IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. mars 2011 #51 Skrevet 14. mars 2011 Så trist å høre, Mumrikken.. Nå ble jeg lei meg Selvfølgelig en glede at sistemann klarer seg bra, men likvel er jo en borte. Sender masse klemmer og tanker din vei! Vet du ca. når hjertet sluttet å slå, altså hvor mange uker? Og hva gjør de med fosteret?
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 14. mars 2011 #52 Skrevet 14. mars 2011 Skikkelig leit med bruddet, men godt å høre at de små er i fin form. Det blir et ekstra tungt svangerskap for deg, stakkar.. Kan ikke være godt for en gravid tvillingkropp å være i gips og bevegelsehemmet. Merker selv at det begynner å bli tungt, selv om jeg bare har gått opp et par kilo. Magen er STOR, og det er vanskelig å bøye seg og reise seg, og føler meg som en strandet hval.. Du er tøff da, og som du sier, må du jo bare bite tennene sammen og ruge videre, det blir et nydelig resultat Her var vi på 3D ultralyd (privat), forrige uke, da i slutten av uke 22. Den medisinske vurderingen var i samtrå med den fra sykehuset, og ungene er litt større enn gjennomsnittlige enliger, og er fornøyd med det Fikk bekreftet kjønnene hundre prosent, og fikk se biler av en stor tissemann, hehe, og de berømte strekene på jenta. Ellers var det bare gutten som ville vise ansiktet, og jenta gjemte seg helt bak broren, og med fjeset inn mot ryggen min. Så man skal ikke ha så store forventninger til bildene når man har to, men man kan jo være heldige også Formen er stort sett bra, er blitt større som nevnt tidligere, og er litt stiv i kropp og ledd. Men er heldigvis lite plaget med kynnere, kvalme og trøtthet. God bedring til Andy, og alle tanker til deg, Mumrikken!
Mumrikken :) Skrevet 14. mars 2011 #53 Skrevet 14. mars 2011 Takk for det IVF mammaer Kjekt å høre at alt går som forventet med dine to nurk :-) I magen her er det masse liv om dagen - heldigvis! Og formen er bra! Kjenner at jeg slapper mer av for hver dag som går etter at den ene døde, og risikoen blir da også mindre ettersom ukene går. Den lilles hjerte sluttet å slå en gang mellom uke 14-15 og blir bare værende der frem til fødsel. Den krymper litt sammen, men forsvinner ikke helt iom at den var såpass stor når det skjedde. Krysser bare fingrene for at den ikke lager noe trøbbel i for av betennelser el.l fremover! Klem til dere :-)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 16. mars 2011 #54 Skrevet 16. mars 2011 Så godt å høre at du føler deg litt bedre, Mumrikken! Du må være en sterk person!! Og så supert med masse liv fra lillenurket, det må være deilig Krysser fingre og det som er for at alt får fint fremover! Stor klem
andy69 Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #55 Skrevet 16. mars 2011 Hei jenter. Så bra at du merker liv og røre Mumrikken, det hjelper litt når man er så bekymret etter så utrolig mye trist som har skjedd deg. Må krysse fingrene at lille vennen holder seg lenge i magen. Så moro med 3D bilder og unger som er store IVF-mammaer. Det er betryggende at de spiser og vokser bra. Mine vokser bra også, jeg merker at magen har vokst nå mer på sidene enn fremover. Har ikke lagt på med noe særlig i de siste ukene pga mye plager. Jeg har jo hatt masse sure oppstøtt fra før av og på sykehuset fikk jeg en del paracet og morfin, som ødelagt magen min. Har kastet opp en del syre og levd på minimum kokt mat uten krydder. Lever på flytende Gaviscon. Det begynner å hjelpe nå. Men pga mye stille sitting har jeg mye bekkenplager og lite tarmfunksjon. Har hatt en fysioterapeut hjem hos meg og vist meg en del øvelser. Jeg er bare så utrolig lei at både ortopeder og andre er bare opptatt av sitt fag og ikke ser hele mennesket. Alle maser om at jeg må opp og gå med krykker. Det synes jeg lite om, jeg kan ikke hinke med en ton gips og en diger mage (går litt med prekestol da). Jeg kan jo ikke belaste magen med å bære meg rundt. Ingen hittil har målt livmorhalsen eller noe annet på meg og jeg vet ærlig talt ikke om alt er i orden med ”utstyret mitt” som skal holde babisene på plass. Vet dere hvem jeg skal be om å gjøre det og hvordan det gjøres? M240, hvordan gikk det på UL? Håper kvalmen din gir seg snart Klar som et egg
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 16. mars 2011 #56 Skrevet 16. mars 2011 Hei, Andy! Så mye du må styre med da.. Ang. livmorhals, er det vel ikke vanlig å begynne å måle før uke 24/26, men hvis jeg var nervøs, ville jeg sagt ifra på neste kontroll, evt. ringe sykehuset og si ifra. Jeg går jo til regelmessige kontroller til jordmor og/eller lege på sykehuset nå, så da er det lett å si ifra hvis man er urolig for noe. Veldig ok opplegg, og føler meg godt ivaretatt Jeg har "skrytt" på meg god form de siste mnd, som stemmer det, men i går kollapset alt. Ryggen verker konstant, og magen er sår og vond, og jeg har smerter i lysken, spesielt på høyre side. I går måtte jeg ta smertestillende og sitte med varmeflaske, og tårene sprutet. Det er vel bekkenplager som kommer tilbake for fullt, i tillegg til at alt vokser og strekker seg tenker jeg.. Heldigvis kjenner jeg begge ungene regelmessig, stort sett hele dagen. De er ganske så aktive Kjenner forskjell på de også, da guttis ligger mest på venstre side, og jenta på høyre. Koselig med oppdateringer fra dere, selv om alt ikke er bra nytt. Klem
andy69 Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #57 Skrevet 20. mars 2011 Hei Så utrolig kjedelig med masse plager, håper de har gitt seg litt nå. Er redd for at vi som er tvillinggravide bli verre og verre med tiden. Vet at det er individuelt men en diger mage trykker jo både her og der. Det er bare å bite sammen og håpe at tiden til vi får den store gevinsten flyr av sted. Jeg merker at med så mye plager jeg har hatt i det siste blir jeg litt oppgitt og negativ. Prøver å jobbe hart for holde humøret oppe. Jeg sitter jo hjemme i rullestolen min og har konstant vondt i benet og bekkenet og om natta våkner jeg annen hver time av smerte/stivhet an ben og rygg. Jeg må jo spørre om alt mulig rart for det er ikke enkelt å rekke opp til kjøleskapet eller trillet på do Var på røntgen på torsdag og fikk ny tid til tirsdag, så prøver å telle ned dager til neste sjekk av benet. Nå lover de at jeg får en kortere gips om 3 uker, dvs opp til kneet og ikke låren. Det gir meg litt håp. Graviditeten har jeg satt litt til side liksom. Morkaken ligger mot magen og derfor merker jeg babisene veldig svakt og sjelden. Alle rundt meg sier at magen min har vokst mye, men jeg ser ikke det helt i ligge eller sittestilling. Har prøvd å synge for dem litt for dem da. Føler at det kommer mye klaging fra meg nå, men det er så godt å få det ut. Min kjære er så overarbeidet med jobb, husbygging og han tar seg av alt handling, matlaging og husarbeid så jeg prøver å ikke klage for mye til han. Merker desverre at det latter er en kjelden greie hos oss. Heldigvis har min mor kommet på besøk og hjelper til litt, men gud så vanskelig å forklare, be om ting og vente, når man er en "RaskeSara/MartaPåFarta" type. Begynte å lese bok nå. Familien først, av Dr Phil. Synes det gir en del svar på det jeg slet med mine barn nå på 18 og 20 år. Det handler om barneoppdragelse og hvordan en sterk familie kan motarbeide at barn blir for mye påvirket av søppelkulturen utenfor hjemmet. God bedring og god helg
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 21. mars 2011 #58 Skrevet 21. mars 2011 Hei, Andy (og dere andre altså ) Høres ut som du har en mann som gjør så godt han kan, og ikke minst en mamma på plass Kjedelig at man ikke får nyta graviditeten, sånn som man kanskje hadde håpet, men ting går sannelig ikke alltid som planlagt!! Selv hadde jeg gleder meg til å gå gravid, men skal ærlig innrømme at jeg er glad for at det er første og siste gang.. Bra at du får lest litt, og kanskje tenkt på noe annet. Tenkt at du har så voksne barn, hva synes de om familieforøkelsen? Jeg har heldigvis ikke så mye plager, som da jeg posta forrige innlegg. Dvs, det kan hende, men formen dalte liksom så fort, at kroppen fikk det ikke helt med seg. Nå går ting greit, så lenge jeg tar hensyn til bekkenet. Unngår løft, for mye bøying, og hviler mye. Men må reise meg ofte, for å ikke stivne til. Lett for meg, kanskje ikke så lett for deg.. Ellers har bevegelsesmønsteret til ungene plutselig forandret seg drastisk.. Hadde megavondt i magen, lysken en dag for ca. en uke siden, og etter det kunne jeg kun kjenne små dunk fra babysene, og ikke kraftige spark som kan ses på utsiden av magen, slik jeg er vant til. De siste dageene har jeg kjent minimalt, og ingenting fra den siden som tvilling 1 ligger på.. Så i går kveld ringte jeg føden, og fikk beskjed om å komme med en gang. "Har dere tid til å ta meg imot på en søndagskveld", spurte jeg. "Ja, det MÅ vi jo", så ei skjønn jordmor. På sykehuset ble jeg nesten med en gang sjekket av ei jordmor. Hun skulle ta blodtrykk, urinprøve og høre etter fosterlyd. Heldigvis sjekket hun etter hjertelyder først, ellers tror jeg blodtrykksmålingen hadde blitt noe feil Heldigvis fant hun begge ganske fort!! Pjuhh.. Da var de iallefall i live!! Blodtrykk var som normalt, og urinen fin. Flaks! Venta bare noen minutter før jeg ble fulgt ned til 1. etasje, der legen, som jeg har vært hos før venta på oss. Ho brukte lang tid på å sjekke begge barna, hjertene, blærene, magesekken, fostervann osv. Heldigvis var alt normal Begge ungene hadde derimot snudd seg med hodet ned, ikke festet eller noe, men langt nede. Og begge hadde beina rett opp, mellom ribbeina mine på en måte. Da er det ikke så rart at jeg ikke kjenner de som normalt. Det kosligste var at jeg fikk se alle 4 føttene i ett bilde, og de lå og sparket i hverandre T.o.m legen synes det var stilig!! Ingen av de jeg møtte på sykehuset gav uttrykk for at det var stress og ta meg imot, eller at jeg var hysterisk. Tvert imot fikk jeg inntrykk av at jeg var velkommen når som helst til sjekk. Deilig å vite Kjenner de fremdeles veldig lite nå, men nå vet jeg iallefall hvordan de ligger, og at de er fine og friske Skal tilbake på jordmorkontroll på onsdag! Lykke til med alt, alle sammen
Klar som et egg! Skrevet 24. mars 2011 #59 Skrevet 24. mars 2011 Så deilig å bli så godt mottatt IVF-mammaer! Det er jo veldig viktig når man blir bekymret- det er jo umulig å vite hva som er "normalt" når man ikke har vært gjennom det før. Jeg var på ultralyd i dag, 12 uker, og alt er perfekt, tvillingene er jevnstore, ikke downs, ingen fysiske defekter:) Jeg hadde tenkt å spørre om kjønn, men så glemte jeg det! Gynekologen har tidligere ment at den ene er en gutt, men at det var litt tidlig å si. Nå skal jeg ikke se dem igjen før ordinær ultralyd i uke 18, det blir en tålmodighetsprøve, men gyn sa at alt ser så bra ut at det er ingen grunn til bekymring. Jeg fulgte også hans råd og sluttet tvert på medisinene, han sa at det er ulik praksis her, men at man aldri har kunnet koble det å slutte tvert på pillene til abort. Så da stoler jeg på det! Kjenner meg allerede bedre:)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 24. mars 2011 #60 Skrevet 24. mars 2011 Hei, Klar som et egg Så deilig at alt ser bra ut med babyene dine! Er det ikke deilig? Vi så kjønn på førstemann i uke 12, men han var/er svært velutstyrt, og gutter er vel lettere å gjenkjenne en gutter. Nå fikk vi derimot ikke vite før på ordinær ultralyd. Før det var de både to gutter, en av hver, og to jenter De to "byttet" også kjønn sånn ca. annenhver gang, så vi var jo helt forvirra til slutt. Men nå har vi også sett kjønnsorganene på 3D-ultralyd, så nå skal det MYE til for at noe er feil Sikkert deilig å være av medisiner også! Selv gikk jeg "bare" på crinone (progresteron), til uke 12, og sluttet tvert. Hadde ikke noe bivirkninger, var bare deilig å slippe griset.. Ang. ekstra kontroller, merker jeg at man som tvillinggravid blir veldig godt ivaretatt. Det er jo i seg selv et risikosvangerskap, selv om jeg aldri har sett sånn på det. Var forresten på jordmortime på sykehuset i går, og hun fant ikke hjertelydene, selv etter å letet en stund. DA bar det rett til ultralyd i siderommet, der begge rampefantene lekte gjemsel, men med flotte slående hjerter Var heldigvis aldri bekymret, for jeg hadde kjent begge flere ganger den dagen. Ultralydlegen og en ung turnuslege var derimot tydelig bekymret.. Tenk alt det de må oppleve! Vil ikke tenke på det engang. Uansett, så føles det trygt på sykehuset Lykke til videre med ruging alle sammen
andy69 Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #61 Skrevet 24. mars 2011 Hei Så moro med friske og raske tvillinger hos begge dere. Her virker også alt bra. Begynnte å merke babisene mer og mer i de siste dagene. Jenta er mest rampete. I går kveld merket jeg først at hun sparket opp mot magen så snudde hun seg brått og sparket blæra mi. Gutten er litt roligere, lik faren sin . Jeg må vente enda to uker til å komme til jordmor og noen dager etter til sykehuset, så jeg er ikke like fornøyd med oppfølgingen. prøvde å fortelle jordmor og sykehuset at jeg var bekymret pga at jeg belaster magen pga situasjonen med gips, men det var fult så jeg må vente til begynnelsen av april . Ellers føler jeg meg litt bedre til sins, tok sin tid til å venne seg til å være innestengt og avhengig av andre. men det hjelper at jeg merker babisene i magen. I morgen skal venninea mi trille meg til en mammabutikk for jeg har vokst fra alle trusene og boksene mine. Gleder meg.
Klar som et egg! Skrevet 24. mars 2011 #62 Skrevet 24. mars 2011 Bra at du er lettere til sinns! Det er jammen ikke lett å være avhengig av andre. Jeg har merket det veldig nå som jeg har vært kvalm, og har måttet ha hjelp til alt fra middagslaging, klesvask, handling og støvsuging. Moren min som er pensjonist har hjulpet meg masse, og jeg er veldig takknemlig, men jeg merker at jeg synes det er grusomt ikke å kunne passe på seg selv! Jeg blir så sur og lei. Men nå skal det bli andre boller! Ha det fint videre, både rullestolrugere og vanlige rugere;)
Klar som et egg! Skrevet 24. mars 2011 #63 Skrevet 24. mars 2011 Bra at du er lettere til sinns! Det er jammen ikke lett å være avhengig av andre. Jeg har merket det veldig nå som jeg har vært kvalm, og har måttet ha hjelp til alt fra middagslaging, klesvask, handling og støvsuging. Moren min som er pensjonist har hjulpet meg masse, og jeg er veldig takknemlig, men jeg merker at jeg synes det er grusomt ikke å kunne passe på seg selv! Jeg blir så sur og lei. Men nå skal det bli andre boller! Ha det fint videre, både rullestolrugere og vanlige rugere;)
To barn og hest Skrevet 24. mars 2011 #64 Skrevet 24. mars 2011 Hei! Jeg slenger meg på denne tråden. :-) Jeg er litt over 8 uker på vei, og dette er mitt tredje barn. De to andre er 3 og 5 år. Jeg er veldig avslappet i forhold til graviditeten denne gangen, kjenner jeg. :-) Hadde masse kvalme og var utrolig sliten i 1. trimester de to andre gangene. Det var min største bekymring med et nytt svangerskap, men synes ikke jeg kan klage denne gangen. :-) Tvillingsvangerskap i rullestol høres ikke ok ut, og gravidunderbukser er et must. :-) Synes at sykehuset her har vært hyggelige og flinke til å følge opp i svangerskapet hvis det er noe, og synes det er lenge å måtte vente flere uker på en sjekk man føler haster. Hennvisningen til duotest ble sendt i går, og jeg gleder meg veldig til å komme på ul. Legen min avviste kontant mitt ønske om tidlig ul, så da er det bare å vente på duotesten. Lykke til videre alle sammen! :-)
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 4. april 2011 #65 Skrevet 4. april 2011 Oppdaterer dere "fruer" her, som vanlig jeg Var til kombikontroll i dag, hos både jordmor og lege. Jeg er i utrolig god form for tida, og blodtrykk og urin var veldig bra. Jordmor var imponert over hvor få plager jeg har, jeg har ikke vann i kroppen engang! Og bekkenproblemene holder seg på avstand, når jeg bare tar litt hensyn i hverdagen. Legen sjekket veksten på ungene med ultralyd, og de var store og fine, henholdsvis +4 og -1 i forhold til enlingbabyer. Legen var veldig fornøyd med målene, og at de i tillegg gjorde gode pustebevegelser i magen. Tvilling 1 ligger fremdeles med hodet godt nede i bekkenet, men ikke festet, da det er for lite til det. Alt kan skje, men ser det som mer sannsynlig at jeg kanskje får føde på vanlig måte Ellers ble det tatt blodprøver, og bakterieprøver fra mine private deler (GBS), og livmorshals ble målt til rett i underkant av 4 cm, noe som er veldig bra. Er utrolig fornøyd med sykehuset, og med meg selv, hehe Hvordan går det med dere andre?
andy69 Skrevet 6. april 2011 Forfatter #66 Skrevet 6. april 2011 Håper alt går bra med dere, det var utrolig trist med deg to barn og en hest, du virker utrolig sterk! IVF-mammaer, jeg kan ikke se din siste innlegg datert 04. april??. Jeg har vært på Ul i går og der så vi to digre fostre. Jenta er litt større enn gutten, men begge er over gjennomsnitt og veier rett under 700 gram. Jeg merker dem godt omtrent døgnet rundt. Hun er mer aktiv og ligger nederst i magen og sparker blæra mi. Han ligger med hode nedover og sparker oppover, men er morkaken ligger foran så merker han litt mindre. Endelig ble livmorhalsen også målt. Det var over 4,2 cm og det er veldig bra, dvs at babisene har gode sjanser for å være i magen lenge. Og det er bra, selv om det begynner å bli ganske tungt nå. Magen min vokser rett foran oss, fra dag til dag. Det trykker både oppover og nedover så jeg har både mye sure oppstøt, ikke plass til mat og føler meg overspist og er kvalm, og har ofte trissetrang. Men så moro å kjenne liv. Benet mitt gror greit nå og det er stor sannsynlighet for at jeg får enn mindre gips 19. april. Hvis alt ok kan jeg gå igjen i begynnelsen av juni (uff, det er lenge til) Men husbyggingen går framover, babyene vokser, så jeg skal ikke klage. )
Klar som et egg! Skrevet 6. april 2011 #67 Skrevet 6. april 2011 Så godt at alt er iorden, og så morsomt med alle sparkene! Da må det kjennes mer "ekte", når du på en måte har kontakt med dem:) Jeg har begynt å jobbe igjen etter kvalmesykemeldingen, det er fint å ha noe å gjøre, treffe kolleger og å kjenne meg som en del av verden igjen. Men det er utrolig slitsomt! Jeg jobber bare 50%, men jeg blir så utslitt at jeg bare synker sammen på sofaen og sovner når jeg kommer hjem. Så det spørs hvor lenge jeg holder. Kjipt hvis jeg må gi meg allerede når jeg bare er 14 uker, men det er jo viktig at jeg ikke sliter meg ut. Her vokser magen også, det er liksom ingen tvil om at jeg er gravid. Lurer på hvor stor jeg skal bli hvis det fortsetter i samme tempo!
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 6. april 2011 #68 Skrevet 6. april 2011 Finner ikke mitt eget innlegg igjen, heller? Så at det lå der seinest i går, for da sjekket jeg for "svar". Merkelig.. Hvorfor skjer det tro? Hadde iallefall ikke skrevet noe støtende.. Det var iallefall en oppdatering fra kombikontroll på sykehuset på mandag. Det var så mye positivt, at jeg ble så glad Jordmor sjekket først og fremst meg, og jeg er i superform for tida. Begynner å bli ganske stor, men mobil og mer aktiv enn noen gang. Blodtrykket supert, og urinen helt flott. Ingen hevelser, og jordmor fant hjertelyd på begge. Hos legen sjekket hun veksten på begge, og de var normalstore (+4%, -1%), dvs. akkurat som enligbabyer skal være, noe som visstnok er supert når man har kommet til uke 26. I tillegg viste de tegn til å ha sterke og modne lunger, for de gjorde pusteøvelser under hele ultralyden. I tillegg ble navlesnorene sjekket for mattilførselen til begge, og de var perfekte begge to. Min tilførsel, altså mine blodårer til morkakene ble også sjekket, og var også perfekt. Deilig å høre Legen tok også bakterieprøve (GBS?) av underlivet, og sjekket livmorhalsen, som var rundt 4 cm og ingen tegn til åpning. Så det er ikke så rart jeg er fornøyd for å si det sånn ANDY: Så gøy å høre at ungene dine er store og fine Ingenting er bedre enn det! Spesielt når du sliter med så mye annet. Krysser fingrene for at du kommer deg ut av stor gips, og opp av stolen om ikke så alt for lenge. Lykke til videre med alt KLAR SOM ETT EGG: Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet om du må gi opp jobben. Jeg ble sykemeldt allerede i uke 7, og kom meg aldri tilbake på jobb, og jeg har i grunnen ikke hatt kjempeplager (med unntak av lammende kvalme til uke 12). Det er og blir tungt å gro to unger på en gang, og det blir ikke lettere.. Spar på kreftene, og sett deg selv og ungene først! Lykke til Kjempetrist med både Snusmumerikken og 2 barn og hest, men dere trenger ikke "melde dere ut" av tråden, med mindre dere vil altså. Er kjempespent på åssen det går med dere også
Merehei Skrevet 6. april 2011 #69 Skrevet 6. april 2011 Det innlegget ditt du ikke finner ligger nesten helt på toppen av tråden som nr 3 tror jeg det var. Så ingen som har slettet det. Husker jeg stusset når jeg leste det over at det lå som høyt oppe og ikke nederst i tråden.
