Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Hei. Jeg lurer enkelt og greit på om dere syns det er stygt gjort å si til samboeren min at jeg slutter på p-pille og om han ikke ønsker barn så får han ta ansvar for prevansjonen selv?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Det gjorde jeg. Fjerna spiralen (var litt plaga med smerter og ubehag) og ga han beskjed om at han fikk ta ansvar selv om han ikke ønska flere barn. Det ansvaret tok han ved å hoppe av i svingen i nesten 2 år. Da ble jeg gravid. Dessverre endte det i en MA, men han hadde jo innstilt seg på at vi skulle få en til, så etter litt frem og tilbake har han nå gått med på at vi skal prøve på en til. For meg har det vært en 2 års berg- og dalbane av håp og skuffelser. Innimellom har han jo ikke hoppet av heller noe som både ga meg håp om at jeg skulle bli gravid og om at han likevel hadde ombestemt seg. Jeg vil kanskje ikke anbefale en slik strategi.
pusugle Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Jeg slutta på p-piller for mange år siden. Alle sånne hormongreier påvirker jo kroppen, selv om jeg ikke hadde noe særlige bivirkninger. Han tok det pent, og brukte kondom i mange år før han var enig i at vi skulle prøve å lage barn... Jeg synes det er veldig greit å gi mannen ansvaret. Men det blir jo fort litt dyrere med kondombruk enn p-piller om man skal ha mye sex...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå