Gå til innhold

Den første tiden som gravid :)

Anbefalte innlegg

Zassy: Gøy med bilder! Har tenkt same tanken selv:) Er så gøy å ha senere. I mitt forige svangerskap ble det tatt alt for lite bilder. Mye fordi jeg var sammen med en som ikke var engasjert i det hele tatt!

Heldigvis har jeg en super kjæreste nå, som er skikkelig med på det soms kjer!:) Det er utrolig godt.

Så bra at du trener! Selv, har jeg vært dårlig på trening det siste året, lite motivasjon, og ikke hatt råd til å trene på senter. Men jeg skal gjøre som i sist svangerskap. Gå en tur hver dag, på minst 40 min! Helt fram til jeg ikke klarer lengre. Det hjalp meg utrolig mye sist, og fødselen gikk utrolig greit. Jordmødrene sa at det mest sannsynlig var for at jeg hadde vært så flink å holdt meg i "form" Det er viktig! :)

Kos deg på trening, men ta det med ro, så du ikke blir svimmel :)

Fortsetter under...

Hei Lilledotten, hehe så søtt navn du har :-D Ja er koselig med bilder, er så redd for å "glemme" å gjøre noe nå ettersom det er første svangerskap og jeg vil gjerne få med meg alt, hehe.

Jepp da har jeg vært på trening, joggeprogram i 25 minutter og 20 min på skimaskin, gikk bare fint! :-D Og følte meg fresh etterpå! Godt å være i gang igjen. Gåturer skal man ikke kimse av! Og at du gikk hver dag er jo helt utrolig bra. Jeg går også mye tur og tenker at hvis trening blir hardt etterhvert skal jeg iallefall fortsette med det :) Moderat trening er nok veldig bra for mye ja, så fint å høre at jordmødrene sa det også :)

Søtt navn ja :) Kjæresten kalte meg for dotten før :P Når vi nettop hadde blitt sammen. Så da måtte jo navnet på spiren være lilledotten ifølge han. Hehe.

Så flink du er å trene! I dag har det ikke blitt noe tur på meg. Vi har akkurat kjøpt oss leilighet, og det er mye oppussing som må gjøres. Så i dag har hele dagen gått med til det. Men, man rører seg jo litt da og :P hehe. Og heldigvis kan man male med Sense maling, selv om man er gravid:) Så da blir jeg ikke helt ubrukelig!

hvordan er d med formen folkens?? er d bare jeg som griner av alt? satt og så på sos hundehjelpen i dag og måtte virelig konsentrere meg for å ike begynne å tute...kunne ike si noe heller for stemmen bare brast...hehehe hjelpes... satt å leste no kjempe morsomt på nettet med min kjære og lo til jeg bokstavlig talt gråt! helt snålt...! brystvortene er også blitt kjempe såre og d stiker i livmora hver gang jeg hoster:) vondt men godt å kjenne litt flere symptomer på kroppen!:)

Lilledotten, å da ble det jo bare enda søtere når det var kjæresten sitt kallenavn :-D hehe. Det er sikkert mye å gjøre i opp-pussing ja, tenker dere får det fint når det blir ferdig! Kjøpte vår første leilighet i fjor vi, men har ikke gjort noe her enda, har noen småting vi ønsker å fikse på, men blir neppe med det første heller.

mim26: Hehe så gøy at du er så følsom da :P eller gøy å høre om for meg iallefall ;) Jeg leser overalt om at hormoner herjer kroppen nå og at man kan få humørsvingninger osv, men jeg er heller bare glad hele tiden, men det kan jo hende det plutselig slår til ;) Brystene mine er også ømme og jeg ser at de har blitt litt større, eller hovnet opp litt for å si det slik, kjenner av og til noe nederst i magen, men ikke så ofte, håper det ikke er et dårlig tegn at jeg føler meg såpass bra!

Tenkte å dra på pulsstep i dag jeg, holde treningen ved like, ha en fin dag dere! :)

Zassy: ja, jeg gleder meg til å bli ferdig. Klaffet jo såå bra med leilighet, nå som vi skal ha baby :) Her vi bor no er bare 40 kvm, og rimelig trangt. Nå får vi stooor leilighet med to soverom og masse plass. Blir utrolig godt!

Jeg tror ikke du skal være redd for at du føler deg såpass bra. jeg føler meg også utrolig bra! Veldig forskjell fra forige svangerskap. Brystene mine er ømme, og jeg merker at jeg reagerer på sterke lukter. Håper kvalmen holder seg borte en stund til. For er det noe jeg ikke liker, så er det å være kvalm:P

Sprek du er som drar på pulsstep! :D

Annonse

Vi bodde også i 40 kvadrat før, hehe, litt større nå ja og to soverom her også, var utrolig deilig å flytte til noe større, gled deg til dere flytter inn! Eller har dere alt gjort det? :) De første dagene gikk jeg faktisk å så meg over skuldra fordi det var så "stort" og jeg ikke var vant til det, og at alt er delt opp i forskjellige rom, var litt småhusredd i begynnelsen, enda det ikke er SÅ stort her heller, tihi. Det er ganske lite bad her da, så jeg og kjæresten har allerede sett litt på stellebord som kan klappes sammen, det hørtes litt praktisk ut syntes jeg, får være litt kreative i løsningene, tenkte litt på å ha det på barnerommet også, men er litt dumt å ikke ha tilgang på vann. Ellers har vi bare dusj så må vel kjøpe stamp eller noe sånt til å bade den lille i :-D Det er så uvirkelig å tenke på, og jeg gleder meg så fryktelig! :-D Nei jeg får vel bare være glad for at jeg føler meg bra, kjenner jo småtegn så :) Utrolig glad jeg ikke er kvalm enda jeg også, glad for hver dag uten kvalme, håper den holder seg unna!! Ja jeg skulle jo dra på pulsstep..meeeen ble litt søndagslat her :P Og jeg og kjæresten fant ut at vi heller kunne gå en tur litt senere, er sol og fint ute så :) Er litt redd for å overdrive treningen også når det er så lenge siden sist, og jeg trente jo i går så kan være greit med en dag hvile :) Vurderer å fortelle en venninne nyheten, men samtidig er vi en vennegjeng og det blir kanskje vanskelig for henne å holde på hemmeligheten en stund til også, hehe, men har behov for å si det noen snart altså! ;)

Heihei alle sammen :)

Jeg slenger meg også på dette innlegget. Morsomt å se flere som er gravid og har termin i september.

Jeg testet positiv mandag som var. Veldig spennende alt sammen. Har ikke mye plager enda.. er litt uvel av og til og kjenner av og til murringer. Legen antok at jeg var i 6 uke. Skal på kontroll om 3 uker. ALT for lenge til! håper disse tre mnd går veldig fort. Er første gang jeg er gravid så er spent og samtidig nervøs på alt som skal skje. Jeg klarte ikke holde det hemmelig for mamma,pappa, ei venninne og søstra mi og mormor;) , men skal holde det hemmelig for resten av folket til alt er "sikkert" . :)

Zassy: Vi flytter ikke inn før i februar vi. Skal bli utrooolig godt! Er vedig greit å få gjort ferdig alt som må gjøres, før vi setter inn møbler osv.

Heldigvis var det badekar på badet i den nye leiligheta. Sånn stort hjørne badekar, med boblebad. Jeg kommer til å bruke VELDIG mange timer i det fremover i svangerskapet :)

Det er utrolig upraktisk om man ikke har stellebordet på badet. Prøvde det en periode, når jeg fikk dattra mi, men det var ikke noe særlig.. Finnes det sammenleggbare altså? Aldri sett..

Dere får kjøpe en stamp til den lille ja. Det brukte jeg sist og:) Vi kommer nok til å kjøpe det nå og. Litt stort for den lille i det stoore badekaret...

Kjenner følelsen ang søndagslat! Hehe.. Vi kom akkurat hjem fra oppussing i leiligheta, dødssliten! Merker jeg blir fortere sliten og lei nå.

Etter legetimen min på onsdag, tror jeg at jeg skal fortelle det til familien kanskje... De bor i en annen by, så jeg vurderte å vente til jeg skulle reise oppover, men får se... Er jo vanskelig å holde skjult. Og Mamma blir sikkert bare kjempeglad om hun kan begynne å strikke noe småttisklær igjen ;) hehe.. Jeg kjenner behovet jeg og, for å dele det med noen. Ha noen å snakke med det om.

pregnito Gratulerer så mye! Gøy at flere joiner tråden :) Er i uke 6 jeg også og er like spent og nervøs som deg. Kan ikke tro at det er sant jeg! Men det er det :-D

Lilledotten: Så deilig med badekar da! :) Jo så et på ikea faktisk, vi tenker jo å ha det stående oppe, har plass til det, men f.eks kunne sette det bort eller sammen på kveldene eller når vi har besøk osv, men må nesten se på det først, om det ser noe bra ut :) Det var et sånt du bare klapper sammen, og drar ut igjen, så veldig lett ut :) Ja vi har en liten stamp allerede som vi kan bruke i begynnelsen iallefall, trenger jo ikke store plassen da :) Å så koselig det blir! Ja har lyst å fortelle det til pappa og søskenene mine jeg og, men tenker å vente til jeg skal på besøk i februar, håper jeg greier det da, hehe, er liksom ikke såå gøy å si sånt på tlf synes jeg, vil SE reaksjonen :) Men mulig jeg sier det til en venninne neste uke, hadde vært litt godt å ha noen andre enn kjæresten å prate med det om også :)

zassy; du får slike sammenleggbare med badekar på.....:) under stellebord delen, bare løfter d opp og poff...et badekar:) vi har stamp med stativ fra nr 1 var mindre (2,5 og bade i stampen enda (u/stativet:). men der er ogsa stellebord som du skrur på veggen som du bare klapper sammen:) den kan du til og med henge over doen:) vi satser på et slikt et for vi har også et lite bad...og er lei av å ha stellepute på baderoms benken...!

mim26 ja jeg skjønner hvordan du mener, har sett sånn en gang :) Så at det fantes sånn stellebord for å henge på veggen, men jeg ble så redd for at jeg kom til å bli redd for at den plutselig kom til å dette ned med babyen på!! :-O Det er jo sikkert en bra mekanisme på den, men vet ikke om jeg tør likevel :P

Jaja har jo god tid på å fundere på dette :)

Annonse

Ny uke ja! Håper også den går fort. Syns dagene går sååå tregt for tida. I dag er det 2 uker siden jeg fant ut at jeg var gravid. Føles som en evighet !

Nå er det bare to dager til jeg skal til legen heldigvis. Jeg og kjæresten fant ut i går at vi skulle fortelle det til de nærmeste etter legebesøket. Det blir utrolig godt å kan få dele det med noen! Slippe å holde hemmelig for alle hele tida.

Det er godt med badekar ja! Gleder meg til å teste det :)

Ja dagene har gått sakte, særlig i helga synes jeg, men litt fortere nå når man er tilbake på jobb da :) Selv om jeg gleder meg til helg igjen allerede, hehe, merker ekstra godt hvor sliten jeg blir når jeg jobber. Bare noen dager til 6 fullgåtte uker nå, gleder meg så! Blir godt å bikke over og komme til uke 7..

Er det bare meg som leser og leser og LESER hele tiden, hehe, om utviklingen i de forskjellige ukene..og så prøver jeg å la vær å lese om neste uke før jeg kommer dit, men det er vanskelig! Er så fasinerende å lese om alt som skjer. Etter terminkalkulatoren så begynner hjertet å banke i dag :) Du må si fra hvordan det gikk på legebesøket!! Jeg lurer på om jeg skal ringe å endre min time..er ikke før første mars..men haster jo ikke enda forsåvidt. Har bestemt oss for å reise hjem første eller andre helga i februar og da skal vi også fortelle det, gleder meg!! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...