Gå til innhold

Hvor mange amme-bh`er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

36 uker på vei i morgen. Lurer bare på hvor mange amme bh`er enn trenger? Har 4 stk men tenker å kjøpe flere. Kjøpte en på kappahl i dag uten spiler og den var veldig god å ha på. Tror jeg handler flere uten spiler:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte bare 1 før fødsel, fordi det er vanskelig å forutse hvilken størrelse man vil passe etter at melka har kommet for fullt... De vokser som regel MYE når melka kommer, men så stabiliserer det seg litt etter en stund, så tror jeg ville ventet med å kjøpe flere til du ser hva du ender opp med:)

Skrevet

ja, dette lurer jeg også på... 4 holder vel kanskje? bruker jo ammeinnlegg så blir vel ikke så grisete da? har ihvertfall fått vite at de uten spiler er best som du sier :) Lurer på når jeg bör kjöpe ammebh jeg? mange som sier at puppene vokser så veldig de förste dagene etter födsel.. men vil jo ha noen på lur :P

Skrevet

Jeg har bare kjøpt 2.. en fra Cubus og en fra lindex i samme størrelse for å teste. Den første fra Cubus røk med en gang, fikk bytte i en ny .. og den lever fortsatt, så langt bra! Den fra lindex er en annen form på og derfor virker litt større, noe som er bra fordi at du vet ikke hvor store pupper du får når du begynner å amme. Disse 2 har jeg tenkt å ta med på barsel og så se videre hvilke BH og hvilke størrelser jeg skal investere i videre :)

Har hørt mye om såre bryst på barsel og mitt tips er da og å bruke bhene allerede nå og vaske et par ganger, sånn at de ikke er så stive når de skal brukes på barsel.

Skrevet

Helt umulig å forutse hvilken størrelse du trenger etter fødsel. Tenkte ta med en gammel fra forrige runde, og så kjøpe noen nye etter at jeg kommer hjem. Mitt råd er:ikke kjøp før etter fødsel!

Skrevet

Jeg har kjøpt 3 nye, på spar kjøp, til 99 pr stk. Kjempebillig og knallgode å ha på. Har også 4 "gamle" fra forrige svangerskap, som jeg kommer til å bruke i nøden. greit med ekstra skift, da det er fort å lekke litt.

Skrevet

Jeg syns ikke det ble mye søl siden jeg alltid brukte innlegg, da trenger en ikke skifte oftere enn vanlig bh. Veldig lurt å vente til etter fødsel med å kjøpe for mange ammebh-er. Det er også viktigere at en amme- bh er romslig enn en vanlig bh. Spiler bør en ikke ha. Brystbetennelse kan oppstå om det klemmer for mye på enkelte punkt, og det vil uansett føles ubehagelig.

Jeg har en ull- amme- bh fra ammehjelpens nettbutikk, den har jeg brukt veldig mye. Ulla puster bedre så den trenger ikke vaskes så ofte, blir ikke så klam.

http://www.ammebutikken.no/produkt/28/aclima-amme-bh-i-ull.aspx

Men dyr er den, bør absolutt kjøpes etter fødsel.

Regel nr. 1 for å unngå eller redusere ammeproblemer er å holde seg varm på brystene, og dere som er i 3. trim nå får vel vinterbaby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...