Gå til innhold

HJELP!!!! Ang. sykemelding og ulønnet permisjon.....

Anbefalte innlegg

eg begynte på jobb igjen for en måned siden etter endt permisjon... så er eg nå gravid igjen og er veldig ring. Og legen vil sykemelde meg, men da lurer eg på, om eg blir sykemeldt nå og sykmeldingern fortsetter inn i den ulønna permisjonen eg skulle hatt, har eg da rett på sykepenger???? spør her siden det ikker er så mye aktivitet på penger og juss..... håper noen vet....

Fortsetter under...

sykmeldingen har ingenting med permisjonen din å gjøre, spørsmålet blir derfor om du var sykemeldt før du gikk ut i permisjon. Dersom du var sykemeldt før permisjonen må du trekke i fra disse dagene når det gjelder hvor lenge du kan gå på sykepenger. Etter 1 år med sykepenger må man jobbe i 6 mnd for å opparbeide seg sykepengerettigheter,

slik at dersom du ikke har vært sykemeldt før, har du ikke mistet denne retten selv om du har vært ut i permisjon, men det er et krav om 1 måned arbeidstid dersom du har byttet arbeidsgiver. Håper du forstår noe av dette, ellers er det bare å si ifra

ja, eg var sykemeldt før permisjonen.. men permisjonen er jo egentlig ferdig, eg skal bare ha ulønna permisjon etter å ha jobbet i 10 uker, men nå ser det ikke ut som eg får jobbet hele 10 uker allikevel...... så det eg da lurer på er om viss eg blir sykemeldt før permisjonen uten lønn begynner, og sykemeldingen fortsetter i den ulønna permisjonen om eg får penger da???? er litt kjipt å gå uten penger nå når eg er gravid igjen å skal være hjemme 1 1/2 år til!

er jo slik at viss sykmelding kommer og du skal ut i f.eks ferie, får man jo flyttet den. Men når det gjelder planlagt ulønnen permisjon er jeg ikke så sikker, kom aldri borti det problemet mens jeg jobbet på NAV. Men er jo bare å ringe et lokal NAVkontor, kan alltid være lurt å ringe et annet lokalkontor enn det du hører til. Slik at du kan være anonym :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...