Gå til innhold

Datteren min har fått rødt hår!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det har ingen av oss andre i familien. Hun har to søstre med brunt hår slik faren og jeg har.

Hun er nå straks ett år. Noen sjanse for at hun får samme hårfarge som oss andre når hun blir større? Det er ikke oransje, men mørk blondt med en del rødt i. Ser det best i lys/sol.

Det kan være pent med rødt hår altså, men må innrømmet at jeg syns brunt er finere.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde rødskjær i håret som liten, når jeg var ca 6 år, så endret hårfargen min seg til lysebrunt, legen forklarte at det er slik for noen, fargen i håret bruker lengre tid på å danne seg :) Så kan hende det er slik med henne også.

Skrevet

Tipper hun ender med en annen farge til slutt, hun er jo bare ett år! Synes ikke du skal gjøre det til noe negativt å ha rødt hår, for det er det ikke.

Skrevet

Stakkars barn som har en slik overfladisk mor.

Skrevet

Hvis dere alle i slekta har brunt hår er det nok sannsynlig at hun får brunt hår etter hvert hun også ;) Men selv synes jeg lyst hår med litt rødskjær er veldig fint. Jeg pleide å betale frisøren i dyre dommer for sånn farge før i verden.

Annonse

Skrevet

Du har prioriteringene i orden, ser jeg.

Skrevet

For en tragedie. Dette overgår flommen i Australia, krigen i Afghanistan og det meste annet. Er det virkelig ingen reklamasjonsrett på barn?

Skrevet

Ja, jeg er overfladisk, men det var ikke det jeg spurte om her:)

Takk til dere som svarer ordentlig! Er forresten et søskebarn på mannens side som har det, men tror han har det fra sin far som ikke mannen er biologisk i slekt med.

Hi

Skrevet

Håper hun blir fornøyd og stolt av hårfargen sin på tross av sin idiotiske mor som bare ønsker at alle skal være like!

Skrevet

Syns rødt hår er nydelig jeg,og det er sikkert dattern din også, men er den ene parten lys i håret og den andre brun så kan barnet ende opp rødhåret! Slik er det med den saken!! ;-))

Skrevet

Det er ikke godt å si hva slags hårfarge hun får. Det er ikke alltid noen åpenbar logikk der med tanke på arv.

Her er noen eksempler fra familier jeg kjenner:

Mor - brunt hår, far - svart hår, barn 1 -lys blond, barn 2 - rødblond ( nyyydelig, forøvrig)

Meg - lys blond, mannen - mørk, mørk brun. Vi har to mellomblonde barn.

Mor - mørk blond, far - brunt, barn 1 - kastanjebrun, barn 2 - mellomblond, barn 3 - lys, lys blond.

Skrevet

Sånn har dattra til søskenbarnet mitt også. Der har både mor og far mørk brunt hår, mor tynt hår far tykt hår.

Datteren som nå er 8 år er født mørk, men i ett-årsalderen begynte dette rødskjæret å komme. Eller er mere mørk blondt med rødskjær, fikk også krøller noe ingen andre har, og nyyydelig tykt hår. Alle besteforeldre er enten blonde eller mørke, likeså alle tanter og onkler, så vi tulla lenge med at det måtte være postmannen som var far her, men.. enkelte ganger trår vel bare en annen hårfarge inn litt sterkere..

min gu`datter er i allefall verdens nyyydeligste med dette rødkskjæret i håret!!

Annonse

Skrevet

Nydelig er hun helt klart, men sliter litt med klær. Hun har jo to søstre, men kler ikke så mye av de klærne de hadde. Ser ikke helt hva hun kler med unntak av blått (det er hun nydelig i).

Hun er helt blek i huden og har klare blå øyne. Og så rødt hår da:) Forslag til hvilke farger hun kler? Hun er iallefall ikke fin i rødt, brunt og oransje.

Hi

Skrevet

Stakkars jente.. Hun er ett år!

Tips til klær en ettåring kler: Myke gode klær til leking, krabbing og som tåler slitasje og søl. Men mor vil kanskje heller ha på gallakjoler for å skjule misdannelsen (rødt hår)?

Skrevet

Nei, men mor liker å kle døtrene sine i klær som er både komfortable og kledelige. Tunika og tights er eksempel på kledelige plagg som også er fine barnehageklær. Tviler på at det er så mange som overhodet ikke bryr seg om hvordan barna ser ut? Jeg for min del liker å kle de pent, men har f.eks aldri brukt dongeribukse til barna før de er rundt 2 år, og aldri i bhg. Jenta på 4 går heller aldri i dongeri i bhg da jeg er opptatt av at hun skal ha behagelige klær.

Hi

Skrevet

Nei, men mor liker å kle døtrene sine i klær som er både komfortable og kledelige. Tunika og tights er eksempel på kledelige plagg som også er fine barnehageklær. Tviler på at det er så mange som overhodet ikke bryr seg om hvordan barna ser ut? Jeg for min del liker å kle de pent, men har f.eks aldri brukt dongeribukse til barna før de er rundt 2 år, og aldri i bhg. Jenta på 4 går heller aldri i dongeri i bhg da jeg er opptatt av at hun skal ha behagelige klær.

Hi

Skrevet

Er det HI som er overfladisk her eller noen av dere som har forutintatte holdninger? Hvis hun hadde byttet ut fargene med brunt og svar f. eks, at datteren hadde brunt hår mens alle andre i familien hadde svart, at hun syns det var fint med brunt hår, men finere med svart, hadde dere svart på samme måte? Eller svarer dere som dere gjør nettopp fordi fargen var rød?

Hun har nemlig ikke sagt et vondt ord om rødt hår, men sånn som mange forsvarer i svarene at rødt hår er fint virker det som om de mener at det er en "kjennsgjerning" at rødt hår ikke er pent....

Skrevet

Åååå, synes du er heldig, jeg! Har alltid ønsket meg en jente med rødt hår, eller i hvert fall siden jeg først leste Anne of Green Gables da jeg var 9 år gammel. Men til det du har spurt om: jeg vil tro at hårfargen kan forandre seg etterhvert. Jeg og min mann har begge mørkt brunt hår; vår eldste hadde sånn helt helt lyst hår med masse krøller lenge. Nå er hun 9 år og har kastanjebrunt hår med litt fall i det. Og hun som ikke fikk hår før hun var 3 år, har nå utrolig tykt og langt hår.

Angående farger, det er litt vanskelig å si, men jeg har alltid synes at så lenge det passer med hudfargen, så er faktisk rosa utrolig pent på jenter med rødt hår. Kanskje lime-grønn, turkis, lys-gul, lys-lilla, hvit, sånne farger kunne passe henne?

Klem! Helt sikkert at jenta di er bare helt nydelig - uansett hårfarge! :-)

Skrevet

Stakkars datteren din som har en slik ovefladisk mor. Jeg spyr!

Skrevet

Det kan være greit med hjernedøde mødre altså, men må innrømme at jeg synes det er bedre med mennesker som har litt sirkulasjon i topplokket.

Skrevet

Takk 19.48!

Jeg syns hun er pen i rosa, men så har jeg tenkt at det kanskje blir feil til rødt hår. Godt å høre at det er flere som syns det er pent. Særlig sterk rosa kler hun. I hvitt blir hun veldig bleik, men fint hvis hun f.eks har en selekjole i sterk farge, eller et tørkle i halsen.

Klem

Hi

Skrevet

Snuppa her også hadde brunlig hår med rødskjær i, men nå de siste måndene har det forandret seg og hun har mer brunt men akkurat som om vi har stripet det med blonde striper hun er 2 år.

Så den forandrer seg nok.

Skrevet

Har ei venninne som har nydelig rødt hår, hun søkte hjelp ang farger ble anbefalt grønn.

Skrevet

Både mor og far må ha genet for rødt hår. Det spiller ingen rolle hvor mange i familien som har det og i hvem sin familie det finnes noen med rødt hår. Har begge genet, kan man få barn med rødt hår.

Kanskje hun kler enkelte lillatoner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...