Lykkeliten 2 Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 ... HS sier at hun er brelete så nå begynner kampen her i huset.. Hun har pleid å få melk når hun våkner, men det skal vi i følge HS ikke gi henne.. Dette er første kvelden med "avvenning" og hun hyler.. ikke lett dette.. Noen i samme situasjon eller med erfaring?
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Hvor gammel er hun da? Det er vanlig å våkne litt mellom søvnfasene, så det er nok derfor hs sier at hun ikke skal ha melk, da det lett kan bli en vane for henne å måtte ha melk for å komme i dyp søvn.. Men er hun under 4 mnd så ville jeg gitt henne melk jeg. Guttungen min var slik i perioder og jeg ammet han, men han er ikke sånn nå. Han sov bedre når jeg gjorde det og jeg syns ikke det var så slitsomt... Men er hun over 6 mnd, så ville jeg hørt på hs! :-) Guttungen her har våknet 1 time etter leggeligge tid noen dager i det siste fordi han har bæsja... Da har jeg ammet litt etter bleieskiftet, da ammingen stort sett roer han ned slik at han får sovnet raskt igjen.
Lykkeliten 2 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2011 Hun er 4 mnd og 3 uker.. har vel blitt en vane at hun har fått melk, så nå er hun helt utrøstelig stakkar.. er ikke mange dråpene hun drikker før hun sovner igjen men det er tydeligvis blitt en vane for henne.
trollemor86 Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Vår gutt er akkurat lik... Å har holdt på slik i litt over en måned nå... Tar vi ha opp er han suuper fornøyd og i sorform. Kan gjerne ligge nermere en time å leke alene i lekegrinda. (har prøvd å gi ham minst mulig underholdning på kvelden) Prøver stort sett å ikke ta ham opp, men føler han er litt for liten til å gråte veldig lenge på kvelden, så jeg holder gjerne på i 1-2 timer litt etter hvor sint han er. Går da inn til ham ofte/sitter sammen med ham. Ofte er vi begge ganske slitne da, så før jeg tar ham opp prøver vi amming noe som ofte virker.. Men fikk som du beskjed om at dette kunne føre til at han krevde dette ekstra måltidet av HS. Føler virkelig med deg her, å håper at de begge to snart bedrer seg!!
Lykkeliten 2 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2011 Hvor gammel er gutten din da? Ja, det er skikkelig slitsomt.. nå ble det til at hun fikk melk, og det ble stille på flekken.. så det er tydelig at hun er bortbrelt på det området ja.. Grunnen til at hun fikk melk nå var at hun har lagt og grått i ca en time og var helt utrøstelig, og samboeren min mente at det var for lenge å la henne skrike, så ga henne melk i kveld, så ringer jeg hs i morgen og hører hvor lenge hun kan ligge osv.. Dette må det bli en slutt på kjenner jeg..
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Stol på deg selv du. Enten må du ta "kampen" eller så gir du henne melk! :-) Jeg valgte å gi melk når han var sånn, da det faktisk kan hende at de er sultne også! Selv syns jeg det var vanskelig å vite, så man må bare føle seg frem.
Lykkeliten 2 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2011 Ja det er sant det.. sluttet småen din å våkne av seg selv?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 jeg har ikke erfaring med dette da jeg aldri har praktisert dette men jeg synser en del da:) sier meg enig med junigull her.....både jeg og min HS syns ikke at man kan brele bort ett barn under 6mnd....jeg for min del kommer ikke til å drive "kustus" før den tid....hun kan jo faktisk være sulten og da er det jo bare fryktelig synd på henne! ble glad når hun hadde fått en skvett jeg hehehe:) men du kjenner ditt barn best så lykke til uansett.....
førstegang...1 Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Vår jente er helt lik. Jeg gir pupp siden dette roer henne også sovner hun fort. Det er vel den lettvinte løsningen, men kanskje ikke den beste i det lange løpet. Hun er snart 5 måneder. Setter pris på tips jeg også.
Lykkeliten 2 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2011 Ja, det er ikke så lett å vite hva man skal gjøre, for jeg vil jo absolutt ikke at hun skal være sulten. Jeg tror ikke hun var særlig sulten i kveld da, for hun drakk maks 20 ml fra flasken, så var hun sovnet igjen..
Lillegullet vårt <3 Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 Det kan jo hende ho bare ble tørst.. ) At det var derfor ho spiste så lite.. ) De er noen små vanedyr da, det merker jeg godt på min lille tulle, men er av den oppfattning jeg også, at man ikke kan skjemme bort så små barn.. ) Lykke til videre!!
NiT&miniputt Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 Her må jeg bare di at jeg ikke har erfaring på dette området, men inlegget over fikk meg til å tenke. Om babyen er litt tørst når han våkner, kanskje det hjelper å gi litt vann når han våkner? Så får han i seg væske, men ikke mye av den "trøsten" melken gir? Bare en tanke altså!
Mjølkekua Skrevet 4. januar 2011 #14 Skrevet 4. januar 2011 Vår jente gjorde det fra 4-6,5 mnd. Nå har vi kjørt en liten avvenningskur og det har gått veldig bra! Har faktisk gått seg til på 2 netter.. :-) nå legger hun seg kl 1830 og sover til kl 0300 uten mat og kanskje med et par smokketurer. Helt nydelig!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 4. januar 2011 #15 Skrevet 4. januar 2011 Guttungen begynte plutselig å sove til 23, før han skulle ha mat, så ammet han 1-2 ganger om natten etter det igjen. Han har gradvis trappet ned på ammingen selv. Jeg mener at babyer under 6 mnd skal være selvregulert, spesielt de som ikke får fast føde. Men jeg kom på nå at jeg noen ganger forsøkte å gå inn til han og være litt føre var, jeg sto klar med smokken og når han begynte å vri seg så dyttet jeg den inn og strøk han på skinnet. Det fungerte noen ganger! Kanskje du skal prøve det?
Lykkeliten 2 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 4. januar 2011 Ikke misforstå, men godt å høre at tullen vår ikke er den eneste som gjør dette.. har faktisk tenkt tanken på å gi vann, for det samme skjedde i dag: huun våknet etter ca 40 min. fikk en liten dråpe melk og var borte vekk igjen. Mjølkekua: lot du henne skrike til hun sovnet da? så sluttet hun å våkne om kvelden tilslutt? Kan godt tenke meg at det er godt å ha det overstått
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå