Gå til innhold

Noen som har bachelor i sosiologi her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en tung og vanskelig utdanning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He-he. det er vel noe av det aller letteste man kan ta på universitetsnivå. Ulempen er at de fleste oppegående mennesker vet at det er en svært enkel grad, og at det at man har en bachelor i sosiologi ikke viser stort mer enn at man har 3 år med studielån.

Skrevet

Det er en myte blant enkelte at sosiologi skal være et "lett" fag. Det er imidlertid det rene vås, noe enhver vet som faktisk har satt seg ned for å lese den litteraturen. Som filosofi kreves det en del modenhet og egen refleksjon for å kunne ha fullt utbytte av studiet. Det er slik sett mer krevende enn mange av "puggefagene" innenfor naturfag.

Skrevet

Har selv sosiologi hovedfag, og har aldri hatt problemer med å få jobb. Det har heller ikke noen andre jeg kjenner fra studiet. At det skal være et lettere studium enn andre fag, er bare tull.

Skrevet

Jeg tok to år sosiologi grunnfag og mellomfag ved siden av jussen for noen år tilbake. Altså sosiologi er å leke skole sammenlignet med de tyngre universitetsstudiene. Det var ikke vanskelig å få toppkarakterer der selv med liten innsats. Interessant fag, men hadde aldri ønsket å ta bare det, liten tyngde. Blir litt sånn Mikke Mus-forskning om jeg må få si det selv:) Men absolutt gøy å studere!

Skrevet

Mye pissprat på en gang fra 13:03. Kjenner kvalmen komme stigende. Da jeg selv studerte der, var andelen med laud ikke høyere enn på andre studier. Og kandidatene med sosiologi hovedfag har ikke nevneverdige problemer med å få jobb. Samtidig scorer den sosiologiske forskningen høyt internasjonalt. Så får heller 13:03 sitte der med Donald-bladene sine, og sikkert noen dårlige erfaringer som student, siden hun må komme med slike tåpelige uttalelser.

Skrevet

Kan jeg som egentlig ikke er over gjennomsnittlig interessert i faget, men veldig motivert for skole klare det?

Skrevet

Hvis du ikke er særlig interessert i et fag, har det heller ikke noe formål å studere det på universitetsnivå. Hvor "vanskelig" et fag oppfattes, vil jo i høy grad være påvirket av motivasjonen og grunnkunnskapene.

Skrevet

Har ingen dårlige erfaringer som sosiologistudent, man må da få lov til å ha en mening om ting. Det var godt studiemiljø, og det var et svært enkelt fag å studere. Hvis man ikke er spesielt motivert for skole og ikke er teoretisk anlagt, er det noe av det letteste du kan komme deg gjennom. Ønsker du "akademisk tyngde", er det bedre å velge noe annet.

Skrevet

Problemet er at du har ingen kvalifisert mening, du sprer kun en latterlig myte. Det du skriver at sosiologi er et studium som passer om man ikke er "teoretisk anlagt", er jo det rene sprøyt. Mye tyder på at du ikke har lest noe sosiologisk litteratur i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...