Mammahjertet <3 Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Vesle gullet mitt har i hele dag virket utilpass. Jeg oppdaget et rødprikkete utslett rundt tissen og litt øverst på lårene hennes i dag tidlig. Det ble mindre synlig utover dagen. Men i kveld virker hun enda mer utilpass. Kaver en del mer armer og bein og jeg ser på øynene hennes at hun ikke er helt i slaget. Har 38 i feber. La henne nå uten å gi paracet. Hmm... kanskje jeg bare burde gi henne en av de svakeste stikkpillene til helt små babyer? Vil liksom ikke gi paracet i tide og utide heller. Kommer selvsagt til å sjekke henne ofte. Er så redd hun plutselig skal få høy feber... Synes det var rart at hun skulle få noe virus eller bakterieinfeksjon nå. Jeg trodde babyer som ble fullammet er nesten immune mot slikt.
Mammahjertet <3 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 3. januar 2011 Forresten, jeg har allerede tenkt på bleieutslett altså. Det var bare at utslett sammen med litt feber og kavete/sutrete form gjorde meg bekymret.
Tantrum Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Utslett i "bleieområdet" kan like gjerne være en reaksjon på at hun har vært veldig varm (kanskje pga litt feber). 38 på kvelden er ikke mye feber, men om du vil, for å fjerne ubehaget som gjør at hun sutrer og kaver litt, så kan du gi henne en paracet. Det er ikke skadelig for barn i normale mengder og de blir ikke imune mot virkestoffene. Feber på barn øker mot kvelden og jeg tror du har nådd din "topp" nå. Du får følge litt med henne i kveld, men ikke uro deg for mye Man kaller "uforklarlig" feber noen ganger for den fjerde barnesykdom, så ja; hn kan godt ha det. Mi hadde det på sammen måte i 5mnd.alderen. Da i forbindelse med andre vaksinering (det var en gang) og den andre gangen aner jeg ikke hva som gjorde at hun fikk litt feber. Selv omman fullammer, så kan barn bli syke, men risikoen for alvorlig sykdom er mindre (slike som smitter altså), særlig om mor er vaksinert/har hatt flere (barne)sykdommer av varierende grad. Pass på at hun ikke har for mye på seg- da blir hun enda varmere og kan få flere prikker (typisk der hun er varmes; på ryggen når hun ligger i sengen, under armer og hals, i bleieområdet o.l.)
Tantrum Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Se her: http://www.dinbaby.com/forum/thread/142735139 Er helt vanlig
Mammahjertet <3 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2011 Tusen takk for godt svar Vesla sover nå, men våkner litt - sutrer og sparker dyna med ca en halvtimes mellomrom. Kommer til å gi henne en paracet i løpet av kvelden/natta om ikke kavingen stopper. Godt å høre du var bort i noe lignende med vesle jenta di
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Høres ikke ut som 4.barnesykdom synes jeg- den er jo karakterisert ved 3-4 dager med høy feber (39-40), og så kommer utslettet på første feberfrie dag. Utslettet er gjerne tydelig sentrert i "t-skjorte-området" på kroppen, og altså ikke så typisk i bleieområdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå