Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Melita

Høres det eksotisk ut?

Fant det i en bok med navnelister over greske guder og gudinner.

Men er litt redd for at navnet skal høres tyrkisk ut.

Vil ikke at tyrkere skal jage etter datteren.

Selv om de så og si jager etter alle damer uansett navn da i grunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenker på er at navnet minner meg om en playboymodell eller stripper. Synes dessverre det er ganske harry i Norge.

Tror ikke du trenger å bekymre deg for at tyrkere skal jage etter datteren din, hehe. Ville ikke latt det påvirke navnevalget. Tror ikke det er navnet hennes som avgjør det.

Skrevet

Jeg synes det er pent jeg:)

Skrevet

Jeg er enig med LilleBitteliten. Ganske harry.

Skrevet

Jeg syns Melina er mye finere:)

Skrevet

Synes det klinger utenlandsk og høres ut som et navn som bare kunne kledd ei som er lita.

Skrevet

Er også enig med LilleBitteliten. Det blir litt for "tacky" for min smak.

Skrevet

Jeg tenker... "hm.... det var et merkelig navn..." Såpass fremmedartet i norsk sammenheng at jeg ikke ville valgt det med mindre jeg hadde greske aner :)

Skrevet

Jeg tror nok heller ikke jeg ville valgt det navnet, men heller Melinda

Skrevet

Melita minner meg dessverre berr om ei eg kjenner som kaller kaffifilter for 'melitta posar'. Melitta er eit veldig kjend kaffitraktar o.l. produsent som er i salg over heile verda.

derfor er namnet litt vanskelig for meg, men utanom det synes eg det er litt kjedelig, fullt av mjuke lydar og eit typisk trend namn sjølv om det har hærlege greske røtter....

velg heller Athene, Ariadne, Gaia, Thalia, Rhea, Selene eller Iris viss du vil ha eit gresk gudinnennamn. Iris fortjener litt ekstra kjærleik i livet... Nydelig namn og blom, pluss at ho i gresk mytologi brukte regnbogen til å reisa rundt og levera beskjedar for gudane og gudinnene :) Nydelig historie å fortella veslejenta at var inspirasjon til namnet hennar!! (også er det Siri baklengs, så det er ein mindre åpenlys måte å hedra ei Siri/Sigrid på :)

Skrevet

Signerer LilleBitteliten her altså. Mer horete enn tyrkisk. Håper du tåler ærlige svar ;)

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke likte dette navnet. Ser ikke helt de tyrkiske assosiasjonene, men syns det høres litt oppkonstruert ut.

Skrevet

Melinda er i grunn kjempefint.

Det hadde jeg ikke tenkt på før.

Takk for tipset.

Skrevet

Glamour modell?

Nei, vil nu egentlig ikke at ho skal bli det akkurat.

Skrevet

Jeg har ingen assosiasjoner til navnet :o)

Skrevet

Jeg tenker at dette navnet var svært lite fint, det til tross for at jeg aldri har hørt eller sett navnet før.

Skrevet

Jeg tenker på en kvalmsøt coctail! Eller stripper..

Skrevet

Noe som definitivt ikke passer seg å skrive her ;)

Hehe...

Syns navnet var altfor sukkersøtt aktig, men er jo bra vi har forskjelli smak å ;)

Skrevet

Jeg tenker kun på kaffe, pga. Melitta.

Jeg tenker i alle fall ikke på Melita som et navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...