Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 23 år og har pcos, hatt det en del år nå. Jeg og typen har lyst til å prøve snart. Jeg må bare gå på provera noen mnd til først, så mensen kommer regelmessig. skal ta min første el test om ca to uker =) Spennende tid i møte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 23 år og fikk påvisst pco i slutten av mars i år. Jeg sluttet på p-pilla i juli ifjor og etter 3mnd uten verken el eller tr så fikk jeg endelig positiv el-test. Dessverre så klaffet det ikke da og jeg fikk tr 14 dager etter det. Jeg så aldri noe mer til verken el eller tr og i februar var jeg hos legen og ble henvist videre til gyn. Var hos gyn i slutten av mars og han kunne fortelle meg at jeg hadde mange tomme eggposer i eggstokkene mine.

Han sa at jeg kom til å ha store problemer med å el av meg selv og lurte på om jeg ville prøve selv eller om jeg ville prøve pergo. Jeg sa ja takk til pergo og fikk provera til å fremkalle tr og begynte rett på dobbel pergokur på dag 4. Idag fikk jeg svar på blodprøven jeg tok på dag 23 og den viste at jeg ikke har hatt el. Så da begynner jeg på provera nok en gang og skal begynne på trippel pergokur på dag 4. Lykke til alle her inne, håper vi alle kan gå inn på 1.trimester veldig snart:)

• 11 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Jeg er 23 og fikk påvist pcos for noen mnd siden...

Fikk resept på metformin, men har helt kommet ut av systemet der. Har skikkelig problemer med å huske å ta tabletter til "bestemte" tider til måltidet. Ble også veldig, veldig kvalm av det...

Tenker å gå til gynekologen min eller fastlegen og spørre om resept på pergotime. Virker som det funker for de fleste jeg leser om.

Fikk vite at jeg ikke hadde eggløsning i det hele tatt i mars. Så det har jo en nedtur... Selvom alle eggløsningstestene var positiv, hehe.

Men det er godt å vite at man ikke er alene. For dette er noe drit...

Skrevet

Hei:) eg er 22 å har hatt pcos siden 2007. Havnet da inn med cyster som sprakk ca 1-2 ganger i året:/ i 2010 fikk eg 5-6 pergotime kurer som ikke virket på meg. 2011 fikk eg metformin å lapraskopi for å fjerne de som måtte fjernes av cyster på eggstokkene:) Jan 2012 ivf-neg, mars2012- kjemisk fryseforsøk å nå er eg ruger på et nytt eskimoegg:) så sånn er min historie:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei:) jeg er 21 år å fikk diagnostisert pco ved jul. Jeg har mangen cyster, skjelden mensen, men likevell ingen synlige symptom. Jeg fikk min første hormonkur i slutten av mai og ble gravid med en gang! Jeg klarer ikke å glede meg helt enda, da det er lettere å få en SA eller MA :) Ikke gi opp håpet :) lykke t!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...