Gå til innhold

Flere som sliter med å bli enig om potensielle navn til lillen med mannen/ sambo?

Anbefalte innlegg

Vi har nå sittet i mange måneder å diskutert navn fram å tilbake å jeg er så lei...

Ja det skal jo noe til at to stykker skal bli enige men vi er så totalt fraværende enige som det går an å bli til tider å når han endelig en dag er enig med meg så kommer neste dag med et neeeeei..

Nå er jeg inne i 3 trimester å jeg har igrunn bare lagt det hele på is sånn med tanke på navn med han, har mine egne favoritter å venter å ser når skatten vår kommer hvilket navn som passer perfekt for prinsessa eller prinsen vår å håper at vi sammen kan finne det helt rette.

Hvordan går det med dere å navne letinga?

Fortsetter under...

Hva med at begge skriver en liste på ti akseptable navn, evt mer om det skulle være nødvendig. Så byttter dere liste og den andre rangerer/setter karakter eller lignende. Evt. velger de to-tre navnene som er "minst fæle"/ok. Så skriver dere de få navnene den andre ikke har noe i mot på en liste og tar det der i fra, kanskje trekke lapp i verste fall om dere ikke klarer å bli enige om noe.

Hvis han/hun får etternavnet til mannen synes jeg du skal få velge om dere står fast etter metoden beskrevet over og ikke velger å trekke lapp. Da får barnet jo et navn fra hver av dere. Evt om dere planlegger å få flere barn kan dere bestemme at en av dere bestemmer nå, den andre bestemmer neste gang

Vi slet noe helt utrolig første gang! Kranglet oss igjennom 8 måneder hvor i stedet for å være konstruktiv kom jeg med forslag mens mannen min nektet å diskutere for han hadde bestemt seg. Jeg tror han rett og slett sa det så mange ganger at det ble litt unaturlig om han ikke skulle hete det så når han kom syntes jeg det passet.

Vi har bestemt at neste gang er det mine forslag som vurderes også plukker han det navnet av en 4-5 stk som han liker best. På den måten har vi på en måte bestemt en hver.

Det blir siste skatten dette her så da er det jo desto viktigere at vi er enige, men jeg har sannelig prøvd med liste å han plukker alle navnene fra hverandre en etter en å er meget bastant på sine valg å negativ til mine ( men jeg er jo det samme til hans å da), men nå skal vi bruke denne siste tiden til å se godt igjennom sammen såvel som hver for oss tror jeg ;)

Jeg har noen nye potensielle navn på lur som han skal få se litt på, føler jo også på en måte at det er jeg som er navnedriveren her ;)

Jeg maser altsåååå ;)

Men det er vel kanskje den vordende mor som bruker ekstra med tid til å tenke godt igjennom navnet til spiren ser det ut som :) Iallefall sånn det er her hjemme. Hehe

Barnet skal jo tross alt ha dette navnet resten av livet :0P

Annonse

Om dere virkelig ikke blir enige, og i og med at dere ikke vet kjønnet kan dere jo velge dere ett kjønn hver (evt. ved loddtrekning) sånn at f.eks. du bestemmer om det blir gutt og han om det blir jente. Men vi får vel håpe dere blir ordentlig enige, kanskje det hjelper å møte den lille, lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...