Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Hjelper ikke på med grønnsåpen... Hun mistet neglen etter å fått en skapdør på den. Nå er den nesten fullvokst igjen, men har grodd seg inn på ene siden. Hun er veldig hoven og rød, ser betent ut. Har veldig mange i familien som har hatt samme greia, og vi har måttet operere.. (Jeg, begge søstrene mine, mormoren min, farmoren min, 2 søskenbarn) Kirurgen min sa at det er arvelig, for neglen vokser i bue på en måte. Men opererer de så små barn? Ser ikke annen løsning, får aldri i verden på en bøyle på en så liten negl, siden den ikke er fullstendig utvokst enda. Må uansett legges i narkose sikkert? Huff... skal ringe legen i morgen, så de får se på det...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 har operert 5 tær selv pga dette. Det som hjelper nå så jeg slipper flere ganger er å ta en pinsett, ta tak i neglen med den, løft neglen opp av huden, dytt litt bomull under. Du får da skiftet vokseretning på neglen. Vondt å løfte opp neglen første gangen, men tro meg, mye mildere enn å måtte operere. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 ta henne med til en fotpleier. De har tross alt udannelse på negler:) Og lang erfaring med inngrodde tånegler.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Det hjelper å file neglen oppå. Slik at den blir tynnere. men fil bare på toppen. Da skal den vistnok trekke seg oppover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå