Gå til innhold

Vårbarnet - 1ma 2sa -

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Som Luddes mamma skriver, så har du krav på utredning. Et annet alternativ er å be om å bli henvist til gynekolog. Det ble jeg, og han utredet meg (alle prøver var i orden). Nå vet jeg ikke hvor lang ventetid det er der du bor, men jeg fikk time raskt (i Oslo). Uansett ønsker jeg deg lykke til! Selv om de ikke fant noe galt hos oss, føltes det likevel godt at det "skjedde noe", og da kunne jeg ihvertfall utelukke at abortene skyldtes en eller feil hos meg som kunne behandles.

Enig med de andre her. Som jeg nevnte på forumet for ufrivillige aborter så går det an å få henvisning til en gyn med refusjonsordning. Dette vil si at han/hun får statlig støtte og du betaler kun en liten egenandel på rundt 50kr per gang.

Jeg går til privat gyn med refusjon, han følger meg tett opp ved svangerskap og skal nå utrede meg. Fikk henvisning via fastlegen, og det tok noen uker å få første time, men nå når jeg er innenfor er det veldig kort ventetid.

I tillegg til at jeg slipper å vente i månedsvis på at utredningen skal komme i gang tar han prøvene i puljer, slik at vi først sjekker for koaguleringstilstander, og om han ikke finner noe der sjekket vi videre på andre ting. Dermed slipper jeg å vente i månedsvis på de første testene bare fordi noen av de andre testene tar lang tid (slik jeg har forstått det som at andre må).

Håper du finner ut av dette fort, det er ikke noe gøy å ikke vite hvorfor man mister gang på gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...