Gjest Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Noen som har hatt det her? Var på kontoll hos jordmor i dag og hun lurte på om jeg kunne ha det. Hadde veldig høyt blodtrykk som aldri gikk ned, målte det 10-12 ganger. 146/96 var det laveste jeg hadde. I tillegg til at magen ikke hadde vokst noe mer enn 1 cm på en mnd. Skal på vekstkontroll og ekstra sjekk hos jordmor på sykehuset på fredag. Noen som har hatt det sånn? Blir mini i magen tatt tidligere eller? Har planlagt ks om 3 uker.
Oktobergutt2010:) Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Hei Jeg hadde det fra uke 32, hadde da slitt med høyt blodtrykk i ukesvis, men fremdeles ble det ikke funnet noe proteiner i urinen før uke 32. Da fikk jeg konstantert sv. forgiftning. 146/96 er faktisk ikke såååå alvorlig ille. Så mest sannsynlig, om du skulle hatt det (det får du bare sikkert om du har proteiner i urinen) så er det heller ikke så ille. Er vel ikke rent uvanlig at "barna virker mindre" i den tida, det kommer jo ann på en del ting. Som om h*n er festet, eller sunket ned i bekkenet. Men det veit jeg jo ikke, siden du ikke skriver noe om det. Men det er nok en god mulighet for det :-) Lykke til uansett :-))
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Takk for svar Som jeg skrev var 146/96 det laveste hun målte, jeg var oppe i noe å 160/106. Var der i nesten 1 1/2 time og måtte ligge å slappe av lenge, men det gikk ikke lavere enn 146/96. Hodet er ikke festet, det kjente hun etter. Ble litt sånn småbekymret selv om at ikke mini får den næringen han trenger siden ikke magen vokser. Jeg har jo selv gått ned 1 kg siden forrige kontroll for en mnd siden pga ekstrem halsbrann og oppkast.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Har ikke selv hatt det, men ei venninne fikk sv.forgiftning..hadde høyt blodtrykk, ødemer, osv. Hun ble lagt inn godt og vel 2 mnd før termin og lå pal i sengen på sykehuset frem til hun fødte naturlig ca. 3-4 uker før termin. Lykke til på kontroll da:)))
LinnisR83 Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Jeg hadde en moderat/alvorlig svangerskapsforgiftning ved 1.ste svangerskap, og ble lagt inn med bt på 210/135, +3 proteiner, og ødemer på 4. Da lå jeg på observasjonsposten frem til keisersnittdatoen som var noen dager senere. Tror at om de følger deg opp (noe de gjør ved oppdagelse av svangerskapsforgiftning) så er du i trygge hender. Du kan trøste deg med at det er veldig bra at de har oppdaget det, enn at du skulle gått uten en peil og ikke fått behandling. Ubehandlet svgforg. er farlig, men oppdaget svg.forg. er ikke noe å være redd for. Det er klart, man skal jo ikke kimse av det, og ta alle tegn til deg, men tror ikke de setter igang noe tidligere ks på deg om ikke ting blir veldig forverret. Jordmor vet nok hva hun driver med, så jeg syntes ikke du skal tenke så mye på det, og heller gå til jevnlig kontroll hos lege/jm. Lykke til Du er heldig som bare har 3 uker igjen!! )
<harmoni> Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 når jeg fikk min første sønn hadde jeg alvorlig svangerskaps forgiftning.. hadde masse vann i kroppen, 3 proteiner i urinen og blod trykket var skyhøyt.. jeg ble lagt inn på sykehuset og fikk lungemodningsprøyter.. ble liggende i sengen i 4 dager før de måtte ta han ut med ks.. han kom i uke 31+2
mamseeeen Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Når jeg fikk min første i 2004 ble jeg satt i gang pga svangerskapsforgiftning i hu og hast 4uker før termin.Hadde da høytblodtrykk, altså 149/93. Det er ikke overtrykket som er farligst ved høyt blodtrykk, men undertrykket. Altså alt over 85 regnes for høyt når man går gravid. Nå med nr 3 går jeg på ekstra kontroller pga protein i urinen, ødemer og blodtrykket. Ble sendt inn på ekstra sjekk i mellomjula da blodtrykket lå på 143/89. Skal igjen på ny kontroll i morgen. Er nå i uke 34. Legen mente at så lenge undertrykket var så høyt nå, holder jeg på å utvikle sv.forgiftning eller så har jeg det allerede i en mild form. Man skal altså ikke tulle med svangerskapsforgiftning. Det bør taes på alvor. Masse lykke til på fredag. Skal krysse fingra for deg )
Oktobergutt2010:) Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Jeg skulle også bli satt i gang, litt over 3 uker før termin. 176/142 var blodtrygget i "hvilemodus" like før fødselen. Vannet gikk like etter målingen, så det kom alikevel naturlig. Legen vil være på vakt overfor mulig sv. forgiftning dersom blodtrykket ditt overstiger 140/90, og da bør du få litt hyppigere kontroller av urin og trykket. Men jeg tror ikke du har så mye å være redd for, selv om sv. forgiftning overhodet ikke er gøy. Men hadde det vært alvorlig hadde de sendt deg direkte til sykehuset, og ikke be deg vente helt til fredag. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Har vært oppe i hele natt med konstante smerter øverst i magen, kasta opp og kaldsvettet. Ringte føden nå i sted etter jeg våknet fra en times lur. Og jeg skal på sjekk i morra istedet for fredag. Jordmora jeg snakket med sa dette hørtes veldig ut som svangerskapsforgiftning, så ho ville ha meg på en sjekk i morra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå