Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har det gått sånn høvelig (5-6 timer), inntil de siste ukene.

Etter avsluttet nattamming og overstått langvarig forkjølelse, sover lillegull ganske bra.

Problemet nå er at jeg ikke får sove lengre, ligger våken i timesvis etter å bare ha gitt smokk. går natt ble det 3-4 timer, i natt bare 2, begynner å bli helt ødelagt.

Andre som har/har hatt det sånn?

Tips til hva som kan hjelpe? (har bestilt legetime, men fikk ikke før om to uker)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi sovet godt siden dag en. Første natten hjemme sov han fra 01.00 til 12.00 neste dag, og fikk jo pupp i mellomtiden da. Men sovnet like fort igjen.

Men så begynte de søvnløse nettene til tross for at lillegutt ligger å sover like bra fremdeles, så her har jeg hatt 2 timer søvn i snitt siden 2. desember. Nesten så jeg begynner å bli vandt med det... Har også bestilt legetime.

Skrevet

Det er ganske fælt ja, lite overskudd! Hadde en periode med dette med forrige barn også, måtte få sovepiller, men det tålte jeg dårlig. Kanskje ødelegges søvnen etter langvarig nattevåk?

Skrevet

.. men du hadde jo ikke mye nattevåk heller... men bare det at man blir vekket av nå, og ikke får sove igjen? noen flere?

Skrevet

Har det sånn jeg også! Før sov jeg som en stein, men nå (småen er 7 mnd idag) i det siste har jeg blitt liggende våken hver gang jeg våkner. Han ammes ikke heller om natta lenger, men våkner av og til, skal ha smokk og lignende. Og der blir jeg liggende en stund. Det verste er at flere ganger blir han også våken når jeg ikke sovner med en gang. Akkurat som om det er smittsomt eller noe.

Tror kanskje det er ammehormonene som har forsvunnet litt siden vi ikke ammer om natta lenger. Mensen min kom i allefall med en gang jeg slutta.. Kanskje man ikke sover like dypt lenger heller? :)

Skrevet

Ja, lurer på om det har noe med at de ekstra sovehormonene er borte, mensen tilbake og sovehjertet ødelagt :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...