Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 21 år og fikk pcos i sommer, og føler det hadde vært fint å hatt noen gjevnaldrende å prate om det å ha pcos og å prøve.. Synes det er litt vanskelig i blandt å være "alene" om dette:)

Så er det noen her, så skriv gjerne litt til meg:)

Fortsetter under...

Så koselig at du tok kontakt:) Jeg fikk påvist pcos nå i sommer, men vi har vært prøvere siden november 09 og heller ingen lykke her.. Så får bare holde ut og ikke gi opp?:P

Har du prøvd mye forskjellig eller? Metformin, pergo, lap?

Da får vi håpe at du slipper lap da:)

Jeg skal inn til kontroll igjen i februar eller noe, for videre utredning med mindre det klaffer på naturlig måte før, så jeg krysser fingrene for at det klaffet på forrige el..:)

Annonse

jeg var 19 år når jeg fikk påvis det. jeg gikk på p-piller i den tiden hadde ikke planer og bli gravid heller. eter jeg hadde hat ei vanlig uke med mens begynte jeg øg blø etter ei uke, hadde mye smerter og viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg ringte legen og de sente meg rett til sykehuset. det tok dem 3 gynokologiske undersøkelser den dagen før de stilte noe diagnose og da sa de at jeg hadde det.

det som hadde skjedd var at eggene hadde levra seg opp og plutseligt funnet ut at de sko ut, hadde 10 egg på den høre eggstokken og 6 stk på den andre :/ det var vont milt sagt.

januar 2008 sluttet jeg på p-pillene for vi ville prøve å få barn. jeg fikk ikke mensen og det gikk et halt år uten noen ting mang gravitester etter på var jeg plutselig gravid. fikk besjed om at jeg var veldig heldig uten noen hjelpe midler.

nå er jeg prøver igjen sluttet på p-pillene å funnet fram eggløsning testene. er ivrig. legene sier at det kan hjelp meg at jeg går ned i vekt og at den hormonelle balansn oppretter seg jeg er 163 høy og veier 65 kg... syns jo ikke d er så gale da :(

håper dere alle får oppleve lykken jeg fikk da jeg fikk ei lita jente i 2009.

hvordan er historiene deres

Hei ebeline:)

Det hørtes ikke ut som en særlig god måte å finne ut av diagnosen på:( Men er veldig glad for at du fikk ei lita ei til slutt:)

Og synes ikke vekta og høyden din høres så ille ut:) Jeg er nemlig 168 og veier det samme:)

Min historie er slik:

Jeg slutta på p-pilla i november 2009, da bestemte jeg og min kjære oss for å prøve:) Det skjedde ikke.. hadde en "normal" syklus i 2 mnd, men fikk ingen positive el-tester:( Etter det blødde jeg i 4 mnd, dro til legen og ble videresendt til gynekolog, hvor jeg ble fortalt om at jeg måtte lese litt om pcos og forberede meg på at jeg muligens hadde dette.. En uke senere (august) fikk jeg diagnosen.. Gikk på provera i to runder, for å renske opp etter all blødningen og i november ble jeg sendt til lap.. Var sykmeldt i nesten to uker pga et sår som fikk betennelse, men ble belønnet igjen med min første positive el-test nå den 30. desember:) Så nå venter jeg rett og slett til neste helg, hvor jeg skal teste meg:) Så krysser nå både fingre og tær i håpet om at jeg skal få oppleve sammen lykken som deg;)

Er forresten veldig koselig å se at andre klarer det, selv om jeg håper det snart er min tur:) (forhåpentligvis neste helg:p)

det er bare og kjøre på det ;) jeg er på andre rnde nå og håper jo sånt og bli gravid fort :D men får se hva som skjer har slutta med p-pillene igjen så håper jo da på at kroppen fortsetter syklusen. du får ha masse lykke til !!!!!!!!!!!

