indigo25 Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 jeg hører egentlig til på dinbaby.com, men føler det er mer aktivitet her- kanskje ikke så rart, har man baby så strekker ikke tiden alltid til. Jeg fødte for snart 3 mnd siden og er ennå ikke kvitt den bekkenløsningen jeg hadde i svangerskapet. Jeg er ennå så plaget at jeg kan bare glemme å gå tur med barnevogn osv, gå i butikker klarer jeg heller ikke, ei kjøre bil. Begynner å bli deprimert.. Føler ikke at jeg klarer å være mamma sånn som jeg vil. Må ha hjelp til å løfte gutten min flere ganger om dagen da korsryggen bare sier stopp. Det henger mest igjen i halebein og lyske/symfyse og manuellterapeut bare masserer forsiktig og sier jeg skal ta det med ro. Er lei av å ta det med ro. Noen med lignende erfaringer som har blitt bra, hva gjorde dere? Hvilken behandling? Noen gode råd til ei som begynner å bli utålmodig og trodde alt skulle bli bra rett ette fødselen?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Jeg sleit med BL med første som ikke gikk bort på mange måneder. Og hver gang jeg fikk mensen eller gikk lenge på harde overflater kom det igjen. Jeg hadde nok prøvd smertestillende og evt finne en anna manuellterapeut og så finne noen som kan ta akupunktur på deg. Har selv så kraftig bekkenløsning nå at jeg ikke klarer å gå. Kommer meg bare på do. Skal ha ks om 10 dager. Er veldig spent på hvordan ukene etter fødselen blir siden jeg sliter så mye.
indigo25 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2011 huff, jeg føler med deg. Jeg klarte nesten ikke å gå på slutten jeg heller, nå vagger jeg avgårde, da det ikke medfører like mye smerte som å prøve å gå vanlig. Ble du såpass bra at du kunne trille turer etter første svangerskap? det er mitt eneste og første mål nå, å kunne trille meg litt i form igjen. Gikk jo opp 25 kg i svangerskapet pga stillesitting/ligging og sliter fremdeles med 17 kg overvekt. Hva gjør egentlig manuellterapeuter da? Han jeg går hos masserer bare, nesten så jeg ikke kjenner det. Går en hgang i uka. Lykke til med fødselen, håper du blir kvitt dritten fortere enn meg. Er redd jeg aldri kan leke med sønnen min på gulvet foreksempel, det er trist det!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Jeg trosset bekkenløsningen og gikk tur 5 dager etter fødsel. Hehe Men da var jeg ikke halvparten så ille jeg er nå. Jeg begynte hos manuellterapeut i dette svangerskapet men den 3.gangen turte han ikke å røre meg mer for det er et av de verste tilfellene han har sett. Men han sa at etter fødselen så må jeg komme tilbake til han så får jeg MYE smertestillende så skal han jobbe opp bekkenet igjen. Han gir meg øvelser jeg må gjøre hjemme og så gjør vi de øvelsene hos han. Pluss at han gjør litt ekstra da. Gleder meg til å få begynne med behandling igjen. Er det samme jeg også er redd for. At jeg aldri skal bli kvitt dette. Går jeg på do og gjør nr 2 så er det bare så vidt jeg kommer meg ut av badet igjen så er utrolig glad for at jeg klarte å krangle meg til keisersnitt.
AlmaN Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Hva med å prøve kiropraktor? Jeg har vel riktig nok bare hatt bekkenlåsning, men det har blant annet sittet nederst i korsrygggen og det har i alle fall kiropraktoren klart å løse opp. Jeg har mest tro på noen som virkelig går i dybden, hvis de bare masserer på overflaten ser jeg ikke for meg at de får gjort så mye egentlig. Naprapat skal visstnok også være flinke med bekken, de går også helt inn på skjelettet og "knekker". Det er kanskje ikke like lett å behandle bekkenløsning som låsning, men det er i alle fall lurt å prøvennen behandler hvis den du går til ikke kan hjelpe.Lykke til!
indigo25 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2011 Har tenkt å prøve kiropraktor, men trodde manuellterapeuter også knakk opp låsninger. Føler at det er låst i korsryggen og har sagt det til han, men han fortsetter bare å massere.. Er redd for å trosse BL også, for da kan det jo bli verre. Blir det verre blir jeg jo helt isolert, er avhengig av mannen min. Nei, det var ikke sånn det skulle bli å få baby. En trøst er jo at det for de aller fleste går over, trodde bare så inderlig at jeg var en av dem. Når er det evt trugt å knekke opp leddene? er vel litt sårbart ei stund etter fødselen har jeg hørt..
AlmaN Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Hvis du ringer en kiropraktor så kan du spørre om slike ting. Pass på å finne en som har erfaring og kunnskap om gravide og bekkenløsning, de er det mange av. Hvis du kjenner deg stiv så kan det godt være låsninger som det kan være godt å få løst opp i. Jeg har vært mye på "knekking" hos kiropraktor både før og etter fødsel, har ikke fått inntrykk av at det er farlig eller at noe har blitt verre etter knekking. Husker ikke hvor lenge før eller etter, men det var snakk om uker. Det er heller ikke slik at de faktisk knekker noe, lyden som høres er gass som slipper ut idet låsninger løses opp.
Makko med to små gutter Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Slet også med at korsryggen min sa stopp etter fødsel, det virket som det var noe i ryggen som "låste" seg som gjorde at beina ble helt kraftløse. -Skikkelig ekkelt! Etter et par behandlinger hos naprapat var ryggen helt fin igjen :-) Slett ikke med bekkenet etter fødsel. Denne gangen har jeg gått til naprapaten "med" bekkenet mitt, og er faktisk nesten helt bra! -Går helt greit tur nå, og har 3uker igjen til termin. Sist slet jeg veldig selv om jeg var hos fysio 2-3ganger i uka og trente hjemme HVER dag.
indigo25 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2011 nesten så jeg håper det er en låsning i ryggen, hadde ikke vondt der i svangerskapet. tror jeg skal høre med manuellterapeuten neste gang og om han ikke vet, så ringer jeg kiropraktoren. takk for råd og kommentarer, unner ikke min verste fiende sånne smerter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå