mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Tror lillegutt på 2 år begynner å få vannkopper, har en del røde prikker rundt på kroppen, hvorav noen er blitt svært irriterte med puss i. Er ellers i god form og har ikke feber, begynte å få prikker i går morges og har økt på utover dagen idag. Men husker ikke helt hvordan det er med gravide i slutten av svangerskapet (er i uke 36) som selv har hatt vannkopper, når andre i huset får vannkopper, mener å ha hørt at det er farlig for mor eller foster om mor skulle gå i fødsel..?? Noen som vet?
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Det kan være skadelig for fosteret dersom mor ikke har vært smittet og babyen derfor ikke rekker å få antistoffer fra mor før det blir født for så å komme til verden med stor smittefare. Dersom du har hatt vannkopper har du antistoffer i kroppen og i morsmelka, og det skal derfor ikke være noe å bekymre seg over.
<3 duracellkanin <3 Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 tror nok at siden du har hatt vannkopper selv er du rimelig trygg.. men jeg for min del hadde ikke følt meg trygg siden jeg allerede har hatt påvist vannkopper 3 ganger men det er jo veeeldig uvanlig å få det flere ganger.. tror muligens jeg har det pga at utbruddene ikke har vært "fulle utbrudd" men det skader jo ikke å undersøke det.. eller være litt forsiktig.. Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå