Gå til innhold

Datteren min har fått rødt hår!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får vel svare jeg da, som har rødlig hår av alle ting...

JEG kler jordfarger. Mye pga min bleke hud og rødlige hår ( har faktsik en unik hårfarge som mange rundt meg misunner) Farger jeg bruker mye av er lilla, oransj, lilla, blått, bordeaux, grønt, grått/gråtoner. Bruker mer eller mindre duse farger av alle og i forskjellig ende av spektret. Gamelrosa er en farge jeg blir fortalt at jeg kler, men er ikke sååå glad i rosa så derfor er det en farge jeg sjeldent bruker.

Skarpe farger kan lett overdomminere meg, så derfor bruker jeg gjerne litt skarp og mye nøytralt.

Fortsetter under...

Skrevet

Herregud for et innlegg..........

Skrevet

Så heldig din datter er som har så fin hårfarge. Brunt er det jo mange som har. Hun er sjelden:-)

Skrevet

Stakkars lille jente. Hun er sikkert helt nyyydelig. OG bare 1 år.

Hadde innlegget handlet om at datteren din hadde en kronisk lidelse, bltt syk etc.....men herregud. En sikkert helt frisk nydelig liten jente hvor mor er tydelig bekymret over hårfarge....hårfarge!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hun er sikkert nydelig! Prøv jordfarger og varme farger, men også trolig turkis, petroliumsblå, i enkelte tilfeller tomatrød... Dette passer iallefall til meg som har rødt hår! ...og er veldig fornøyd med det..!!

Annonse

Skrevet

Har du fått 3 friske barn, HI??

Det har ikke jeg. Jeg er mamma til to barn, et av dem mulithandikappet!

Jeg skulle gitt alt jeg hadde for at sønnen min heller hadde rødt hår, enn lenket til rullestol m.v resten av livet..........

Skrevet

Signerer 20.04 her. Jeg syns rødt hår er så fint at jeg har farget mitt eget hår rødt:-) Jeg har også klare blå øyne og veldig lys hud. Jeg kler lilla, grønn, brun, grå, turkis, knall blå og gammelrosa bl.a.

Skrevet

Åh så nydelig farge. Datteren din er HELDIG om hun ender opp med en sånn hårfarge:-) Det er spesielt og vakkert:-)

Skrevet

Det var trist å høre 20.17, men jeg ser ikke helt hva det har med mitt innlegg å gjøre. Dersom du tolker innlegget mitt dithen at jeg heller ville sendt jenta mi i rullestol enn å la henne beholde sitt røde hår, så lider du av vrangforestillinger.

Hi

Skrevet

Sønnen hadde dette som baby, men det er nå(2,5) blondt, som ser ut til å bli brunerer med tiden, samt blekes i solen.

Skrevet

Da skjønte du ikke hva jeg mente. Jeg mente at du her HELDIG som kun har rødt hår å "bekymre" deg over. Tenk så heldig du er!!!

Jeg har en sønn som er avhengig av hjelp 24 timer i døgnet resten av livet pga fødselsskade.

Jeg synes bare at når noen da klager over uvesentlige detaljer bør kanskje åpne øynene.

Så ja, jeg synes du er utrolig overfladisk.

Annonse

Skrevet

Ja, jeg er heldig. Overvektige folk i Norge er også heldige som ikke lider av sult- for å sette det litt på spissen.

All sympati til deg som har et handicappet barn, men pass på at du ikke blir en sånn som mener at andre ikke har noe å klage over siden du har det verre. Slike folk er utrolig slitsomme. Nå mener jeg ikke at rødt hår er noe å beklage seg over altså, og det gjør jeg ikke heller. Jeg spør bare om noen har erfaring med denne fargen, og om den pleier å vedvare eller om den forandrer seg. Jeg innrømmer at jeg heller hadde sett at håret hennes var brunt, mest for hennes egen del (vanskelig å skille seg ut som barn), men jeg mener ikke at hennes røde hår er et verdens problem som enkelte av dere tillegger meg!

Hi

Skrevet

Hehe- er ei jente med rødskjær selv. To foreldre med blondt hår, var hvite i håret som små- og med to hvithårete søsken. Da jeg var ett blr mamma helt overraska- dattra mi har rødt hår!! Skjønte ikke helt hvor det kom fra, men sånn ble det.. Så, ja- det går an!

Har aldri vært rosatypen- men er vel litt med hva jeg liker også- Men grønt er en veldig god farge, og ellers jordfarger og hvit og svart....

Så lykke til.

Skrevet

Hei!

Hvis datteren din har sånn hårfarge som på bildet + lys hud og lyse øyne, tror jeg du kan glemme at hun blir mørkere etterhvert.

I min familie er det mange med rødt hår og det ser ut til at særlig rødskjær i fars skjegg får betydning for hårfargen. Min far hadde det, min søsters mann har det og min mann har det. Av de til nå 4 ungene i siste generasjon, har 3 rødt eller rødlig hår. De samme 3 har også lys hud.

Datteren min har skikkelig rødt hår, men en mørkere tone enn bildet her. Nydelig farge! Jeg syns hun kler alle farger unntatt pastell og beige. Særlig er hun fin i lilla, blått, rødt og brunt.

Husk at bare 4% av befolkningen har rødt hår - de er derfor spesielle. Det mest upraktiske med det hele, er at huden ikke tåler sol.............

Håper du kan akseptere datteren din sånn som hun er - og at du klarer å finne klær du blir fornøyd med!

Skrevet

Begge babyjentene mine har hatt rødt hår, og jeg må innrømme at jeg tenkte som deg første gang, at brunt ville vært bedre;)

Men, nå har eldste (2,5 år) blitt ganske så lys (blond med litt rødskjær), og kler godt både rosa, lille og jordfarger. Turkis er kult:)

Når hun var mindre fant jeg etterhvert ut at det var ingen som brydde seg så særlig mye om hvilken farge klærne har iforhold til håret, så kjørte rosa og andre typiske jentefarger:)

Søsteren min som har akkurat lik farge som på bildet du postet, er veldig fin i alle farger! Dongeri er også flott:)

Hun bærer iallefall fargen sin med stil:) Og hun har fregner i tillegg:p

Sånn mørk kraftig rød er også pent:))

Skrevet

Så utrolig voksen og saklig, 21:03. Umodenheten din kan tyde på at du selv ble mobbet som liten, stakkars.

Skrevet

Innlegg rapportert.

Håper profilen din slettes, ditt usle menneske.

Skrevet

Ja, for ironi er jo et virkemiddel som ikke er lov å benytte seg av på disse sidene.....

Skrevet

Ikke et snev av ironi i innleggene dine. Håper du kastes ut herfra, en gang for alle.

Skrevet

Dersom du tror at jeg mener at mine medmennesker i forskjellige størrelser med rødt hår er hekser, og at det hadde vært best om de ikke hadde hår så tenker jeg at du er litt for følsom til å ferdes her inne.

Så dersom jeg nå kastes ut på grunn av mitt mislykkede forsøk på å være litt morsom, og veldig ironisk, så anbefaler jeg at du blir med ut herfra.

Hadde forresten rødt hår selv som barn, og er en av dem som tar en henna i ny og ne nettopp fordi jeg fremdeles kunne tenkt meg å være rød i håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...