?
ønsker * magetroll <3 Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 jeg har ikke hatt det selv, men har arrangert det for andre venninner som var gravid.. tror det er sånn at venninnene dine skal arrangere for deg, som et overaskelse babyshower.. og ikke du som skal arrangere det? jeg hadde personlig stussa litt dersom jeg hadde fått en invitasjon i fra den som var gravid.. det er min mening da.
Nykommern Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Enig med forrige innlegg. Det er vanligvis venninner som arrangerer, ikke den som er gravid selv. Har du lyst til å arrangere noe selv så bare kall det noe annet og si at du har lyst til å samle jentene mens du ennå har overskudd etc. Det ville jeg har gjort i alle fall. Selv ble jeg ringt opp i går og ble invitert til selskap for meg (blir vel noe a la babyshower tenker jeg) - det var veldig overraskende og veldig veldig hyggelig... Gleder meg !
Aprilbebis i magen <3 Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 2 av mine venninner hadde det for meg sist jeg var gravid,å det var kjempe koselig =) ble veldig overrasket. Det er sånn venninner steller i stand ja,å ikke noe man gjør selv. For meg hadde de innvitert masse venninner av meg,laget kaker,kjøpt inn masse lyse blått,(jeg ventet en gutt da) store bannere som det sto "det blir en gutt"lyseblå håndkle,masse babyprodukter,bleier,nuk flasker,smokker osv. pluss at de hadde mange ting vi skulle "leke" jeg skullle klare å holde en baby dukke mens jeg hang opp klær på snora osv. Husker ikke helt alt vi gjorde,men var masse gøy =) Alle innviterte venninnene mine hadde med gaver,så fikk en hel del av ting og tøy til den lille. Satte utrolig pris på denne babyshower`n, <3 I USA er det veldig vanlig med sånt,men blir mere og mere vanlig her også,men som sagt,man kan ikke innvitere til det selv,syntes jeg da.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2011 Aha takk for det =) Jeg har jo bare sett filmer om det og sånn fra USA og der inviterer de til det selv, men da får jeg nok ingen babyshower da.. Litt frekt kanskje å spørre en venninne om de vil holde det for meg. Jeg er første som får barn så de er ikke helt der...
ønsker * magetroll <3 Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 du kan jo hinte litt da? at du prata med ei som hadde fått babyshower overaskelse og det virket jo kjempe koselig å slik må jo pushe litt
urmoderen *mamma* Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Eller du kan kalle det en "sprinkle", da kan du invitere selv Da er det gjerne sånn at man ikke "krever" gave, men oppfordrer til å gi bleier, flasker og lignende "småtterier" fra de som absolutt vil gi noe.. En av de koselige tradisjonene fra USA, selv om de fort går totalt av skaftet. Liker egentlig tradisjonen i Canada enda bedre, der har de shower etter at babyen er født, som en feiring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå