Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noe råd til meg? er det ikke B vitamin som skal være godt for håret.. Noen andre råd?

Jeg mister så vanvittig mye hår..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er helt vanlig å miste endel hår etter et svangerskap..Lenge siden du fødte? det er fint lite å gjøre med det når man først har begynt å miste det har jeg hørt. egentlig skal man visst begynne å førebygge i svangerskapet. Jeg har ikke gjort det...2 mnd siden fødsel nå, det begynner vel sikkert straks å dette av her også, tenker jeg...

Skrevet

Samme her. Jeg har gått på B-vitamin siden 6 ukerskontrollen, uten at det hjelper stort. Baby er snart 5 måneder nå. Legen sa hun trodde det kom til å bli bedre når ammingen var over..ah, det er jo leenge til!!

Skrevet

Jeg mister også sinnsykt mye hår!! Har gått på B-vitaminer siden lille ble født å synes ikke det hjelper noe særlig.. Han er 6 mnd nå.

Har ikke amma noe etter han ble 5 uker heller, så kan ikke skylde på det hvertfall .. :P

Skrevet

Det KAN være stoffskifet...er en enkel blodprøve, så har dere svar på det. Mista også veldig mye hår etter siste, hadde en betennelse i skjoldbruskkjertelen, noe som gjør at den ikke vil fungere optimalt lengre, og må derfor gå på medisiner resten av livet.

Skrevet

Jeg mistet også vanvittig mye hår 3-6 måneder etter fødselen. Hårstråene mine lå overalt! Men det ga seg heldigvis etter omtrent 6 måneder. Men - som en over her, har jeg også hatt problemer med stoffskiftet, og går nå på medisiner for det. Vet ikke om den sammenhengen var der hos meg også.

Skrevet

mest sannsynlig så var det nok det.. jeg tetta sluket på dusjen hver gang jeg vaska, eller bare skylla håret, hårbørsten var full etter en børsting, og jeg kunne sitte med mengder hår i hendene om jeg bare tok gjennom håret....

Det stabiliserte seg etter en stund på medisinene... :)

Skrevet

Grunnen til at man mister så mye hår etter fødsel er jo at man mister minimalt med hår mens man går gravid.. Etter fødselen "slipper" så alle de hårene man skulle ha mistet pluss de man normalt mister... Med andre ord helt naturlig og noe de fleste opplever, detet alene er ingen grunn til å mistenke at noe er galt...

Skrevet

Hadde også panikk en stund. Begynte å røyte rundt 10 uker etter fødselen, og det var virkelig never med hår som forsvant i dusjen. Merket at håret ble tynnere, og så for meg et liv som skallet. Men pluselig nå rundt 5 måneder ga det seg plutselig. Nå ser jeg at det tetter seg til med småhår i hårfestet, og jeg kommer til å utvikle en flott "glorie" av nye hår. Fullammer fremdeles, så tror ikke det har noen direkte sammenheng med amming. Mine venninner som bruker flaske til barna sine røyter like mye....

Skrevet

Jeg har også hørt den teorien, Lille M - men jeg mistet i alle fall mye mer hår enn normalt. Det ser jeg nå når alt babyhåret kommer ut igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...