Gå til innhold

Åh,jeg er så lei ustabile sykluser!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde sist mens 4.des og hadde IKM 31.des. TR har ikke kommet enda.men jeg har hatt murringer,ømme pupper og vondt i korsryggen i ca 10 dager nå. tok test i dag,og den var selvfølgelig negativ... Har¨så lyst til å bli gravid igjen...!

Jeg sluttet på cerazette i juli,fikk mensen som vanlig i august og september,i oktober,november og des fikk jeg mensen 1 uke tidligere enn forventet. og NÅ er jeg 3 dager over,men har jo følt og føler at mensen kommer når som helst.

På samme tidspunkt for 2 år siden fikk jeg Pergo av gyn,for da hadde jeg ikke hatt mensen på noen mnd,og heller ikke EL. det rare da var at jeg ble faktisk gravid før jeg rakk å begynne på de...! så jeg har fortsatt disse pergo tablettene,og jeg er så frista til å begynne på de nå..

jeg sluttet på p-piller første gang i 2005,og kun vært gravid denne ene gangen liksom..

Mensen kommer vel når den kommer,men syns det er så rart at jeg har disse murringene,som har vart en liten stund nå...

Ja det ble litt langt,men måtte få ut litt. og kanskje noen har noen gode ideer;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her.

Jeg er også drittlei. Aner ikke når forventet mens er, men hadde sist 4.sept. Jeg har også gått 10 dager med symptomer og ingen mens.. Det er pining! :P

Håper du er gravid da:)) at du kanskje bare har testet for tidlig :)

Skrevet

ja det begynner å bli en god stund siden for deg da..sånn hadde jeg det og,før jeg ble gravid. det er fryktelig kjedelig og frustrerende..!

akkurat nå tror jeg vel ikke at jeg er gravid,siden testen var negativ i dag,og IKM var på fredag..men når jeg kjenner det stikker i magen igjen,og i puppene,så kommer selvfølgelig tankene tilbake;)

vet liksom ikke hvor lenge jeg skal la det gå nå,med tanke på å ringe gynekologen min igjen. har lyst til å bare begynne på pergo tablettene jeg nå..

Skrevet

Hvilke symptomer hadde du da du var gravid da? Hadde du dem lenge før du ble gravid?

Skrevet

Jeg mener selvfølgelig...hadde du dem lenge før du fant ut a du var gravid... ;)

Skrevet

Jeg husker ikke... jeg fikk pergo tablettene i desember 08,og skulle begynne på de når jeg fikk mensen neste gang. i begynnelsen av mars var testen positiv:) men det må jo ha vært en grunn til at jeg tok en test da,jeg visste jo ikke når jeg venta mensen. så noen symptomer må jeg vel ha hatt ;)

tar du tester ved jevne mellomrom? siden du ikke har mensen nå tenker jeg på... sjekker du EL også?

Skrevet

okei :o) Nei, sjekker ikke noe jeg :P Jeg bare reagerte for ti dager siden da jeg kjente at noe ikke stemte helt.. men har ikke testa enda :) tør ikke :/ tihi...

Skrevet

hehe.. kanskje du skal tørre og ta en test?;)

Skrevet

Joda, skal gjøre det snart ;) Må mote meg opp litt først..hihi... liiiiitt redd for neg test :/ Men kanskje greit å få d overstått :o)

Skrevet

Mamsen: Er i samme situasjon som deg...Siste mens 4.des og ventet tr. 31/12..Fortsatt ikke kommet...Vet du når du hadde el?

Skrevet

Hei Lady 83 :)

jeg vet vel ikke helt sikkert når jeg hadde EL,eller om jeg hadde det i det hele tatt..men i følge babyverden.no så skulle jeg da ha EL rundt den 18. tror jeg det var. Jeg bruker ikke EL tester. bruker du det?

ingen mensen her enda ihvertfall,men har fortsatt mensmurringer og små stikkinger i puppene. men jeg ville vel ha testa positivt nå,siden jeg er over IKM. MEN,kan jo hatt EL senere da,så det er tidlig å teste nå..nei jeg veit jammen ikke. jeg har ikke testa med morgenurin. vet ikke om det har noe å si nå jeg..

Har du hatt det sånn tidligere og,eller bare nå? har du tatt test?

Skrevet

Denne tråden føler jeg at jeg kan henge meg på.... Vet ikke om det blir et svar på ditt innlegg, men det blir i alle fall et "jeg tror jeg vet hvordan du har det" svar. Kanskje noen kan komme med noen lure ideer for hva vi "ustabile" skal finne på.

Jeg opplever nemlig også ustabile sykluser, og jeg synes det er veldig frustrerende. Før jeg startet på p-piller hadde jeg stabile og forutsigbar syklus på 28-29 dager.... Nå har jeg ikke filla peiling på hva som skjer!

Sluttet på p-pillen rundt 1. august 2010, og etter dette har jeg hatt tr etter 5 uker, 7 uker, deretter 6 uker og nå sitter jeg her og venter på nytt.

Den første perioden følte jeg at jeg hadde el og dette var etterfulgt av ømme brystvorter. Jeg hadde nesten trua på at ting hadde klaffet på første forsøk, men fikk en normal blødning som varte 2 dager, før det var bråstopp (mot 5-7 dager med jevn avslutning, som er normalt for meg). Etter dette har jeg leita og leita etter symptomer og testa etter el litt usystematisk uten treff.

Nå derimot er ting nesten som i 1.pp; hadde 1. dag tr den 2. desember, rundt 22. desember hadde jeg litt ekstra utfold, jeg fikk ømme brystvorter og murring i nedre del av magen (som om tr er i anmarsj, men ingen tr) litt strekk på sidene den 28.desember, fremdeles ingen tr, men ømme brystvorter fortsatt. I dag har jeg fremdeles ømme brystvorter og murring i nedre del av magen (fremdeles som om tr er i anmarsj). Jeg har fremdeles ikke sett snurten av tr (det er nå snart 5 uker siden sist). Jeg går rundt og innbiller meg at dette kan være graviditetssymptomer, men prøver å si til meg selv at det bare er PMS, vil ikke bli skuffet. Har ikke testet, men har veldig lyst. Synes det er vanskelig å vite når jeg skal teste så lenge syklusene er ustabile...

Ble langt dette... men følte for å lette på trykket til noen med samme problem..

Men vurderer om jeg skal prøve akupunktur om tr rød kommer nå. Har hørt at det kan fungere for å få orden på hormonene...? Kanskje dette kan være noe for deg? Du trenger jo ikke kontakte lege for å prøve det.

Skrevet

sånn hadde jeg det og,før jeg ble gravid.. tok lenger og lenger tid mellom tr,og tilsutt ingen i det hele tatt.. kunne ha ett par dager med spotting,og to uker etter så var det spotting igjen. det var da jeg tok kontakt med gyn(nov 08),og fikk pergo tabletter. i tillegg da,så hadde jeg ikke gått på p-piller siden 2005.

begynte på cerazette i november 09 etter fødsel,og sluttet på de i juli 2010. og nå er vi her,bare surr med sykluser igjen!

har også lyst til å teste etter EL,men vet liksom ikke når jeg skal begynne å teste.når begynner du å teste?

kanskje akupunktur hadde vært noe å vurdere...? det må være en akupunktør som kan noe om dette da eller?

Tusen takk for fine svar:) vi får oppdatere hverandre her inne;)

Skrevet

Testet etter EL egentlig litt på måfå, når jeg skulle hatt EL etter normal syklus. Dette ble selvsagt bare tull.... Så når man skal begynne å teste har jeg ikke noe godt svar på. Er i utgangspunktet litt i mot EL testing, siden jeg tror man bare blir mer stressa av det = ingen graviditet. Naturen ordner jo opp i de fleste tilfeller...????

Ang. akupunktur så ser jeg at flere reklamerer for "spesialitet" innen fertilitet. Man må vel kanskje bare spørre akupunktøren om kvalifikasjoner og erfaring. Kanskje andre har erfaring på området?

Ja, vi får følge med på hverandre. Lykke til!

Skrevet

Hei igjen:)

Jeg har aldri hatt så laaang syklus som nå..Er 5 dager over vanlig periode på 28dager....Men babycompen viser nå at jeg hadde el den 23.12 ( veldig sent) så da er det 14 dager siden i morgen, og regner med tr. kommer da.. Vet ikke hva som er skjedd denne perioden, må være julestress..Har ikke brukt noen form for hormoner på 8år eller no..;) Kjennes liksom ut som litt murringer innimellom.. Har dere alltid det før tr?

Skrevet

Bare å smøre seg med tålmodighet når det gjelder testing. :P

For noen så synes ikke testen før flere uker inn i svangerskapet..

Det skjedde med meg. Jeg fikk en festeblødning (som jeg trodde var mens) ved forventet mens. Det var riktignok en liten blødning som bare varte i to dager. Så jeg ante fred og ingen fare, helt til jeg begynte å få symptomer. Jeg var hos legen for å få antibiotika og siden antibiotikaen kunne påvirke et event. foster så turte hun ikke å skrive ut en resept til meg før hun hadde tatt en test. Testen var negativ og jeg tenkte at da er det vel ikke noe, helt til "neste mensen" ikke kom og det hadde gått en uke, da kjøpte jeg en test som viste positivt svar.

Sansynligvis var jeg ca 7 uker på vei da...

Dette har gjort meg paranoid mang en gang når symptomer har meldt seg, i og med at jeg ikke kan stole på noen test før det har gått en stund :-(

Skrevet

Forresten, jeg har et spørsmål når vi er inne på temaet.

Jeg bruker kobberspiral som jeg skal ta ut til våren.

Men siden jeg har hørt at man kan bli gravid med kobberspiral, blir jeg alltid litt på vent hver gang PMS min fortsetter etter mensen (som sagt hadde jeg "mensen" med førstemann) er ferdig.

Svingende humør, vondt i magen, ømme, stikkende bryster, hodepine, kvalme etc.

Irriterende :-(

Er det noen andre som har det sånn???

Skrevet

Væææ...... tok mot til meg og tok en test i går, orket ikke gå å kjenne på og etter symptomer. Tror dere jammen ikke den var positiv??!!!! Jeg er gravid!! Sender lykkeønsker og "det er mulig"-oppmuntringer til alle med ustabile sykluser! :)

Skrevet

åh så moro!!! Gratulerer så mye! og det var jammen godt å høre!:)

har fått tr jeg nå da, er på 2.dagen nå. men vet jo ikke når jeg eventuelt har EL for det.. det er ikke bestandig etter 14 dager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...