Gå til innhold

Eg trenger råd om en liten gutt som ikke er helt bra..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 7 mnd, og har de siste dagene ikke vert helt seg sjøl.. Har lurt på om det er tenner som gjør det. men nå er eg ikke sikker lenger.. Han har hatt problemer med å sovne på kvelden, og våknet flere ganger som om noe gjør vondt. Han har lenge vert veldig flink å sovne når vi legger han i halv syv tiden og sove til neste dag med noen småvåkninger innimellom. Har også hatt problem med å få i han mat. Eg ammer til frokost og da spiser han godt, sikkert fordi han da er så sulten, så står vi opp og etter en stund ammer eg litt ijgen og så spiser han grøt. de måtlidene har gått greit, men når vi komer til middag så spiser han lite, og begynner så å klage med mat i munnen, til den sklir bak i halsen og han brekker seg og spyr den opp igejn. har prøvd med grøt,men vil ikke ha det heller, fått i han litt fruktmos. til kvelds vil han ikke spise noe som helst.. får i han noen skjeier med grøt, men det er alt. ikke vil han amme heller.. Dette er ikke likt han, så er jo tydelig han ikke føler seg helt i form.. men han har ikke hatt noe feber heller.. Hoster en del da. mest om natta, men i dag hostet han til han spydde opp igjen melken han fikk til lunsj. så prøvde eg gi han grøt, så spydde han opp igjen den og.. fikk i han noen skjeier fruktmos som han beholdt, har vert som vanlig om dagene igrunn, samme blide guten, men virker litt slappere i dag. og veldig trøtt.. lekte fint i lekegrinden som vanlig, til eg skulle gi han mat, da begynte hostingen..

Er førstegangsmamma, så alt er nytt her. Noen som har erfaringer? burde eg kontakte lege? Er jo redd han ikke får i seg nok veske og næring. men han har jo vvert i greit form om dagene, bortsett fra att han ikke vil spise eller drikke noe særlig.. men eg har tenkt det sikkert er tenner som er på vei.. sjøl om eg ike kjenner noe særlig.. smurte gommene hans i går kveld, da gnagde han godt på fingrene mine, og likte tydeligvis det.. Har vert sånn siden lørdag, og spist litt mindre hver dag, har fremdeles noen tissebleier, men mindre enn vanlig. bæsjer mer enn han har pleid da. siste dagene har han bæsja etter vi har lagt han og, det har han heller ikke gjort før.. trenger råd..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...