Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Andreas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan jo virke litt meningsløst å stille slike spørsmål her, for det vil jo alltid være hundre ulike oppfatninger av et navn. Men jeg har faktisk fått "hjelp" av å spørre her før. Fikk øynene opp for at et navn vi hadde tenkt på faktisk er på vei til å bli skikkelig poppis, så vi unngår det.

Men Andreas. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heilt greit, litt kjedelig etter min smak.

Skrevet

Jeg syns Andreas er et fint navn

Skrevet

Jeg syns Andreas er kjempeflott. Ordentlig navn som har vært i Norge i maaaaange år. Liker bedre sånne gode gamle navn enn sånne nye poppis-navn.

Skrevet

Kjempefint. Varig, solid og lett å forstå/uttale også i andre land. Lillegutten min heter det :-) Jeg liker litt solide navn og ikke disse nymotens påfunnene eller rare navn.

Skrevet

Fint og klassisk. (På 16.plass på navnetoppen, så han vil ikke bli alene om det.)

Skrevet

Min 80 år gamle nabo heter det, og sønnen min på 6 år heter det :)

Jeg synes det er et solid klassisk navn som det er helt greit å gå gjennom livet å hete. Ser i ettertid at det kanskje er litt vel mye brukt, tror de er to stykker med samme navn på sfo. Men det er likevel ikke så mye brukt at de er flere i samme klasse, håndballag osv.

Jeg liker sånne "normale" navn jeg da, navn alle vet er et navn og som ikke folk himler med øya, ler eller får andre rare reaksjoner når de hører. Om ungene mine skal vekke rare reaksjoner hos folk, bli mobbet e.l. skal det ihvertfall ikke være pga navnet.

Broren min sa det så fint da de skulle finne navn til sitt barn: Man vet jo aldri, kanskje det blir en skikkelig rar unge, da skal han ihvertfall ha et normalt navn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...