Gå til innhold

UK-sizes. Noen som KAN disse eller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge omregningstabell jeg brukte er jeg UK 14/16 i bukser..Jeg bestilte bukse i UK14, og den var litt stor...

Jeg målte mine CM og var en stor størrelse UK16 i følge mine cm her og der.....

Hvordan ER UK-sizes i virkeligheten? Noen som shopper mye klær derifra? Hva er DIN opplevlese av UK 12, 14 og 16? Hva tilsvarer de i forhold til 38, 40 og 42? Og evt S, M og L? SOm vi har her til lands?INGENTING stemmer, og jeg har nå bestilt bukse i UK 12 (som er 38 og egentlig en til to str for lite for meg) som jeg er spent på....

Må legge til at det er longtallsally.com jeg bestiller fra, og det er klær tilpasset LANGE damer, så mulig at jeg derfor trenger mindre størrelser i alt derifra enn vha jeg gjør i "vanlige"størrelser....

Skrevet

Hei

uk size 12 er str 40, 14 er 42 og 16 er 44.

Noen klær er jo store i str og omvendt, det er det som gjør det litt vanskelig å kjøpe på nett (syns jeg da)

lykke til, håper du finner ut av det :)

Skrevet

Ja, virkelig spent nå:o) 12 er 40...Ok, For ut fra tabellen så kan det se ut som om 12 ligger på S/M eller 38. Faktisk....Men om det tilsvarer 40 så tror jeg kanskje jeg har truffet :o) Det er dessuten strechjeans, og de går jo ut....Men jeg er ofte midt mellom to str..Skulle hatt 41 i underdeler og 39 i overdeler..He-he...

Tror ikke LTS er små i størrelsene, så lenge det ikke er fra "Linjen" til ei modelldame som har egne klær der inne....(Lisa et eller annet som har et "make-over" program sammen med en negresse på TV. Om du skjønner hvem jeg mener)

Ja,ja...Får vente og se.

Takker:o)

Skrevet

Jeg er str. M/38 her hjemme og bruker str 10 i UK. Handler en del der, da vi bor 50/50 der og i Norge.

UK 6 = 34

UK 8 = 36

UK 10 = 38

UK 12 = 40

UK 14 = 42

UK 16 = 44

UK 18 = 46

Har aldri bestilt på longtallsally, i og med at jeg ikke er så veldig høy.

Menb du kan vel sende i retur og prøve en str mindre :o)

Skrevet

Kan se ut som om kanskje UK12 vil passe..Men jeg er som sagt "midt mellom" og den i 14 var bare LITT stor.....Men ikke brukbar pga dette.....Så avhengig av modell og størrelsesforskjell jeg nå...Håper, håper :o)

Sende i retur er ikke et alternativ, da det må sendes sporbart for å bli godkjent, og det er DYRT......Det vil bli rekomandert eller pakkepost til utlandet, og i og med at jeg handler KUN på tilbud for å komme under 200 kr/grense så blir det fort fryktelig dyre plagg om jeg må betlae like mye i returporto som jeg kostet på varen. Handler jeg for OVER 200 og må betale toll, så må jeg anta at jeg må betale toll på varen to ganger...Både på førstegang og på byttevaren.....DA blir det iallefall dyrt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...