rosa7 Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Melita Høres det eksotisk ut? Fant det i en bok med navnelister over greske guder og gudinner. Men er litt redd for at navnet skal høres tyrkisk ut. Vil ikke at tyrkere skal jage etter datteren. Selv om de så og si jager etter alle damer uansett navn da i grunn.
LilleBitteliten Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Det første jeg tenker på er at navnet minner meg om en playboymodell eller stripper. Synes dessverre det er ganske harry i Norge. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at tyrkere skal jage etter datteren din, hehe. Ville ikke latt det påvirke navnevalget. Tror ikke det er navnet hennes som avgjør det.
prebs Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Jeg er enig med LilleBitteliten. Ganske harry.
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Jeg syns Melina er mye finere:)
Medi Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Synes det klinger utenlandsk og høres ut som et navn som bare kunne kledd ei som er lita.
mibella Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Er også enig med LilleBitteliten. Det blir litt for "tacky" for min smak.
Tullemortil2 Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Jeg tenker... "hm.... det var et merkelig navn..." Såpass fremmedartet i norsk sammenheng at jeg ikke ville valgt det med mindre jeg hadde greske aner
sheba83 Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Jeg tror nok heller ikke jeg ville valgt det navnet, men heller Melinda
Dearest Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Melita minner meg dessverre berr om ei eg kjenner som kaller kaffifilter for 'melitta posar'. Melitta er eit veldig kjend kaffitraktar o.l. produsent som er i salg over heile verda. derfor er namnet litt vanskelig for meg, men utanom det synes eg det er litt kjedelig, fullt av mjuke lydar og eit typisk trend namn sjølv om det har hærlege greske røtter.... velg heller Athene, Ariadne, Gaia, Thalia, Rhea, Selene eller Iris viss du vil ha eit gresk gudinnennamn. Iris fortjener litt ekstra kjærleik i livet... Nydelig namn og blom, pluss at ho i gresk mytologi brukte regnbogen til å reisa rundt og levera beskjedar for gudane og gudinnene Nydelig historie å fortella veslejenta at var inspirasjon til namnet hennar!! (også er det Siri baklengs, så det er ein mindre åpenlys måte å hedra ei Siri/Sigrid på
Synnøve_Solbakken Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Signerer LilleBitteliten her altså. Mer horete enn tyrkisk. Håper du tåler ærlige svar
Lykkeligmedbarnimagen Skrevet 3. januar 2011 #13 Skrevet 3. januar 2011 Må innrømme at jeg ikke likte dette navnet. Ser ikke helt de tyrkiske assosiasjonene, men syns det høres litt oppkonstruert ut.
rosa7 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 4. januar 2011 Melinda er i grunn kjempefint. Det hadde jeg ikke tenkt på før. Takk for tipset.
rosa7 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 4. januar 2011 Glamour modell? Nei, vil nu egentlig ikke at ho skal bli det akkurat.
Tante Blås Squaw Skrevet 5. januar 2011 #17 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har ingen assosiasjoner til navnet )
Ophiophagus Hannah Skrevet 7. januar 2011 #18 Skrevet 7. januar 2011 Jeg tenker at dette navnet var svært lite fint, det til tross for at jeg aldri har hørt eller sett navnet før.
soph Skrevet 7. januar 2011 #19 Skrevet 7. januar 2011 Jeg tenker på en kvalmsøt coctail! Eller stripper..
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 7. januar 2011 #20 Skrevet 7. januar 2011 Noe som definitivt ikke passer seg å skrive her Hehe... Syns navnet var altfor sukkersøtt aktig, men er jo bra vi har forskjelli smak å
Gjest Skrevet 8. januar 2011 #21 Skrevet 8. januar 2011 Jeg tenker kun på kaffe, pga. Melitta. Jeg tenker i alle fall ikke på Melita som et navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå