Gå til innhold

Hvis jobben går konkurs???

gull nr 2 ventes i aprii

Anbefalte innlegg

HVa skal jeg gjøre da? Jeg er 27 uker på vei. 2 mnd til jeg går ut i perm. Er jo ingen som vil ansette meg noen sted da? Hv hadde dere gjort i min situsajon? Jeg jobber fullt og er i fin form. Har ikke lyst å sykemelde meg. MEn er det noen annen mulighet for å ikke tape penger? Er ikke helt inne på dette :-(

Fortsetter under...

Hei,

Det er ikke arbeidsgiver som betaler permisjonspengene, så selv om bedriften du jobber i går konkurs, så har ikke det noe å si for deg. Det som har noe å si er jo etter du er ferdig med permisjonen og ikke har arbeid å gå tilbake til. Det du må gjøre da er å ta kontakt med advokaten som er bostyrer for konkursboet, og gi beskjed om at du er i permisjon, og at du har ett lønnskrav.

NAV Lønnsgaranti dekker en måned oppsigelse (dette får du utbetalt etter permisjonstiden er over) eventuelt lønn hvis du har dette utestående (feriepenger osv).

Ta som sagt kontakt med bostyrer snarest etter bedriften er konkurs slik at de er klar over at det er enda en kreditor i boet. Du får ikke utbetalt noe før permisjonstiden er over, og du hvis du direkte skaffer deg jobb etter permisjonen, blir denne lønnen trukket fra lønn i oppsigelsestiden gjennom NAV.

NB: Det tar tid med utbetalingen fra NAV (1-6 måneder)..

Håper dette var litt oppklarende. Ta kontakt med NAV lokalt og bostyreren :)

men du skriver at det ikke har noe å si for meg at bedriften går konkurs siden det ikke er arbeisgiver som betaler. Det er greit nok. Vet at det er NAV som betaler ut permisjonspengene mine. Men hva om den går konkurs nå. Da må vel jeg gå over på dagpenger og det taper vel jeg på ved at jeg ikke får det samme som jeg tjener når jeg evt hadde gått i jobb, hvis du skjønner. Og det går vel utover permisjonspengene mine???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...