Gå til innhold

To eggløsninger i en syklus!!! Hva tror dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjedde noe snodig denne måneden.

Hadde positiv el-test 24 og 25 desember (cd 19 og 20). Negativ 25.desember. Normalt pleier jeg å ha el mellom cd 17 og 20.

Vet egentlig ikke hvorfor jeg tok en test etter dette, men altså fikk jeg et kjempe utslag 1.januar (cd 27). Teststreken var mye sterkere enn kontrollstreken:-o Dagen etter var den like sterk og nå idag er den svakere, altså negativ.

24 og 25 desember var mannen min bortreist (nordsjøen fra 15-29.des.) Han kom hjem igjen 29.desember, så må jo virkelig si at det passet perfekt. Fikk en ny sjanse liksom:-D

Noen som har erfaring med to el i en og samme syklus?

Noen som noen formeninger om dette?

Skrevet

Det er visst ikke mulig å ha flere eggløsninger i en syklus, men man kan få positiv EL-test uten å ha EL. Jeg har opplevd å være ganske sikker på at jeg hadde EL, men så kom det ikke før en uke senere. Jeg tror nok at du hadde EL den siste gangen du fikk positiv test, så håper det klaffet for dere da :)

Står litt om dette på pernille.info:

"Det er fullt mulig for kroppen å forberede eggløsning, ha LH-stigning og likevel ikke slippe noe egg. Årsakene til at slikt skjer varierer, det kan være sykdom, stress, reise eller rett og slett tilfeldigheter. Når slikt skjer vil som regel LH synke igjen og tegnene på eggløsning vil gjerne forsvinne, selv om de også kan fortsette. Vanligvis får man eggløsning etter at årsaken til det mislykkede første forsøket er fikset. Dette kan forresten skje flere ganger gjennom en syklus.

Det er derfor aldri noen garanti for at man har eggløsning selv om man får positiv eggløsningstest. Eggløsningstester er mest nøyaktige når de brukes parallelt med tempmåling, siden tempstigningen eller mangel på sådan vil bekrefte eller avkrefte om hvorvidt det positive utslaget virkelig førte til eggløsning."

Skrevet

Takk CI82:-)

Skrevet

Jeg skal ikke si dette for sikkert, men jeg mener å ha hørt at man kan ha to eggløsninger. Det stod nettopp i ett ukeblad om ei dame som hadde fått toeggende tvillinger med forskjellige fedre... Der hadde det iallefall løsnet to egg, men om de løsnet samtidig eller etter hverandre vet jeg jo ikke.

Får iallefall håpe det var en eggløsning den siste gangen, og at det klaffet med den :)

Skrevet

Takk 81-Mamma<3

Ingen tegn til tr hvertfall:-) tror nok den ville ha ankommet nå dersom el var på den første. Var det andre gangen el var er ikm neste helg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...