gull nr 2 ventes i aprii Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Hva skal jeg gjøre da? Jeg er 27 uker på vei. 2 mnd til jeg går ut i perm. Er jo ingen som vil ansette meg noen sted da? Hv hadde dere gjort i min situsajon? Jeg jobber fullt og er i fin form. Har ikke lyst å sykemelde meg. MEn er det noen annen mulighet for å ikke tape penger? Er ikke helt inne på dette :-(
Mia2011 Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Nav vil vel ikke kreve noe av deg da, i verste fall at du registrerer deg som arbeidssøker, men som du selv skriver så går du jo ut i permisjon om to mnd. så da får du penger fra Nav frem til da, og hvis du har vært i jobb hele tiden frem til nå så berører det ikke retten til foreldrepenger.. Men jeg er ikke helt sikker på dette, så kanskje noen vet mer.. tenker bare fornuft
gull nr 2 ventes i aprii Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2011 Ja tenker litt det samme som deg. Men vet ikke kordan de regner, om de regner det beste av de 10 siste mnd eller de 6 siste mnd hvis du skjnner. Og jeg går evt over på dagpenger hvis de går konkurs, og da blir det vel mindre penger på meg iforhold til hva jeg får nå.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 rent økonomisk er det vel sykemelding som vil lønne seg, for dagpenger fra nav de siste to mnd er betydelig mindre enn lønna di. Men det er ikke bare bare å sykemelde seg heller. Tror uansett ikke at det vil bety noe for hva du får i foreldrepenger, men skal ikke si det for sikkert, så sjekk dette først.
venter på spiren Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Nav vil nok regne foreldrepengene dine utfra dagpengesatsen om du går på det. Du skal ha kompensasjon for inntektstapet du har på tidspunktet du går ut i permisjon, ikke på det du har hatt tidligere. Men ta kontakt med ditt lokale Nav kontor, så kan det jo hende de har noen gode råd til deg,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå