Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere født to ganger på storken og sist gang setefødsel på føden. Vet at jeg ikke får komme på storken denne gangen heller grunnet mulig sykdom hos babyen. Det jeg lurer på er om der er alternative fødestillinger på vanlige føden eller om det kun er fødestolen som gjelder?? Tips til alternativer mottas med takk da fødestol/seng ikke er å foretrekke for min del

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med de har prekestol og sakkosekk og andre sånne vanlige greier der? Husker ikke fra jeg fødte der for snart 6 år siden.. Søstra mi brukte iallefall den prekestolen husker jeg.

Skrevet

Kan virkelig ikke se for meg at noen i Norge 2011 skal bestemme at du skal føde på rygg og med benstøtter, du kan nok velge stilling selv, både knestående i senga, stående, på siden etc. Lykke til :-) og håper babyen din er ok!

Skrevet

hehe, må nesten le litt. Selvsagt er du ikke nødt til å føde kun fødestolen på vanlig sykehus. Vi er nok kommet lenger enn som så her i landet enn at du MÅ til et "alternativt" fødested for å føde i andre stillinger. Det er tross alt ganske stor enighet i at ligge på rygg i fødestol stillingen er egentlig den mest ugunstige måten å føde på for å få ut ongen. På sykehuset her i Haugesund, som da absolutt ikke er en av de store her i landet. Og heller ikke det med overflod av fødestuer og utstyr har tilbud om både badakar,krakk,prekestol,stå på alle fire,sakkosekk og slik. Vell og merke at her er det bare 5 fødestuser, og bare 1 badekar da...så her går det vell mer på hva som er ledig akkurat når du skal føde;)

Du kan ringe sykehuset og spøre om å få en omvisning på sykehuset, og i samme slengen snakke med jordmor der om tilbudene det sykehuset har.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar.

Tror ikke heller at det er tvang med fødestol, men sist gang fødte jeg i seteleie og da var det det eneste alternativet. Når jeg var på fødestuen så så jeg liksom ikke noen andre alternativer tilgjengelig for andre fødsler heller. Var kun den der fødestol/sengen i rommet. Derfor jeg lurer litt på hvilken alternativer man faktisk har på vanlige føden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...