Gå til innhold

Da er vi ferdige!:) (samme som 3.tri)

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥

Nå ligger vi på barsel, hele familien, med en nydelig liten gutt på 3500g :)

KS var fantastisk, et helt utrolig legeteam som var med oss. De var støttende, forklarte alt underveis og hadde hele tiden en hånd å holde i hvis det var nødvendig :) Masse smil og god stemning på OP, og verdens søteste jordmor som fulgte oss hele veien fra ankomst til barsel.

Etter en dag + natt på sterke smertestillende er jeg nå på beina. Riktignok ikke så mye hopp og sprett enda, men det kommer seg veldig fort nå. Formen er super bortsett fra KS såret som lugger endel. Men det er ikke annet å vente ;)

Vil bare si til dere som skal ha KS: Det er en fantastisk opplevelse! Både jeg og mannen lå/satt og gråt da vi fikk lillegutt på vår side av forhenget, og etter noen minutter på brystet mitt fikk mannen være med på stelling mens jeg fikk bandasje. Hele operasjonen tok ca 35 min. Absolutt bare positive minner :)

Lykke til alle dere andre! Det er en opplevelse :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142739452-da-er-vi-ferdige-samme-som-3tri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marie-85

Gratulerer så masse!! :) Du er heldig som har gutten din på utsiden av magen nå!! Herlig!!

Hvor langt er såret? Og var det værre enn du trodde? Klarer ikke å forestille meg hvordan det føles i magen etterpå. Nå hadde jeg det ikke bra etter siste vaginal fødsel heller, så tror ikke dette kan bli værre.

Tok du klyster og minifom?

Hvor lenge må du ligge på St.olavs? Lurer sånn på det.. får du vite det etter snittet.. Eller ser de an formen?

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥

Såret er tja, ca 20 cm langt tror jeg (har ikke målt, ser bare utenpå bandasjen nå). Det var faktisk mye bedre enn jeg trodde! Såret (og magen generelt) lugger godt første døgnet, men de prøver å få deg opp på beina i løpet av kvelden, og da går det fort fremover :) Nå kjenner jeg ikke så mye til det annet enn når jeg legger vekt på det (bøyer meg bakover e.l.). Etterrier og livmorsammentrekninger er faktisk mye vondere. Dessuten får du smertestillende så lenge du vil ha :)

Spurte i sta hvor lang liggetiden er, og det er normalt fire dager.

Annonse

Gjest Marie-85

Åhh.. Så godt å høre at alt gikk så bra. Jeg mistet en del blod sist så jeg lå på barsel og var slapp i senga det første døgnet. Så jeg har ikke noen drømmedager å sammensigne med fra før uansett. Så vondt i såret skal jeg tåle. Har man ikke noe etterrier og sammentrekninger etter keisersnitt da? Hmm.. Tok det lang tid før du fikk se gutten etter de hadde stelt han da?

Håper jeg får tidspunkt tidlig på morgenen, blir så dårlig av å ikke spise når jeg er gravid. Svartner for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...