Gå til innhold

Gutten min på snart 2 år lukter så fort nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg vasker med en våt klut hver morgen og kveld, passer ekstra godt på at det blir vasket godt ner nede når han bader ca hver 3. dag.. Forstår godt at det lukter når han går i bleie nesten hele tiden, så prøver å la han gå uten bleie av og til også.. Flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm... Kanskje det er noe med urinen? Verdt å høre med en lege, tenker jeg. Jeg har lik hygiene på min gutt som du har på din, men har aldri merket lukt.

Skrevet

Føler ikke at bleiene lukter noe speiselt når det kun er urin i de, men kan jo være greit å finne ut av det.. Takk for svar:)

Andre som kansje også har det slik?

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Hvor ofte skifter dere bleie da?

Gutten min lukter ofte litt stramt hvis han har hatt den samme bleia på seg en stund. Ellers kan det skyldes andre ting, så hvis det ikke hjelper å skifte oftere, tror jeg det kan være lurt å ta kontakt med legen.

Skrevet

Ville tippe det er bleiene kanskje? bruker du pampers? ei venninde hadde det problemet med de og bytta til landlord sine, de som er så billige på rema 1000, de er visst de eneste bleiene som både har svane merket og er anbefalt av norges asma og allergi forbund.

Ellers kan du prøve og skylle rumpa i vasken om det går an, istede for og bruke klut, og smøre med litt babyolje, ville tro at det hjalp om det var selve urinlukten som var sterk, da setter det seg vel kanskje ikke så godt i huden?

eller kanskje du burde prøve tøybleier (-;

Vel bare noen forslag, håper du finner noe som funker.

Skrevet

Vi skifter bleie på han ca 4 ganger til dagen. Morgen, før han legger seg på dagen, en stund etter har han har vaknet igjen, og på kvelden før han legger seg, + ved eventuelle "uhell". Av og til 3 ganger også viss han ikke er spesielt våt i bleia.

Han bruker pampers ja, kansje eg skulle begynne å kjøpe landlord sine da, hmm.. Men i første omgang så prøver eg å vaske han med rennende vann, og skal kjøpe babyolje neste gang eg skal på butikken. Takk for svar og gode tips! :)

Men hva kan det være si noen av dere sier at kansje eg kan gå til legen med han?

Eg tror ikke der er urinen som lukter, for bleiene generelt lukter jo ikkje

Skrevet

Drikker han nok i løpet av dagen da? For konsentrert urin lukter jo ganske stramt...

Skrevet

Hmm... har merket det sammer hos gutten her faktisk. Ikke sånn voldsomt stramt, men jeg merker at det lukter- har ikke kjent særlig lukt før, trur det har kommet gradvis- i vinter. Også her lukter ikke bleien særlig stramt, er av selve stumpen jeg merker lukten!

Vi har stort sett brukt samme bleiemerke siste året (fhirst price) så tror ikek det kan være de helller-- eller kanskje det er denne størrelsen (4+) som skaper sånn lukt??

Får prøve andre merker kanskje, landlord sine tissa han tvers gjennom for et års tid sia, prøvde 3-4 bleier men måtte kaste resten av pakka.... kanskje de funker nå?? Brukte litt pampers før jul midt i bleiekrigen, men kan ikke si jeg merka forskjell, tror jeg??

Ellers får vi kanskje ta en tur til legen... mener at han drikker nok poden her, og bleiene er stort sett rikelig våte (bytter også bleie 4 ganger pr dag- noen ganger 5, og en skjeldent gang bare 3 ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...