Going strong Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Kom ut lille vennen:D Heldigvis klarte vi oss over nyttår, men har vært utålmodig lenge;) Vil så gjerne treffe den lille i magen og få fødslen overstått. Vite at alt gikk bra denne gangen også og få den lille i armene mine. Har syyykt mange kynnere. Men har vel egentlig hatt det hele svangerskapet, men di to siste dagene har det vært uansett hva jeg gjør og ikke gjør. Fikk ikke vært hos jordmor i romjulen for da banket omgangssyken på min dør,så må ringe å få en ny time. Greit å sjekke om alt fortsatt er i orden:) Jeg fikk gutten vår på termin sist men da strippet jordmor meg dagen før..derfor er jeg "redd" for at jeg skal gå over tiden denne gangen...blææ..Hehe. Jeg får bare fortsette og vaske og vaske i heimen for å få tiden til å gå
mor til en stor og liten Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Jo....nå er det bare venting! Alt er klart til lillegutt kommer, termin 6 januar. Huset er på stell, bare ei halv maskin klær som trengs vaskes og fødebagen står klar. Storebror tør ikke la meg være alene, og jeg presset han til å ta en tur i badeland i dag siden en kompis spurte. Motvillig dro han;) Samboer stakk på jobb i morges og kommmer hjem torsdag. Så siden slimproppen har gått kan det godt bli fødsel uten far. Litt skummelt akkurat det, trenger nok noen å kjefte på under åpningsriene, hehe! Gikk 6 dager over sist, så jordmor mente jeg kom til å gå over denne gangen også. Men det var før slimproppen gikk! Den gikk på dag -5 sist. Så nå er det litt mer åpent.. Så nå sitter jeg på håndduk i sofaen i tilfelle vannavgang, koper litt TV, surfer litt og prøver å sove så mye som mulig, vil jo være passe uthvilt til det som kommer:)
Gutt 08 Jente11 Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Venter og venter jeg og... Termin 6.januar på meg og, og venter nr 2. Siden nr 1 kom lenge før termin, har jeg egentlig vært klar for fødsel lenge. Nå begynner jeg å lure på om den lille har tenkt å komme ut i det hele tatt! Formen har egentlig blitt bedre og bedre de siste dagene, og ingen tegn til at fødselen skal starte med det første... Utrolig glad for at det ble 2011, men nå er jeg UTÅLMODIG! Og jordmor har blitt syk, så nå får jeg ikke spurt henne om å strippe meg heller...for legene gjør vel helst ikke det eller...?*
hippmamma Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Jeg også går bare å venter!! Hadde termin 1 jan, så er noen dager over. Er førstegangs så vet man kan gå over termin, men har hatt kraftige kynnere i flere uker nå og på lørdag begynte de å komme mer regelmessig også! Jeg vet ikke hvordan dette med rier osv kjennes ut i forhold til kynnere, men nå har de vært ganske ubehagelige i tre dager. Har ikke vært så veldig forberedt på å gå over tiden siden jeg har sv.diabetes og i tillegg har min familie alltid født to til tre uker før termin. Men her sitter jeg jo og skal ikke på kontroll før onsdag. Da skulle de visst sette i gang hvis det ikke har skjedd noe mer, men vil jo helst slippe det da:( er så lei av å prøve alt av kjerringråd til at familien ringer heeele tiden å spør hvordan det går og om han er kommet ut enda!! Krysser fingrene for at det skjer underverker snart )) Lykke til dere:D
Going strong Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2011 Hvor er det alle dere har fått fødeplass hen? Her er det Ahus. Men hadde det sist også men den kvelden/natten var det baby-boom så fikk heller plass på Ullevål;) Spiller ingen rolle- ut skal lille vennen:) Jeg har ikke fødebagen klar enda heller jeg..Bare toalettmappen. Tror jeg skal gjøre bagen klar i kveld. Har liksom ikke stresset med det denne gangen, men nå er det vel greit å ha den klar mens tankene er klare;)
Gutt 08 Jente11 Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Ahus jeg og. Fødte der sist også, og var helt greit:) Har ikke noe å sammenlikne med da, men ble tatt godt vare på. Fødebaggen ble pakket for noen uker siden, så alt utenom mat er klart:)
hippmamma Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Jeg skal føde på Rikshospitalet jeg. Har gått til kontroll det de siste 10ukene hver uke, for har sv.diabetes og min samboer har en genfeil i hjertet, så blir ekstra fulgt opp:) er foreløpig kjempe fornøyd med legene og jordmødrene der. Fødebagen ble pakket lørdag på termin dagen
mor til en stor og liten Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Jeg bor på vestlandet så har ikke så mange valg. Men heldigvis er det 5 min å kjøre til sykehuset da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå