Gå til innhold

Han våkner hver 1-1,5 time HELE natten, jeg holder på å bli gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tassen er 4,5 mnd og har den siste måneden våknet hver 1-1,5 time hver eneste natt! Frem til for en måned siden våknet han bare 1-2 ganger i løpet av natten for å få mat men nå har det jo tatt helt av! Han er ikke sulten, bare våkner. Han er heldigvis ikke vanskelig å få til å sovne igjen men det er sykt slitsomt å være oppe så mange ganger. Natt til nyttårsaften og natt til 1. januar sov han plutselig 7,5 timer i strekk (!!!) og jeg trodde at nå hadde det gått ove men så var det tilbake til den samme gamle rutinen igjen. Jeg har forsøkt alt jeg har kommet over av tips men ingenting funker, er det noen som har noen andre ideer prøver jeg det mer enn gjerne i håp om å få litt nattesøvn tilbake.

Her er det jeg har gjort sålangt:

* Senket temperaturen til 17 grader (ideel temperatur skal visstnok være 16-18 grader)

* Passer på at han ikke blir for varm eller kald

* Han har smokk og koseteppet sitt

* Hodeenden på sengen er hevet i tilfelle han er tett i nesen

* Vi har klare rutiner på kvelden og leggetid skjer alltid likt og til samme tid

* Han har fått ammeputen "rundt" hodet for å gjøre det lunere

* Har prøvd både mørkt rom og nattlys på, ingen endring

* Han får grøt på dagen så han er ikke sulten (vil ikke ha pupp heller så han er neppe tørst heller) (han har ikke vondt i magen av grøten)

* Har prøvd å endre grøttype og alternere med mme, ingen endring

* Han har ikke eksem eller noen andre ting som skulle plage han

Kommer ikke på noe mer...

Noen andre som har samme problem og evt. en forslag til løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen tips annet enn å la det gå sin gang. Tror det rett å slett er ett ledd i utvilkingen. Når det skjer mye, så våkner de mye og sover urolig. Har vært gjennom dette i 4mnd nå.. Det blir bedre, så blir det det samme igjen..

Skrevet

Har poden din vært så mye våken hver eneste natt i 4 mnd? Huff, håper jeg ikke må holde på med dette så lenge, blir jo helt utslitt..

Skrevet

Nei, ikke hver natt, men ofte.. kommer i perioder. Har ikke noen tips, annet enn ett råd om å ikke ta han opp å gjør mye uta det, si at det natt og prøv å få han til sove igjen. Selv om det ikke alltid er like lett.. :P

Skrevet

Vi har det på akkurat samme viset med vesla vår på drøye 4 mnd. Har ingen lure forslag til løsninger, men jeg har oppdaget at hun er fornøyd med å ligge å pludre og hvine for seg selv i lange perioder på natten, uten at jeg tar henne opp. Problemet er at hun da holder meg våken også, men de siste dagene har jeg begynt å sove med én ørepropp og ett øre ned i puta - da stenger jeg ute mesteparten av levenet, men hører fortsatt når det går over til gråt. Så får jeg i alle fall LITT mer søvn. Strevsomme tider!

Skrevet

Jeg har prøvd å la han ligge litt for å se om han sovner igjen av seg selv men det går veldig raskt over i gråt. Når jeg går inn til han er det bare å gi smokken og evt. litt sukkervann så sovner han igjen men jeg skulle gjerne sett at han ikke våknet hele tiden. Tenkte på om det kanskje var likegreit å prøve å kutte ut smokken, kanskje han våkner fordi han mister den men helsesøster mente det ikke var noen god ide. Ikke vet jeg...

Skrevet

Er han våken mange timer FØR han legger seg for kvelden? Her kortet vi inn siste intervallet før legging slik at han er våken 1-2 timer bare. Han har våknet sjeldnere de 2 siste nettene. Nå vet jeg ikke om det er tilfeldig, eller om det har vært til hjelp for oss da men...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...