satser på din tur då ;) jeg har startet jakten på EL så dette kan bli spennende og se om kroppen har stablisert seg :D

masse lykke til og hold meg oppdatert da ;)

jeg er 20 år og fikk vite i dag når jeg var på sykehuset at jeg mest sansynlig har pco.. det kom som et sjokk og jeg ble kjempe lei meg. Vi har prøvd i 7 måneder og få barn nå, men nå vet vi hvorfor det tar så lang tid. Har ikke hatt mensen på 4 måneder, og slimhinnen var kjempetynn. :(

hadde en del cyster på eggstokkene :( så jeg lurer på kan jeg bli gravid eller er sjangsene små ? :(

hei, jeg er 22 år, og i akuratt samme situasjon som dere andre, jeg har vært prøver siden 2008, fikk påvist pcos 2009. jeg har gått på metformin siden 2009, jeg har hatt mange kurer med pergo både enkle å dobble, jeg har oxo hatt lap, men ingen ting ser ut til å fungere, så nå er jeg henvist til prøverør, får håpe dette hjelper, men mest av alt vil jeg jo få det til på den normale måten.

jeg fikk normal syklus igjen etter lap, å har gått ned 33 kilo, men fortsatt ikke noe hell å lykke på bebis fronten :(

Annonse

Hei!

Det var synd at du fikk den diagnosen, men det er ikke umulig å bli gravid heldigvis:) Man trenger bare mer tålmodighet også må man kanskje prøve litt ulike medikamenter eller lap. for å klare det:)

Krysser fingrene for dere, og ikke gi opp, selv om man får lyst en gang i blandt:)

Er 19,5år. Blir 20 i Mai. Ble gravid på "normal" måte med hu første(bruk av kondom), men oppdaget fort at noe var galt etter at hu kom ut. Gik plutselig kjempe fort opp i vekt, prøvde det jeg kunen for å gå ned, men gikk bare mer opp. Slet med ekstreme blødninger og smerter. Viste seg at dette var på grunn av hormonspiral. Fikk tatt ut denne, så hjalp det på det meste, men menstruasjonen forsvant. Fikk så p-piller, som skulle fremkalle normal syklus. Fikk beskjed om at barn på vanlig måte igjen, var sånn sett umulig for meg, så vi bestemte oss for å bare droppe p-pillen og se om vi var så heldige at det ble en liten til. En halv måned etter satt spira. Gravid for 2 gang, på normal måte:) Så alt er mulig.:) Har gått ned masse nå som jeg er gravid, men dette er mest pga kvalme og spying.:)

Så neste onsdag er jeg mamma til ei på 3 år, og nesten halvveis i svangerskap nr 2:)

• 2 uker senere...

HEi, du er ikke alene..:) Slutta på p-pillen for litt over ett år siden, fikk ikke mensen, oppsøkte lege, fant ut at jeg hadde PCOS i august, tok en lap i desember pga 30 cyster på hver eggstokk, er 22 år å prøver å få barn:)

Hei:)

Ikke tolk det feil når jeg skriver dette, men synes det er godt å vite at det ikke bare er jeg som har pcos, er så godt å kunne ha noen i samme situasjon som skjønner hva man går igjennom..:)

Blir liksom ikke det samme å prate med samboeren om det, for han vet jo ikke hvordan det er å ha det..

Er det noen av dere som har noen skikkelige dårlige dager?

Har hatt en utrolig dårlig dag i dag,hvor jeg ikke tenker på noe annet enn det utrolig sure situasjonen vi er i.. Jakter på el og blir mer og mer ødelagt for hver negative test jeg får..Er det noen andre som har noen helt håpløse dager? Det er ikke bare meg?:P

Gjest ♥venter på storken♥

Hei. Jeg er vel strengt talt ikke i begynnelsen av 20 åra lengre... :o (25 år) Men jeg svarer likevel :)

Jeg vet akkurat hva du mener. Det er kjempe greit at vi har dette forumet, hvor vi kan dele sorger, gleder og erfaringer :) Kan jo ikke mase for mye på sambo heller. Om hvor spent jeg er på om jeg får syklus osv osv :P

Når det gjelder dårlige dager. Så har jeg vel ikke direkte dårlige dager. Men jeg merker at jeg må roe ned noen hakk. Blir litt stresset av dette kjenner jeg. Tenker kun på når får jeg besøk. Får jeg el. Blir jeg gravid snart?? Det er veldig slitsomt.

Noen som har noen gode tips for å roe ned kroppen?

Vi har snart prøvd 1 år. (2 år uten prev.) Men det er først nå jeg føler meg virkelig klar for å få barn. Så håper så inderlig at spiren sitter snart :) Må ta meg i å ikke ringe til spåtlf også *flau*. Men det er vel ikke noe fasitsvar på det.

Håper virkelig at det snart blir oss. Da kan vi følge hverandre i svangerskapet også :)

Hei alle!

Endelig litt mer liv på PCOSforumet :-) Det er bra!

Jeg er 23 år og har vært prøver i 1 år ca! Nå håper jeg på at legen vil skrive ut metformin så jeg kan prøve det. Er bare redd han skal si nei pga alderen min :\\ Hørt litt historier om det. Kommer vel kanskje ann på legen. Jeg kommer fra Oslo så er da leger nok å velge mellom :-) Selv om det kan bli dyrt :P

Hei:)

Har dessverre ikke noen gode råd ang det å roe seg ned, for sliter jo med akkurat de samme tankene selv..:P Og alle som jeg prater med dette om sier at jeg skal prøve å tenke på noe annet, gi litt "opp", men hallo! Det er jo helt umulig!

Våkner om morran og etter noen få minutter sitter jeg å jakter på el:p Og derfra fortsetter det til neste dag:p

Så er det noen her som har noen gode ideer og tips, så ja takk:)

Hadde vært gøy hvis vi på denne tråden klarte det snart:) Kult og begynne sammen i tråden her og fortsette med tråd i 1. trimester;) Hehe..

Ja, det samme sier de til meg. Men det er helt umulig ja... Huff, får prøve å slappe av. Men tankene mine dreier seg kun om:

- får jeg syklus etter lap? Når??? (dag 28 på lørdag)

- får jeg eggløsning av meg selv?

- blir jeg ikke snart gravid??????? Vil ha baby til jul <3

- ååå den kjolen var søt. Hadde jeg vært gravid med ei jente, kunne jeg kjøpt den :P

- Hvordan skal vi gjøre det og det med baby i hus?

- Jeg til min samboer: "Nei, jeg vil ikke planlegge noe voldsom ferie, for tenk om jeg blir gravid. Og er kjempe kvalm da..."

Skjønner dere tegninga? Jeg er jo helt på tuppa!!!!

Skønner den;) Når jeg leste lista de over ting du tenker over, var det akkurat som å lese om meg selv! Så trur vi har det ganske likt, vi som er i samme situasjon.. Huff! Blir helt gal av å ikke få noe positiv test!

Har testet etter el i 9 dager nå, og får bare negative tester! Er så redd jeg ikke skal få den denne måneden! Eller at jeg har gått glipp av den, huff.. blir gal:p

Ja. VIL ha positiv test :D Men nå venter jeg mest på besøk. Utrolig kjipt hvis jeg ikke får syklus etter lap da!!!!!! Pergo neste :/

Hvilken dag i syklusen er du på nå? Skal si du svir av el tester. Regner med jeg gjør det samme neste pp ;)

Det hadde vært så kjekt om vi kunne følge hverandre inn på tri 1. Det er litt spesielt med PCOS. Og "kjekt" å ha andre i samme båt. Bare vi kommer oss inn på tri 1!!!!

Når var du inne til lap a?

Jeg hadde lap den 24. november, og fikk ikke min første ordentlige syklus begynte 14. desember:) Så har hatt en ordentlig syklus til nå, og håper jo selvfølgelig at dette skal være en også:)

Hmm, skal vi se.. Jeg er på dag 17 i syklusen:) Trur jeg får besøk av TR om ca 2 uker:) Men hadde jo vært best hvis vi bare kunne fått en positiv gtest og fulgt hverandre videre ja:)

Hehe, ja.. Har gått helt amok med eltestene denne mnd, forrige pp var det faktisk bare flaks jeg testa den dagen jeg gjorde, og nå er jeg helt opphengt:p

*flaut*

Jeg tok lap 12. januar. Så ikke så lenge siden ;) I forhold til forrige mens, er jeg på dag 26 nå. Fikk 34 dagers syklus av å gå på pergo.

Du kan jo enda få el da :D

Hvordan var syklusen din før lap?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...