Gå til innhold

Mann på steroider - fremtidsfrykt og fosterskader

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med den samme mannen i over tre år, og jeg vil gjerne ha barn iløpet av 2011/2012. Men jeg har ett problem - fant nylig ut (en ukes tid siden) at samboeren min bruker anabole steroider.

Dette gjør jo at jeg har en hel del spørsmål å stille meg selv. Skal jeg fortsette forholdet? Er dette en person jeg vil ha barn med? Er han interessert i å få flere barn (han har ei datter på 6 år fra ett tidligere forhold)? Kan han bli permanent steril? Kan hans steroidebruk skade fosteret?

Noen som kan gi meg noe svar på noe av dette her... jeg finner ikke noe på nettet om akkurat dette her... ihvertfall ikke det med fosterskader.

Og hvor mye steroidebruk skal til for at han faktisk blir steril?

Jeg er så rådvill..

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Tror spermkvaliteten blir endel dårligere mens de er på kur, ha hørt at de kan ta knekken på alle spermceller, men at det går seg til så snart de har avsluttet kuren. Tar vel ca 70-80 dager før alt spemet har fornyet seg. Jeg vet om mange som har fått barn med menn som boler, men har aldri hørt om at det har forårsaket fosterskader...

Om du vil fortsette forholdet må du jo selv avgjøre. Hvis dere har vært sammen i 3 år uten at du har merket det kan han jo umulig være preget av masse bivirkninger. Jeg lar ikke mannen min bruke steroider lenger da han ble grinete, agressiv og selvopptatt....

• 3 måneder senere...

Uansett som han nylig har begynt med dette så har ikke dette noe skade på barnet enda. Men fyren blir veldig KORKA i hodet etterhvert om han fortsetter å bruke det, så du bør uansett stille han et ultimatum. Deg/barnet eller et liv på gymmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...