Mammahjertet <3 Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Jeg kjøper klær til vesla på alle mulige steder. Alt fra Sparkjøp(ullfleece klær er billige der), Cubus o.l og til dyrere steder som Nøstebarn osv. Hadde en litt "rar" opplevelse da jeg snakket med noen naboer her som har like gamle babyer som meg omtrent. De to andre mødrene rynka liksom litt på nesen da jeg sa at jeg gjerne kjøper klær hos billigkjedene(H&M, Lindex osv) til lille gullet. Hun har flere dyrere plagg også, men jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe masse dyrt til vesla bare "fordi det er dyrt". Det virket nesten som de kledde opp ungene sine som de var noen statussymboler. Fikk omtrent omtrent deja vu opplevelse fra ungdomskolen der klær ga status.
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Har kjøpt mesteparten av bodyer, pysjamas, strømpebukser ol. på Lindex, H&M, Name It og Reflex. Liker best bodyene fra Lindex - de har fin passform og holder seg godt i vask. Og det betyr mer for meg enn merket og prisen. Ullklær har jeg kjøpt fra Nøstebarn og fra Devold. Og så handler jeg der jeg kommer over ting på salg eller ting jeg sånn plutselig kommer på at vi "trenger", hehe;)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Bomullsklær kjøper jeg på H&M og Name It. Ullklær kjøper jeg på Cubus (bodyer og stømpebukser) og Nøstebarn (dress, lue, votter o.l.).
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Jeg handler mest på H&M syntes klærene der har fin passform til lillegutt og til vesla, jeg handler også på cubus,name it, reflex, barnashus, coop obs(janus ull), sparkjøp(tom og trine ull) og Kapphal(det er mest fint der til vesla syns jeg)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 H&M her også for det meste...handlet ull på refleks da de hadde salg og gjorde masse varp helt ned i 30 kr fra en restekasse hoho:) men bodyene til cubus syns jeg er best i passformen til min litt lille gutt:) de er ikke så vide liksom....driter 10-0 i hva andre måtte mene om mine klekjøp:)
tromsøjenta Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 De fleste klærne til vår gutt er arvet eller gaver:-) Vi har nesten ikke kjøpt klær selv (han er 7 mnd), men det vi har kjøpt har stort sett vært på tilbud på f.eks. Barnas Hus, Cubus, KappAhl etc. Komfort er viktigst for meg.
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 pysjer kjøpes på cubus, men ellers kjøper jeg klær til henne på babyshop og barnas hus! Det er de klærne jeg syntes er finest, de er myke i stoffet, har bra kvalitet, og man kan bruke de lenge! Jenta mi brukte sparkebuksa hun hadde på hjem fra sykehuset for siste gang i dag, og hun blir 3 mnd om to dager...Det sier igrunn sitt! Har klær fra HM og andre kjeder, men jeg liker ikke kvaliteten på dem og syntes de er stive, og de blir derfor kun brukt i krise situasjoner... Det har ingenting med status å gjøre, men jeg selv liker å se henne i fine klær! Hva andre syntes får igrunn være deres sak... Skal på nyttårsshopping nå ja
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 en annen ting, jeg hater bodyene fra kappahl!! De har altfor korte armer
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Jeg handler en del av klær til jenta mi på Name it,Nøstebarn(elsker de ull klærne der),babyshop,barnas hus og mortil3. Har også endel klær fra Fru Lyng. Enig med Linda89 at plaggene må være myke og gode og ha god kvalitet. Jeg har ei som gulper endel og må derfor vaske klærne ganske mye. Tenkte jeg skulle prøve å handle på en nettside som heter roselille.dk , de har så veldig fine klær til jenter(gutter også). Er litt morsomt å ha noe som ikke alle har+ at det ikke er så dyrt,ganske billig faktisk:)
bitthen Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Handler overalt. Masse Spar- kjøp, Cubus, HM, Name- it og Lindex, elsker joggisene fra Lindex Ellers så kjøper jeg merkeklær på Finn. Her kan man gjøre et kupp. Har også kjøpt kjedeklær brukt, og fikk en haug med klær for 350 kr. Gjør dette da vi ikke har noe arveklær, og jeg gidder ikke kjøpe alt nytt. Kjøper merkeklær som R.L, Molo, Ej sikke lej, Mini A Ture, Katvig, Norlie etc. på Finn. Masse pent brukte klær, aldri vært misfornøyd. Bor litt grisgrendt til så det er ingen butikker som selger de danske merkene her i området. Så har jeg handlet litt sko som uggs og robeez på ebay Har en fantastisk flink svigermor som strikker masse plagg til mini hele tiden
stearin Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Jeg handler der der faller meg inn der og da:) Liker name it aller best da, men blir dyrt å kun handle der. Men ullklærne anbefaler jeg å kjøpe der, for de er supre! Ellers liker jeg cubus godt, h&m er heller ikke ille. Lindex har jeg handlet litt i. Men kappahl syns jeg ikke har noe bra klær til baby, ihvertfall ikke bodyer.. Irriterende korte ermer.. Cubus liker jeg forresten også å handle klær til meg selv i:)
tine0810 Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Jeg kjøper over alt, billig og dyrt...men handler mest på Babyshop fordi det er praktisk.... men til min lillemor som bare er 6 uker bruker jeg igrunn kun klær fra petit bateau og joha + mp strømpebukser. Dette er favorittene som jeg velger igjen og igjen, hvertfall så langt. Myke og gode både i ull og bomull:-) Så alt av smått tøy fra HM ol blir liggende ubrukt her....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 Jeg handler klær i den butikken jeg finner det jeg er ute etter, dvs gode, myke og praktiske plagg, og hvilket merke eller butikk det er, gir jeg en laaang marsj i altså, kunne virkelig ikke brydd meg mindre Det er jo tross alt babyklær det er snakk om, som brukes i noen få uker før det blir for smått (ihvertfall med dette matvraket av ei jente i hus;) - og jeg har faktisk aldri opplevd verken hull eller slitasje på noen av billigkjede-klærne til noen av dem, eneste jeg har opplevd hull på er noen pysjer fra Reflex, kjøpt på Barnas Hus... Så her er det en salig blanding av H&M, Lindex, Cubus og Name It klær, og favorittene er helt klart Lindex og Name It når det gjelder bomullsklær som bodyer og kosebukser/ sparkebukser. Ser jeg en sparkebukse i myk velour MED fot f.eks (som jeg forøvrig synes det finnes altfor lite av i butikkene), så kjøper jeg den, samme hvilken butikk det er, men helst ikke Barnas Hus- dyr, siden min erfaring er at billigkjedeklærne holder vel så lenge=) Men nå på høst/vinterstid bruker jeg egentlig mest ull på begge jentene mine, og der er favoritten uten tvil Janus-bodyer og Sefa-strømpiser, det er egentlig det det går i for tiden, og det meste i bomull blir liggende ubrukt (unntatt noen av de søte sparkebuksene og myke kosebuksene i velour fra Lindex da, de brukes en del). Ulltøyet kjøper jeg som regel på salg, og gjerne på Bogerud Tekstil eller lign. butikker som fører Janus og Sefa. Kjøper i det hele tatt mye på salg, jeg- finner noen gullkorn her og der, gjemt bort mellom alt det rare
Gjest Skrevet 4. januar 2011 #14 Skrevet 4. januar 2011 Tja, jeg handler det jeg synes er fint, evt om det er noe tilbud. Handler ikke på Cubus, for der har alt en tendens til å miste elastikken etter en vask. Men jevnt over er det: Polarn O. Pyret, Bogerud, HM, Lindex og på en dansk nettside. Regntøy og dresser har jeg allerede kjøpt til 150 kr på sportssalg. I min barselgruppe er det ull-hysteri. Alle skal handle på nøstebarn og det er nesten som du ikke vil barnets beste om du ikke handler der. Helt ærlig, der er det altfor dyrt
Mammahjertet <3 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 4. januar 2011 Tydelig at de fleste her er som meg... handler litt "over alt". Det er jo så mye fint å finne, både dyrt og billig Skal ta å sjekke ut nettsidene som ble nevnt her. Den danske hadde jeg ikke hørt om før.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 4. januar 2011 #16 Skrevet 4. januar 2011 Vi handler mest på h&m, barnas hus og name it. Syns bodyene derfra er mye og fine, og har best passform på gutten vår. Syns Lindex har mye fint, men klærne der blir så fort små syns jeg. Korte på armene. Det samme gjelder kapphal, men der finner jeg aldri noe fint til gutt uansett. Ullbodyer og ullbukser handler vi på namt it. Kjempe gode ullklær derfra syns jeg:) Ellers er jeg også opptatt av at gutten min alltid skal se fin ut i klærne, men det betyr ikke at jeg er villig til å betale 500 kr for en body f eks.. finner MYE fint på disse "billig"-butikkene
Gjest Skrevet 4. januar 2011 #17 Skrevet 4. januar 2011 Da anbefaler jeg deg å sjekke ut www.kids-world.dk. Utrolig mye flott der!!!
mamma og my Skrevet 4. januar 2011 #18 Skrevet 4. januar 2011 Jeg kjøper stort sett på kjedebutikkene, Lindex, Cubuc, Nameit og reflex. Har dessuten en del arveklær, i forskjellige merker, både dyrt og billig. Og det er faktisk ikke så stor forskjell påkvaliteten på det dyre tøyet og det billige. Jeg har HM-bodyer som ser ut som nye, og dyre ting som har mistet fasong og farge. Spar pengene til barna "må" ha merkeklær på u,skolen...
laroos Skrevet 4. januar 2011 #19 Skrevet 4. januar 2011 Hadde stor sans for LIndex med førstemann, for de hadde mye kjønnsnøytralt og spreke farger. Minstemann har arvet det meste av klærne sine hittil, så har ikke vært ute og shoppet noe særlig til ham. Men nå på januarsalget tipper jeg det blir litt på Lindex. Synes ellers HM har mye ok - og jeg synes Cubus-ulla er best av kjedemerkene. Ellers er det Janus jeg liker best. Nøstebarn har fantastiske plagg, men jeg synes det er for dyrt å handle der til små barn. Etter at de er ett år er det mer forsvarlig føler jeg, for da kan de ha plaggene mye lengre. Synes ellers det er for kjønnsdelt i fargene for tida hos kjedebutikkene. Savner mer fargerike plagg! Spesielt siden jeg har gutter, og man må jo nærmest kjempe seg gjennom det rosa havet for å finne noe kjedelig blått i en avsides krok av butikken... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå