Gå til innhold

Modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke erfaringer har dere med modningsakupunktur? Fikk det hos jm i dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok mye sist; fødte seks dager over termin så tror jeg sparer pengene denne gangen:).

Skrevet

Jeg dytter litt på denne, var til første behandling i dag og det var deeeiling (er 35+1 i dag), fikk slappa ordentlig av og løst opp i musklene i bekkenet. Men jeg vet jo ikke om det funker mtp. fødsel. Flere som har erfaringer?

Skrevet

Jeg fikk det før denne fødsel og har stor tro på at det hjalp meg til en raskere fødsel

Skrevet

Jeg startet med det mot sluttet av forige graviditet (tror det var i uke 36 om jeg ikke husker feil). Har jo ingenbevis, men tror absolutt det ga sin effekt. Fødte 3 dager før termin og hadde 2 cm åpning allerede før noen som helst rier eller vannavgang. Hadde super progresjon under fødslen også :).

Skrevet

Jeg lurer jeg også. Fikk akupunktur i dag men jeg er tre dager på overtid da! Uansett ble jeg og også strippet så lurer på om det hjelper:) veldig spent! Må si jeg har mye mer masserier i dag enn i går :D

Skrevet

Tror nålene hjelper best om du er litt moden i utgangspunktet. En burde også starte med behandlinger ca en mnd før termin å følge et vist opplegg. Starte rolig også setter de nålene litt forskjellig jo nærmere termin du kommer og jo flere behandlinger du har fått. Litt dypere også snurrer de litt på nålene for å trigge punktene ekstra;-) (kjenner en som er utdannet og er kjempeflink)

Fikk akupunktur på ullevål av en jordmor sist, på overtid, syntes ikke det hjalp noe. Tror ikke de er så flinke heller, har hørt at de fleste bare har noe kurs og at de ikke er utdannet. Pluss at da har en som regel ikke fått noe behandling tidliger.

Skrevet

Jeg tok modningsakupunktur ved sist svangerskap, rakk bare to behandlinger, fødte 8 dager før og fødselen gikk raskt, men vet jo ikke om det har noe sammenheng med akupunkturen. Jeg skal i alle fall ta modningsakupuntur denne gangen også!

Skrevet

Må bare nevne at det er forskjell på modningsakkupunktur og igangsettingsakupunktur. Virker som noen blander dette her...:)

Jeg fikk begge deler sist og har stor tro på at modningsakupunkturen gjorde sitt til at åpningstiden gikk raskere og ble lettere for meg. Gikk nemlig MYE bedre enn med nr.1. Kommer derfor til å ta det denne gangen også..:)

Ang igangsettingsakupunktur, så vet jeg ikke helt hvilken nytte det gjorde for min del. Fødte 13 dager etter termin. :P Men kjente godt at livmoren jobbet, både etter modning og igangsettingsakupunkturen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...