Gå til innhold

2,5 mnd baby og forsvinner melken min??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en liten som for ca 20 dager side startet å spise fra begge brystene, for å rundt 14 dager siden hyle etter han virker å ha tømt den ene og så den andre.

Jeg har derfor for 14 dager siden gitt han tillegg, etter han hyler. Nå hyler han ved alle dag måltid og derfor får han tilleg, så mye som 4-500 ml om dagen.

Jeg ammer ca 12 ganger i døgnet (før tillegget)

Jeg lurer på om han er blitt bortskjemt, fordi han suger så kort, mye kortere en før, maks 5 min på en pupp!! Jeg bruker medela 1 hulls smokk. Eller er det produksjonen som avtar?

Jeg kjenner veldig sjelden stikkinger/utdrivning ofte bare litt om natten. Kan det være der problemet ligger?

Jeg har også hatt piercing (som kanskje kan ha stengt noen av melkekanalene, dog jeg har ikke hat betennelse)

Noen tanker? Skal jeg pumpe så ofte jeg kan?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg tror det kan väre litt begge deler, han er nok litt bortskjemt i og med at melka strömmer jevnt og fint ut fra flaska, mens man må jobbe mer på puppen for å få i seg samme mengde melk. Samtidig sies det jo at man ikke minker melkemengden når man gir tillegg etter at man har ammet, men om man tenker seg om så vil jo babyen väre mett lengre og det tar dermed lengre tid för du får ammet igjen, og dermed öker i alle fall ikke mengden.

Jeg kjenner heller ikke så veldig mye stikninger og sånn, men det er ikke noe i veien med utdrivningsrefleksen for det, noen bare kjenner ikke så mye til det.

Du kan jo forsöke å pumpe deg noen dager, samt få mye hvile og nok mat og drikke, for å se om melkemengden öker.

Bruker du prevensjon? Jeg oppdaget for eksempel nylig at Nuva Ring ikke skal brukes under amming, da det kan minke melkemengden og gi dårligere kvalitet på melka, samt at baby kan bli påvirket av hormoner. Dette sa ikke legen noen ting om og jeg synes det er ganske provoserende, da jeg har slitt masse med ammingen...

Her ammes det litt og gis tillegg og det funker kjempefint. Jeg vil gjerne beholde litt pupp, kan väre kjekt å ha som tröst og kos ved f.eks. sykdom, så jeg ammer så ofte jeg kan. Men siden han får MME i tillegg stresser jeg ikke så mye lengre som jeg gjorde för. For jeg vet at han får alt han trenger ;-)

Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...