Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Har hatt litt blødninger i helgen og var til UL idag. Så fosteret og målte det da til 7 uker. Hun virket så usikker, men klarte ikke finne hjerteaktivitet, konkluderte da med MA. Er det alltid vanlig og finne det i uke 7? Ble så usikker jeg, så ville ikke ha med meg pillene hjem, spurte om å få komme tilbake om noen dager for å sjekke, skal på onsdag og får pillene på sykehuset da. Er det fortsatt en sjans eller er det bare ønsketenkning? Har blødd litt bare siden fredag, men ikke hatt noe vondt :-/ et liten håp inni meg fortsatt, men samtidig så vondt :-(
TONEbabe Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Uff, så forferdelig situasjon! Jeg har jo hørt om de som har funnet hjerteaktivitet likevel selvom man tror MA først, så hvis du føler deg usikker synes jeg du gjør rett i å be om en ny sjekk. Selvom jeg skjønner at det er vanskelig å gå rundt å tenke... Krysser fingrene for dg, og håper du slipper tablettene. Jeg hadde MA i okt, og det var trist... Men er på'n igjen nå, så det blir lysere med tida det og. Ingen trøst nå for deg men... Lykke til! Håper håper!
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2011 Uff, er så kjempe usikker. Sluttet og blød i går kveld, så da kom håpet litt tilbake og jeg bestemte meg for å ringe jord og/eller riksen for og høre litt hva de sier i morgen, men i natt var jeg på do, uggen følelse, og da var blodet tilbakev:-/. Litt mer, men ikke MYE. Ikke vondt. La meg i igjen, helt skjelven i hele kroppen og "ekkel" i magen, rygg. Klarte ikke roe meg. Venta bare på og få vondt og at jeg skulle kjenne blod fosse ut :-/. Mått til slutt i natt bare stå opp. Tok meg to paracet (mot min vilje egentlig) men kroppen var så urolig, lå bare og rista :-(. Fikk slapper av og sovna til slutt. Når jeg våkner nå er det ikke vondt, bare rar. På di O
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2011 (skjedde noe med skrivinga, fortsetter her) på do idag, ingen blod. Så må krysser jeg alt jeg har for å slippe mer blod, ihvertfall vondt. Så ringer jeg rundt og sjekker etterpå. Om de ihvertfall kan svare meg på om jeg kan vente en uke før ny sjekk. Og kanskje om det er mulig og sjekke HCG nivået, er jo ikke gjort.
*flux* Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Stakkar deg. Føler med deg nå, er nok helt grusomt å være deg nå. Legen min sa at man ikke kunne konkludere med MA før man hadde fått 2 ultralyder - altså at de ikke kunne sette i gang en abort uten at to forskjellige hadde konkludert med MA. Jeg fikk mine med to dagers mellomrom, det var godt så slapp jeg gå å vente i evigheter med usikkerheten i magen. Ring kvinnneklinikken/privat og be om ny time i dag eller i morgen. Lykke til.
gulda Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Kan være jeg tar feil, men trodde at i den perioden kunne det bare skille en dag på om en ser hjertet -man ser det ikke en dag, men neste kan man se det slå som bare det. Og som nevnt over: MA skal bekreftes av to ulike UL. Hørt om noen som har fått konstatert MA ved første, men ved neste slår hjertet. Ellers kan jeg fortelle at jeg selv hadde blødninger fra uke 4-5, og blødde daglig. Opplevd å blø en del+ smerter, blø hele dagen som en mens, blø ut en klump på størrelse med fosteret, men nå sitter jeg her halvveis i svangerskapet men en levende baby. Så det er absolutt håp tross blødninger!!! Blødde når jeg hadde MA også på samme måte, men antageligvis så hadde ikke blødningene noe med at jeg mistet å gjøre -jeg bare blør lett under svangerskap etter fødselen min.. Redd for å gi deg falske forhåpninger, men i en sånn situasjon så trenger man alt håp man kan få! Vet hvordan det er å gå helt uten hvilepuls, uten sjans til å senke skuldrene. Synes det var kjempebra at du ikke tok pillene når du følte deg usikker! Krysser fingrene for deg! Klem
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2011 Guuuud nå spruter tårene igjen :-P. *håpe på at det er hormoner :-P* jordmor skal ringe meg om en halvtime, var ute en tur. Får da høre hva hun sier. De på sykehuset på Gjøvik tok liksom bare en sånn konklusjon uten at jeg skulle få en time til. Syns det er grusomt at de gjør det om tilfelle er at det var for tidlig. Som sagt, så vet jeg jo ikke hvor langt jeg skal være. Så de målte det de så og regnet ut 7 uker. Og TRO meg...de skal få høre det om de har tatt feil. Kan ikke gi sånne beskjeder til jenter som er i en så sår situasjon og ta det som en bagatell...er snakk om å "drepe" barne mitt om jeg hadde tatt pillene og det fortsatt levde. Uff, så sinna nå...arghhhh.....
Barbarella og froskebarna Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Huff, føler med deg... Jeg tror nok at hjertet SKAL slå når størrelsen er målt til 7 uker. Det starter å slå en gang mellom 5 og 6 uker, og om størrelsen er målt til 7 uker så er det jo ikke feil beregnet i forhold til mensen heller... Men, man vet aldri! Jeg synes det er lurt av deg å kreve to ultralyder, det må være helt forferdelig å lure på om det var riktig i ettertid. Nå vil du i hvert fall få et entydig svar. Masse lykke til!!
gulda Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Hva sa jordmor? Huff, det er grusomt å gå slik å vente og lure!
TONEbabe Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 Uff, dette er en grusom situasjon, å gå slik å vente! Har tenkt masse på deg disse dagene. Skjønner veldig godt du vil skjekke dette ordentlig, det er uansett viktig for å komme videre også, at du er helt sikker på at det evt ikke var noe der... Uff, krysser alt jeg har her...
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2011 Hei igjen... Må nok desverre si at det gikk dårlig for meg likevel :-(. Blødde bare mer og smerten kom tirsdag. Har vært og fått Cytotec på onsdag, og ligger nå og ikke får sove etter en kjempe grusom opplevelse :-(. Lå på sykehuset hele onsdagen og ventet på at cytotec skulle gjøre sitt, men denne spiren var sta på feilt tidspunkt. Vil ikke ut, så måtte reise hjem p kvelden uten resultat og en dose cytotec i vveska, . Disse kastet hjem opp 5 min etter at de blei tatt, så virker nok ikke de heller. Må tilbake på sykehuset for å begynne alt på nytt torsdag :-(
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2011 Nå håper jeg bare alt dette kan gå fort over, så vi kan prøve på nytt...noen som vet hvor lenge jeg må vente før EL dukker opp? Har aldri hatt kontroll på dette før, så må vel bare prøve temping om noen uker om jeg klarer det. Og kanskje ta EL test når jeg tror det nærmer seg eller noe? :-/ uff, håper en ny spire sitter fort. Tenker sååå fælt på alle som har og vil oppleve en MA/SA...nå vet jeg hvor grusomt dette er og unner ikke min værste fiende og ha det sånn. Tenker MASSE på dere...får bare prøve og tenke positivt og håpe på flere sjanser :-) Masse klemmer til allesom har støttet meg, hjelper masse og være her inne på BIM ;-)
Gullgutter bli storebrødre Skrevet 6. januar 2011 #13 Skrevet 6. januar 2011 hei hei. føler virkelig med deg. jeg har akkurat opplevd å miste i uke 10. I går fikk jeg tablettene som fjernet den lille spiren. Jeg håper på å starte med en gang, trenger noe å fylle opp tomheten. Så avventer til blødningene er over, det er velidg forskjellig hva folk sier. Men hormonene er i brus rett etter en sa/ma slik at sjangsen kan være større om man bare kjører på. men noen mener at man skal vente en syklus. Trur man må velde dette selv lykke til, håper vi begge snart er over i 1 trimester igjen
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #14 Skrevet 6. januar 2011 Jeg skal ihvertfall kjøre på så fort blødningene er over, håper det skjer fort :-). Idag har jeg kjøpt damiana og Yamyam for å kanskje gjøre prosessen enda lettere :-). Så da krysser vi fingrene for at det fortsatt kan bli en 2011 unge :-)
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 6. januar 2011 Mente Wild yam :-P
gulda Skrevet 7. januar 2011 #16 Skrevet 7. januar 2011 Så trist at det endte slik! Det er et mareritt! Krysser fingrene for deg da at du likevel får en 2011-baby, som du ønsket deg. Huff, føler virkelig med deg! Lykke til videre. Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå