Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)

Fint å høre at fikk innvilget keisersnitt slik at du slipper å bekymre deg unødig over fødselen :) Jeg har også kort livmorhals som stadig krymper + nebbing i tillegg :( Min ble målt til 1,3 cm for noen dager siden så jeg tviler egentlig på at jeg kommer til å gå så mange ukene til. Vi får bare krysse fingrene for at både dine og min holder seg der noen uker til!

8 uker er altfor tidlig, og det blir bare stress med sykehusopphold på flere uker og alt det unødige de små må gjennom :-/

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jenter!

Jeg fødte mine gullklumper i uke 35+3. Det hele startet med spontan vannavgang. Fra første riene kom, til ungene var ute, gikk det litt over 4 timer. Det var intenst, men en veldig fin opplevelse. Begge kom med hodet først, uten assistanse.

Knøttene var store, gutten var 2710 gram, og 46 cm. Jenta var 2865 gram og 48 cm. De er friske og fine, men lå til observasjon første døgnet, grunnet litt dårlig blodsukker!

Vi er SÅ forelsket i de små, som bare sover og spiser!

Gled dere alle sammen :)

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Så flott å høre at alt gikk bra og de små er friske og raske :-) Regner med at dere storkoser dere alle fem!!

Klem

Skrevet

Gratulerer sååå mye IVF-mammaer. Så fantastisk at alt gikk så fort og bra. Så store babisene dine var! Lykke til med amming og natte søvn fremover.

Ps: Skriv litt av og til hvorden det går å ha to nyfødte, hvis du orker.

Klem

Skrevet

Oi Mumrikken &!

Det hørtes litt skummelt ut med så kort livmorhals. Men jeg fikk høre at hvis man holder seg i ro så kan man drøye tiden. Håper du klarer å ligge og holde på din lille skatt i hvert fall et par uker til .

Jeg hat også en del tillegg symptomer og det bekymrer meg litt. Har utrolig vondt i korsryggen, murring i magen nederst og har hatt nedpress trang. Følte for å presse nesten og det beste var å sitte på do med rompa hengende. Jeg tenkte at det må være noe mer en bare kynnere. Det hadde jeg over et døgn (fra onsdag til torsdag natt) og derfor dro jeg på føden i går. Men ingen ting tyder på forandring, unntatt at ctg viste svak sammentrekninger av livmoren. Jeg følte meg litt dum, men de var veldig hyggelige og sa at det var bare å komme for jeg er en risiko kvinne. Det var litt moro samtidig, for jordmoren fant fram journalen min fra forrige gang (18 år siden). Der sto det: vannavgan 11.30, første rier 12.30, pikefødt 15.33. Så jeg må nok være forsiktig med å drøye og dra opp for kjekk når jeg blir så plaget som jeg var i går, tenker jeg. For de mener at det er såpass tidlig at eventuelle riene må stoppes.

Ja, Mumrikken vi må holde ut minst to uker til for at vi slipper mer komplikasjoner enn nødvendig. Men jeg føler på kroppen at jeg er allerede i gang på en eller annen måte (håper at det er bare forskrekkelsen som sier det inn i meg).

Krysser fingrene for deg og meg!!

Skrevet

Gratulerer IVF-mammaer! Så godt at alt gikk så bra og så deilig det må være å ha kommet i mål!

Lykke til i bli-kjent-fasen og med å komme i orden!

Selv er jeg nå 23 uker, og mine små sparker og sparker. Jeg kjenner meg i forholdsvis god form, ble sykemeldt forrige uke, og det kjennes veldig riktig. Har endel kynnere, og sover nesten ikke om natten, men jeg har såpass lite plager at jeg må ta meg sammen for å hvile så mye som jordmor har pålagt meg... Men vet det er viktig!

Lykke til videre alle, både dere som ruger i innspurten, og IVF-mammaer!

• 3 uker senere...
Skrevet

Da har lille mirakel kommet til verden :-))

Litt tidlig, men alt står bra til :-)) Ubeskrivelig følelse, som jeg unner alle her inne :-)

Hvordan går det med deg da Andy? Nå nærmer det seg med stormskritt!!

Klem :-)

Skrevet

Gratulerer så masse med de små, Mumrikken og IVF-mammaer! Kos dere masse med de små miraklene deres!

Skrevet

Gratulerer med småttiser!

Det er nå det virkelig begynner. :-)

Skrevet

Gratulerer, nå kan dere kose dere masse fremover. :-)

Skrevet

Kjære Mumrikken, gratulerer utrolig mye!

Fantastisk at den altfor lange og vonde ventetiden er over og du kan holde din gull i hendene dine. Ønsker dere all lykke og hold oss oppdatert videre.

Jeg har 17 dager igjen til planlagt keisersnitt. Føler at det er snart og får litt kalde føtter, men samtidig er det alt for lenge til, uten sikkelig søvn og masse kynnere og vondter og oppkast (ja riktig, spyr fortsatt, i 9. mnd!). Men babisene har det bra, vokser jevnt og trytt, veier ca 2,5 kg hver. Var nå på sykehuset tre ganger med falsk alarm. Jenta ligger veldig langt nede, vanskelig å måle og livmorhalsen har blitt nå 1,5 cm. Har ganske nedtrykk, så egentlig kan skje når som helst, men jeg tror nå at jeg går til bestemt dato.

Ellers har jeg endelig fått rompa i gir og kjøpt/bestilt de absolutt nødvendige ting som seng og sengetøy, stellebord, bilsete og barnevogn. Vet ikke, men torde ikke å gjøre det før nå, (pluss at jeg har ikke vært/er helt mobil pga benet, og kjæresten jobber fortsatt i spreng med huset).

Så, lykke til og kos dere.

Stor klem

Skrevet

Tusen takk :-))

Fantastisk å få holde den lille i armene selv om hun jo er bitte lita enda :-)) Ønsker deg masse lykke til Andy. Skjønner at dagene blir litt lange, men heller lenger hjemme enn i en seng på sykehuset når de er for tidlig født!

Tenk at vi skulle komme hit vi er i dag? Det er bare helt fantastisk!!

Lykke til klem ;-)

Skrevet

Da har våre prins og prinsesse født. Det ble naturlig fødsel og alt gikk helt fantastisk. Hun kom en halv time før han 2. juli i stedet for 2. august. Friske og fine.

Skrevet

Hei Andy!!! gratulerer så mye. ønsker deg all lykke med ønskebarna dine. nå kan du bare kose med dem. Ønsket at jeg var ferdig men jeg er bare 28 uker. Så jeg får bare holde ut i varmen. Hvor store var barna ? ønsker deg en fin sommer og at du får tid til å slappe av. Klem fra m240

Skrevet

Takk m240. Ønsker deg fortsatt god ruging. Jenta kom kl 03.30 og veide 2870 gram og var 48 cm lang. Lillebroren kom kl 04.03 og veide 2900 gram og var 48,5 cm lang. 02.07.2011. dvs uke 36, i mnd før termin. De sliter litt å suge nå og fått gullsort, men det er ikke så farlig.

Klem

Skrevet

Gratulerer så masse med 2 små nurk:-) Det var jo flott størrelse på dem selv om de kom 1 mnd for tidlig og at de var 2 der inne!! Kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer masse fra meg også!

Skrevet

Gratulerer Andy!!! Så utrolig kjekt å høre at alt gikk bra, og at det står bra til ;-)) Kos dere masse :-) det gjør vi!!

Klem

Skrevet

Gratulerer kjempemasse fra meg også:)

Håper min lille gutt og jente velger å bli der inne like lenge!

Selv om jeg bare er i uke 27 kjenner jeg meg høygravid, tung, er søvnløs og sliten. Men jeg skal holde ut og få to fine store barn som deg!

Håper dere har det supert!

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei Jenter

Vil så gjerne høre fra dere. Vært lenge borte forstårlig nok, men nå går det mye lettere med tvillingene.

Vi har det helt supert og kan ikke klage på noe. Babisene kom for tidlig og vi var ikke helt ferdig med huset, derfor flytta vi inn hos svigemor. Og skal si dere at det var det klokeste vi kunne gjøre. Vi var 4 mot 2, nettene delte jeg med svigemor og kjæresten (mista melken etter 14 dager og de spiser fra flaska) og på dagen hjalp svigefar som er pensjonist. Nå bor vi for oss selv med to fantastiske babiser. De spiser kl 8 på kvelden så kl 12 og etter det sover de til kl 5, 6. Da spiser de igjen og sover videre til kl 9. Mann min og jeg deler nettene, så jeg har det utmerket bra. På dagen gugler og traller de og er mye våkne og spiser nå 4. hver time (mye lettere nå enn før når de spiste 3. hver time).

Fortell hvordan er det med dere

Klem

Skrevet

Hei andy 69 så fint å høre at det går b ra med deg og tvillingene. Har tenk t på deg. Med meg går det veldig bra. Fikk jenta mi 24 .9 hun er så fin hun veide 3 kg og var 48 lang fødselen gikk veldig bra.nå er hun 7 uker og vi bare koser oss. Hun er veldig rolig og snill jente. Hun får pupp og vil ikke ha noen smokk. Vi prøver men da brekker hun seg. Hun sover nesten hele natten. Vi er oppe en gang og da spiser hun i 10 min og sovner etter det. En kose jente er hun. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...