Mumrikken :) Skrevet 26. mai 2011 #70 Skrevet 26. mai 2011 Hvordan går det med dere jenter? Ikke vært særlig aktiv her inne på en stund, men har fulgt med å lest litt da :-) Nå nærmer det seg termin for noen av oss, spennende dager. Selv har jeg vel ca 8 uker igjen til keisersnitt tror jeg. Men egentlig er det tvilsomt om jeg går så langt. Livmorhalsen begynner å korte seg inn, og med en forhistorie med fortidlig fødsler fra før, spørs det hvor lenge den lille holder seg på plass...Men krysser iallefall fingrene for at ingen ting skjer på iallefall 4-6 uker enda! Klem til dere allle )
m240 Skrevet 26. mai 2011 #71 Skrevet 26. mai 2011 Hei!!! fint at det går bra med deg. Tenk bare 8 uker igjen. Jammen har tiden gått fort. Får håpe at babyen ikke kommer ennå. Og er der noen uker til. Med meg går det bare bra. babyen sparker mye nå og det er bra. Har veldig vondt i ryggen i dag. Sitter i soffan med varmepute på ryggen. Er super trøtt om kvelden. Men er i form og aktiv om dagen. Korselig og høre fra deg Klem fra m240
Mumrikken :) Skrevet 26. mai 2011 #72 Skrevet 26. mai 2011 Bra å høre at graviditeten farer fint med deg ) Jeg har vanvittig mye kynnere og noe nedpress, men er ellers i veldig god form Krysser fingrene for at den lille holder seg i noen uker til ) Klem
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 1. juni 2011 #73 Skrevet 1. juni 2011 Koselig med oppdateringer fra dere Har ikke fulgt helt opp her inne, men jeg er fremdeles gravid med to, men det spørs hvor lenge jeg har igjen? Er i uke 34+4, og har hatt det mer eller mindre problemfritt til nå. Har vært i superduper form Her om dagen trodde jeg vannet gikk, men fikk ikke utslag på fostervann på en test på sykehuset. Var ikke helt fornøyd med svaret, og fikk innvendig UL neste dag. Viser seg at jeg har forkortet livmorhals, og åpning, og deler av slimproppen har gått. Skal ta det med ro i 8-9 dager, så jeg kanskje kommer til uke 36. Så det er målet nå Ellers ingen krise hvis de hadde kommet, for de er store og fine, begge to! Begge ligger forresten i hodeleie, og går for vaginal fødsel. Spennende Så en oppdatering fra Andy på tvillingforumet, men hvis du ser dette, så er vi spente på hvordan det går altså? .)
andy69 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #74 Skrevet 3. juni 2011 Hyggelig å høre fra deg IVF mammaer, lenge siden sist. Heldig du er med god form, håper du klarer og holde ut til 10 -14 dager til. Jeg er 31+4 og i følge terminkalenderert er det 60 dager/ 9 uker igjen. Håper at de kommer om 40 dager, for det begynner å bli ganske tungt med lite søvn også vider. Mandag måtte jeg ta en tur til sykehuset etter en forferdelig natt og formiddag med mye murringer og press nederst i magen. Det viste seg at alt var ok, livmorhalsen er fortsatt 2,4 cm og ctg viste ikke noen rier. Skrevet en lengre oppdatering her med tittel ”Skal vi oppdatere hvordan det går med oss ED gravide høst/vinter?” og fikk vite en del om de andre også. Lykke til og hold oss oppdatert
andy69 Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #75 Skrevet 8. juni 2011 Hallo jenter Må bare fortelle at jeg var på kontroll i dag. Babisene er fine og store, veier ca 2000g hver. Det ble også målt livmorhalsen og da fikk vi litt overraskelse. I løpet av 6 dager ble den nesten en halv cm kortere, 2 cm. Det likte ikke legen så godt og fikk beskjed om å hvile og ligge og ingen husarbeid. Det er fortsatt ikke noe fare for det er ikke noe åpning, men må være forsiktig. Dessuten har jeg fått innvilget planlagt keisersnitt og jeg er veldig glad for det. Men plutselig gikk det opp for meg at nå er det alvor og ingen vei tilbake ;o. Men å få vite at vi planlegger alt (på en møte uka før), gir meg indre ro og det er godt. Så nå gjenstår det bare å gjøre klart den berømte baggen tilfelle…, ta det med ro og telle ned. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå