Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

blæh! Det har jeg, og når jeg googler på nett står det at folk bruker canesten når de er gravide, bare at de setter tabletten inn med fingrene og ikke bruker den dingsen (?). Men jeg ringte legen min i går å spurte å da sa hun at jeg ikke kunne ta noenting! Måtte bare leve med det :-O Det er jo ikke kjempeille, men litt ubehagelig f.eks når man har sex.. :S Flere som plages med dette, hva gjør dere? Tør liksom ikke gå i mot det legen sier heller jeg..kunne ikke smøre med canestenkrem en gang sa hun :-O rart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt canestenkur, både pillen og kremen. Det stemmer at man ikke skal bruke den dingsen men sette inn pillen med fingrene. Jeg fikk påvist infeksjonen hos jordmor og hun som anbefalte canesten. Hun har vært jordmor i 20 år og jobber både på helsestasjon og Ullevåll føden så regner med at hun har litt peiling :)

Skrevet

Takk for svar, ja jeg synes det er veldig rart, leser jo om andre som bruker canesten hele tiden! Må nesten spørre legen direkte neste gang, fikk bare svar gjennom sekretæren denne gangen..men har lest at det ikke går an å kurere dette mens man er gravid? Men at man kan holde det i sjakk..men vet ikke om det er sant heller. Men tror jeg venter litt uansett..blir så redd for å gjøre noe galt og så skulle det skje noe, iallefall såpass tidlig. Så dumt at det blir sagt forskjellig. Enten er det farlig eller så er det vel ikke..

Skrevet

jeg hadde d samme sist graviditet...gikk på canesten jeg også....

Skrevet

Jeg har akkurat vært på apoteket nå for å kjøpe canesten og spurte om jeg kunne bruke dette under svangerskapet. Hun svarte at det kunne jeg, men at jeg måtte stikke tabletten inn med fingeren.

Skrevet

Synes jeg du skal spørre en annen lege om, var et merkelig råd, eller spør jordmoren din. Man skal ikke gå rundt med infeksjoner der nede når man er gravid, DET kan nemlig bli farlig.

Har aldri hørt at man ikke kan bruke canesten, hørt at det er ufarlig så lenge du ikke bruker den der greia.

Har du veldig ung,uerfaren lege?

Skrevet

Jeg hadde det nettopp og brukte canesten. Fikk det ofte i sist svangerskap også og brukte da også canesten. Hadde selvfølgelig klart å få det rett før fødsel og, lite gøy

Skrevet

Ellers kan jeg godt gi videre mine gode erfaringer med å droppe gjærbakst en periode.

Etter kronisk soppinfeksjon i nesten 30 år ble jeg symptomfri i løpet av få dager.....

Anbefales!!

Skrevet

sarah, ja hun er faktisk ganske ung..høres helt merkelig ut, og når alle dere har hørt anderledes så burde det vel gå bra..tror jeg venter litt til, men så kjøper jeg canesten og putter den inn med fingrene.

Varulven: Droppet du alt av brød osv da? Har vært mye plaget med dette selv..får det nesten hver måned :S men har tatt diflucan for det før, men det kan jeg jo ikke nå. Skal begrense mengdene gjær iallefall å se om det hjelper :)

Skrevet

Ja, jeg droppet all gjærbakst en periode, det var ikke engang på grunn av soppen, så til min store glede ble det en bonuseffekt....

(kjørte lavkalori for å gå ned i vekt. Nå har jeg mer eller mindre bestemt meg for at det er slutt på regelmessig brødspising. Savner det ytterst sjelden. Ja, og gikk ned 10 kilo på bare noen få måneder...)

hvitt brød er verst, forresten. Surdeigsbrød (grovt rug) er bedre hvis du MÅ ha brød. Også knekkebrød

Skrevet

Ok er ikke spesielt glad i brød generelt så det burde gå greit, men spiser rugbrød og grovt knekkebrød da..blir litt vanskelig for meg å kutte helt ut tror jeg, grattis med vektnedgang da, ikke verst! :)

Har googlet soppinfeksjon og graviditet og overalt står det at man kan bruke canesten, til og med lommelegen sto det også det svaret.. da tar jeg sjansen jeg også! Merkelige legen min, skal bli "gøy" å gå til svangerskapskontroller hos henne, hehe :)

Skrevet

Er også svært plaget med soppinfeksjon nå i svangerskapet.

Har hatt ett par antibiotikakurer mot UVI, og klarer ikke å bli kvitt soppen etterpå med de medisinene man kan ta. Så må nok bare innstille seg på å slite med soppen en stund..

Canesten kan du fint bruke uten innsettingshylsen.

Jeg har bedre erfaring med Peveryl, (som også er trygt), har brukt 150mg vagitorier i 3 dager + krem, syns det er bedre enn canesten som er så "klumpete".

Hvis du er i tvil om hvilke legemidler du kan bruke under graviditeten sjekk ut felleskatalogen.no

Lykke til!

Skrevet

Jepp, prøv Pevaryl hvis dere plages av at infeksjonen kommer igjen og igjen! Den fungerte i allefall mye bedre for meg enn canesten.

Skrevet

Husk at mannen også burde smøre seg noen dager (1 uke) eller så kan han være med på å "smitte" deg på nytt og på nytt!! Dette var i alle fall ett råd jeg fikk hos en lege en gang jeg fikk gjentatte infeksjoner, og det hjalp for min del:-)

Skrevet

Takk for gode råd. I dag snakket jeg med en annen lege + damen på apoteket og begge to sa det var trygt å bruke canesten, så da kjøpte jeg en pakke med tabl og krem. Håper det virker :) Skal behandle kjæresten også ja! Må man unngå sex i 14 dager da for sikkerhets skyld pga faren for å smitte hverandre?? :-O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...